Acasa Foto FOTO: Rolls-Royce Ghost, cea mai moderna „fantoma” din istorie

FOTO: Rolls-Royce Ghost, cea mai moderna „fantoma” din istorie

de Adrian Mitrea

Rolls-Royce Ghost (sursa - 0-100.ro)

Rolls-Royce Ghost reprezinta o piatra de hotar pentru constructorul auto britanic si vine cu o serie de premiere pentru marca. Noul model, care are la baza conceptul 200EX, este cel mai mic si mai ieftin Rolls-Royce, dar si cel mai puternic si mai avansat tehnologic.

Performantele masinii ar face sa paleasca multe masini sportive.

Motorul de pe RollsRoyce Ghost, Euro 5, este de 6,6 litri, cu injectie directa, si are 12 cilindri amplasati in V si 48 de supape. Puterea maxima dezvoltata de motor este de 570 Cai Putere (CP) atinsa la 5.250 de rotatii pe minut (rpm), iar intreg cuplul maxim de 780 Newton-metri este disponibil la 1.500 rpm.

Toate aceste caracteristici fac ca masina, cu o greutate de 2,43 tone, sa atinga 100 de kilometri pe ora cu start de pe loc in 4,9 secunde. Oricum, distractia s-ar termina relativ repede pentru ca viteza este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora.

La o viteza de 115 kilometri pe ora masina foloseste doar 10% din puterea disponibila. In plus, motorul livreaza 75% din cuplul total al motorului de la 1.000 rpm, adica aproape instant.

Rolls-Royce spune ca transmisia automata cu opt trepte schimba atat de lin incat masina va parea ca ruleaza intr-o treapta intai infinita.

Si pentru ca viteza cere si frane pe masura, toate cele patru roti ale lui Ghost beneficiaza de discuri ventilate.

Pentru performantele de mai sus, Ghost cere 20,5 litri de benzina sa mearga 100 de kilometri in oras si 9,6 litri in extraurban, potrivit constructorului.

La fel ca toate masinile Rolls-Royce, Ghost are un indicator pe bord care il informeaza pe sofer despre puterea disponibila ramasa, un gadget unic in industria auto.

Secrete din… vopsitorie

Singurii roboti din uzina Rolls-Royce sunt la sectia de vopsitorie. Este nevoie de sapte zile pentru ca acestia sa aplice toate cele sapte straturi de vopsea si stratul de lac.

„Secretul nostru este sa programam robotii folosind cunostintele vaste pe care le-am dobandit in vopsirea manuala. Chiar si asa, cei mai bine programati roboti nu pot reproduce munca umana, asa ca vopsim locurile in care este greu de ajuns tot manual„, spune Rolls-Royce.

In total, la constructia unui Rolls-Royce lucreaza cel putin 60 de oameni.

Fiecare Rolls-Royce are pana la 41 de parti din lemn separate. Dupa ce „feliile”foarte subtiri de lemn au fost selectionate, sunt grupate pana la un numar de 29 de straturi, dintre care patru sunt din aluminiu, pentru a da rezistenta materialului.

Toate elementele din lemn sunt taiate, polizate si lacuite manual inante sa fie montate pe masina.

Tehnologie de varf

Ghost este cel mai avansat tehnologic Rolls-Royce construit vreodata. Masina dispune de un sistem night vision, care foloseste o camera cu infrarosu montata in spatele grilei radiatorului. Aceasta detecteaza caldura de la 300 de metri distanta si reproduce pe ecranul din masina corpul uman din timp, pentru ca soferul sa poata reactiona rapid.

De asemenea, Ghost dispune si de Head Up Display, un mic gadget care face ca informatiile esentiale pentru condus, cum ar fi viteza, sa fie proiectate pe parbriz, pentru ca sofetul sa nu-si mai ia privirea de la drum pentru a verifica ceasurile de bord.

Masina are si un sistem care detecteaza daca soferul paraseste banda de circulatie involuntar (Lane Departure Warning). Daca soferul nu activeaza semnalizarea stanga sau dreapta, dar masina calca linia alba continua sau punctata, volanul va incepe sa vibreze pentru a alerta conducatorul.

Sistemul Active Cruise Control face ca Rolls-Royce Ghost sa pastreze o anumita distanta, stabilita de sofer, fata de masina din fata. Astfel, masina franeaza pana la oprirea completa daca e nevoie, automat, iar cand traficul se deblocheaza accelereaza pana la viteza stabilita pe cruise control.

Conceptul Rolls-Royce 200EX, botezat si „baby Rolls”, a fost prezentat in primavara acestui an la Salonul Auto de la Geneva.

Ghost, numele variantei de productie, va fi lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, la jumatatea acestei luni.

3 comentarii

Cosmin 8 septembrie 2009 - 15:22

Masina arata foarte bine. Oare la ce pret ajunge?

Reply

Lasa un comentariu