Acasa Foto Test Drive Volkswagen Touareg

Test Drive Volkswagen Touareg

de Adrian Mitrea

Volkswagen Touareg, a treia generație, e un SUV spectacol. Este cu până la 108 kg mai ușor decât generația anterioară, rafinat cât să facă SUV-urile premium să se simtă stânjenite, iar la capitolul tehnologii doar cerul este limita: poate avea direcție integrală activă (deci virează cu toate cele patru roți); cruise control adaptiv care ajustează singur viteza în funcție limitele citite pe semnele de circulație; asistent pentru intersecții care depistează de până la 80 m traficul perpendicular. Și multe altele. Mai presus de toate, beneficiază de un sistem multimedia bun. Foarte bun. Probabil cel mai bun de pe orice mașină de serie lansată până în Iunie 2018. Sigur, noul Touareg nu e o mașină perfectă, iar în acest test drive Volkswagen Touareg mi-a dezvăluit și unele minusuri. Detalii în clipul de mai jos și, de asemenea, în ACEASTĂ prezentare statică pe care am realizat-o anterior acestui review.


Detalii

Marcă: Volkswagen

Model: Volkswagen Touareg / Volkswagen Touareg Atmosphere

Producție: 2018

VIN: WVGZZZCRZJD000913

Caroserie: SUV, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 71.806 Euro

Preț (cu TVA): circa 85.450 Euro

Motor: 3 litri (2.967 cc) turbo diesel, cu șase cilindri în V (V6), 24 supape, montat longitudinal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 210 kW / 286 CP la 4.000 rpm și cuplul maxim este 600 Nm disponibil între 2.250-3.250 rpm.

Transmisie: cutie de viteze automată, 8 trepte, tracțiune integrală (AWD)

Anvelope: Pirelli P ZERO 285/45 R20 108W

Acelerație 0-100 km/h: 6,1 secunde

Viteză maximă: 235 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 6,9 l/100 km

Emisii: EU6, 182 g CO2/km

Rezervor (litri): 75 (standard) 90 (opțional)

Dimensiuni (mm): L 4.878 / w 1.984 / h 1.702

Portbagaj (litri): 810 / 1.800

Ampatament (mm): 2.894

Masă (DIN/EU): 1.995 kg / 2.070 kg

Cd: 0,32

Suspensii față: Brațe independente, bascule duble, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare activă (48 V), frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Brațe independente, bascule duble, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare activă (48 V), frâne cu discuri ventilate.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; faruri cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; pedalier sport; eleron; evacuare eșapament dublă, cromată; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaun șofer reglabil pe înălțime;  scaune față tip scoică; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; jante din aliaj ușor de 17 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Jante 20 inch design Montero (888); Vopsea metalizată Sand Gold Metallic (744); bare longotudinale plafon (90); trapă panoramică din sticlă (1.254); funcție Soft Close pentru uși (486); Park Assist și cameră video marșarier (525); pachet piele bi-ton și pachet Memory (1.740); volan multifuncțional Tiptronic (184); sistem audio Dynaudio (1.334); sistem Infotainment Premium (2.437); receptor radio digital DAB (173); acționare electrică hayon (620); pachet organizare portbagaj (278); pachet Dynamic 1 Air & Steering (2.300); pachet asistență șofer Plus (790); Night Vision (1.470); Head-Up Display (1.050); Net Partition (281); aer condiționat automat AirCare (736); climatizare activă pentru scaunele din față (642); pachet iarnă extins/scaune spate încălzite (289); parbriz dublu laminat și încălzit (385); pachet Off Road (506); alarmă (387); cârlig de remorcare acționat electric (1.083); inserții lemn Londa open cell (304); pachet Lumini Premium (1.509); pachet iluminare ambientală (312).


Condus de Adrian Mitrea circa 200 km, cu un consum mediu real de 8,1 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.980 km la bord.


Link-uri și documente utile

14 comentarii

Andrei 11 iunie 2018 - 20:40

Vad ca tot pomenesti numai de masini germane, ca fiind singurele masini de lux. Ai ura pe Lexus, Infinity, Acura, Cadillac, Jaguar, Range Rover sau incerci sa indoctrinezi lumea? Masini mai prost de condus si mai incomfortabile ca cele germane nu exista, crede-ma! Nu spun cu rautate ca tine, eu le-am condus, unele le-am avut! Toate au plusuri si minusuri, nici una nu e perfecta. VW orice i-ar face nu e in clasa asta! Trebuia sa incerci de curiozitate cit de usor se desprinde plasticul aplicat pe bord. Touareg-ul scade cel mai mult la pret, uzat. Sper sa mai fi imbunatatit problemele la motor stiute de multi, care apar dupa 60,000 mile. Nu arata rau, dar era corect sa o compari cu masini din clasa ei.

Reply
Adrian Mitrea 12 iunie 2018 - 22:51

Niciuna dintre mașinile pomenite de mine în clip sau în scris NU SUNT de lux. Sunt mașini premium. Atât.

N-am ură pe nimeni, oameni sau mașini.

Dintre tot ce ai enumerat tu, doar Range Rover și Infiniti (Atenție, Infiniti, nu Infinity. Scris cu y la final este o marcă de sisteme audio) sunt realmente comparabile cu Touareg.

Cadillac și Acura nu există în Europa oricum.

