Renault Flunce, model care va inlocui actualul Renault Megane Sedan, va fi lansat in Romania, Turcia si Rusia in luna noiembrie si va fi disponibil cu doua motorizari pe benzina si cu doua diesel. Renault va lansa o versiune 100% electrica a modelului Fluence in 2011, potrivit companiei.
La fel ca si Megane Sedan, modelul Fluence va fi produs la Bursa, Turcia, in fabrica Oyak, pe aceeasi linie de fabricatie.
Renault Fluence are 4,62 metri lungime, 1,80 metri latime si 1,48 metri inaltime, ampatamentul fiind de 2,7 metri, iar volumul portbagajului de 496 de litri.
Echiparea standard a masinii va include aer conditionat, ABS cu asistenta la franarea de urgenta (AFU) si sase airbag-uri.
Motorul de baza pe benzina de 1,6 litri dezvolta 110 Cai Putere (CP), iar celalalt motor pe benzina disponibil are o capacitate cilindrica de 2 litri si dezvolta 140 CP. Acest propulsor va putea fi cuplat la o cutie de viteza automata de tip CVT.
Ambele motoare diesel disponibile sunt de 1,5 litri, in variantele de putere de 85 CP, respectiv 105 CP.
Renault Fluence este al cincilea model produs de Renault in uzina Oyak. Aceasta uzina a fost infiintata in 1969.
Pentru Fluence Renault a facut investitii in valoare de 110 milioane de euro. Aproape jumatate din suma a fost dedicata realizarii utilajelor pentru furnizor, iar restul a fost investit in uzina.
A doua generatie a modelului Megane Sedan, aflata acum la final de cariera, a fost lansata in Romania in septembrie 2003, fiind comercializata in peste 35.000 de unitati pana in prezent. Segmentul din care face parte Megane Sedan (clasa C – compacta) detine o cota de piata de aproximativ 30%, jumatate din vanzari fiind reprezentate de berlinele in trei volume (sedan-uri), potrivit Renault.