Se pare ca General Motors si compania canadiana Magna au ajuns la o intelegere in ceea ce priveste soarta Opel. Guvernul german, care pana in prezent a fost de acord cu acordarea unor ajutoare financiare substantiale producatorului auto aflat in dificultate, trebuie sa fie si el de acord cu termenii intelegerii.
Magna International a pornit la drum acum 36 de ani, ca o mica companie fondata de emigrantul austriac Frank Stronach, sub numele de Multimatic.
In urma unei fuziuni cu Magna Electronics in 1969, compania a adoptat numele sub care apare si in prezent.
Domeniul de activitate al companiei este productia de piese auto, ele fiind livrate catre producatori cunoscuti precum General Motors, Ford, Toyota si altii.
Recent, prin achizitionarea unei fabrici la Graz, in Austria, Magna si-a extins aria de activitate, care acum cuprinde si productia de autovehicule (BMW X3).
Intelegerea preliminara la care au ajuns General Motors si Magna va ajuta Opel sa obtina un nou imprumut de 1,5 miliarde de euro din partea statului german. GM va pastra 35% dintre actiuni, in timp ce angajatii Opel vor avea alte 10%.
Concedierile masive sunt excluse, acesta fiind principalul motiv pentru care GM si guvernul german prefera Magna in detrimentul Fiat ca viitor proprietar al producatorului auto german.
Din aceasta afacere doar 10% dintre angajati isi vor pierde locul de munca, potrivit BBC.