Nu prea e treaba mea că tu locuiești pe alt continent și aduci în discuție și mașinile de acolo…

Reply
dodoi 11 iunie 2018 - 21:49

Touareg e construit pe aceeasi platforma cu Q7 si Cayenne. Daca tii la blazon cumperi un Q7 sau chiar si mai bine un Cayenne. Daca esti mai stramtorat la buzunare iei un Touareg. Oricum nu e de dorit sa-l tii mai mult decat durata garantiei intrucat intretinerea e destul de costisitoare la un VW si fiablitatea destul de scazuta. In plus suspensia pe aer costa o caruta de bani ca sa o inlocuiesti si mai devreme sau mai tarziu o sa trebuiasca. Imi aduc aminte ca la un Lexus costa $7-8K si proprietarul se gandea sa puna o suspensie clasica, dar ramanea cu niste martori aprinsi si greu de crezut ca mai poti sa o revinzi daca vrei.

Reply
Adrian Mitrea 12 iunie 2018 - 22:54

Și să fim sinceri până la capăt, mașina asta abia se lansează acum în Iunie 2018, iar noi comentăm că nu e fiabilă?

Hai să lăsăm timpul să-și spună cuvântul despre fiabilitate.

Până atunci putem să vorbim despre orice altceva legat de acest model.

Și în general, despre orice mașină nouă… nici măcar n-ai condus-o și gata sari cu gura că nu e fiabilă. WTF?! Nu zic de tine în special, zic de acest pattern de gândire.

Reply
dodoi 13 iunie 2018 - 00:02

Eu spuneam despre fiabiltatea VW-ului in general. Uite aici un link cu „worst used car” si se poate vedea ca VW e foarte bine reprezentata https://www.consumerreports.org/used-cars/used-cars-to-avoid-buying/ Cred ca nimeni nu se asteapta ca avand un portofoliu asa de bogat, VW sa vina peste noapte cu un un model fiabil. De asemenea nu e nici un secret ca se recomanda sa eviti primul an al unui nou model… si asta cam la orice marca nu numai la VW.

In plus in lumina scandalului diesel care nu se mai termina unde si mai nou si Mercedes a folosit „defeat device” software in masinile sale ( vezi https://www.bbc.com/news/business-44444361 ) as fugii ca dracul de tamaie cand as auzi de motor diesel.

Reply
Ovidiu 24 august 2018 - 20:17

De ce? Stii ce face acest „defeat device”? De ce ai fugi de masinile care il au instalat? Scopul lui e sa pacaleasca statul nu clientul. Clientul nu are decat de beneficiat de pe urma lui.

Reply
dodoi 26 august 2018 - 14:55

Cu exceptia celui care triseaza pierde toata lumea: tu ca simplu cetatean care esti axfisiat de gazele produse de motoarele diesel, ca proprietar care ai cumparat ceva de calitate inferioara la un pret premium si care dupa ce va fi adus la standardele legale va avea performante mai reduse si cost de intretinere mai ridicat, concurenta care n-a avut curaj sa triseze la fel (de mult) ca tine, etc. In America de Nord la masini numai nemtii vindeau diesel. Crezi ca ceilalti nu aveau tehnologia necesara?

Alex 4 aprilie 2019 - 15:30

Cine se gandeste cand cumpara un autoturism la noxe ????? Vorbim de model diesel sau benzina. Cei care cauta un model ce emana foarte putine noxe se duc la PlugIn sau Hybrid. Voi vorbiti de VW. Deci, deja e penibil sa te legi de noxe. NICIUN cumparator VW, BMW, MERCEDES, AUDI, SKODA, OPEL, etc. nu se gandeste la noxele emanate. In ceea ce priveste fiabilitatea pot spune ca sunt cat se poate de fiabile. Nu vorbesc si de exceptii !!!! Am avut doar masini noi, Seat, Jetta, Passat CC, Phaeton si Touareg si pot spune ca NU AM AVUT NICIO PROBLEMA. Si, apropo, ca tot mai comentau multi „prin alte locuri”, TOATE au fost cu cutie DSG si 4 Motion. Numai Jetta nu am avut-o 4Motion, si Seat. Din punctul meu de vedere raportul calitate – pret este excelent. Important este sa fi obiectiv. By the way, am avut si Jaguar S Type si a fost senzationala masina !!!!! Nu ma laud ca oricum nu stie lumea de mine :)) !!! Ideea este ca nu poti sa fi impotriva unei marci fara macar sa o fi condus o buna perioada de timp.

Florin 13 iunie 2018 - 18:01

Nu inteleg de ce jurnalistii auto europeni sunt asa fani masini germane si asa-zisele lor avantaje. Jurnalistul pana la urma documenteaza pt consumator, iar majoritatea consumatorilor cauta o masina cu raport bun calitate/pret, practica, fiabila, costuri mici de intretinere pe termen lung. Precizia directiei, feelingul la condus cu viteza, plastic lucios in bord, si mai stiu ce alte bazaconii pt multi oameni sunt pe ultimele locuri ca importanta.

Cat despre fiabilitate, dupa o experienta nefericita cu un golf nou, tot fac „studii” de fiablitate pe la serviciu, unde colegii detin marci diverse de masini. Pot sa zic ca majoritatea posesorilor de germane au mult mai multe probleme grave si mult mai costisitoare decat orice alta marca, inlcusiv PSA, considerate proaste de romani. Deci studiile de fiabilitate unde germanele sunt pe ultimele locuri, nu-s facute chiar aiurea.

Reply
Adrian Mitrea 13 iunie 2018 - 22:24

Treaba e că nu pe toți ne interesează același lucru.
Dacă înțelegem și acceptăm asta facem un mare pas înainte.
De acord: PSA au mașini bune și, din păcate, subapreciate.
Dar asta nu înseamnă că Volkswagen e o marcă prostă. Mai degrabă supraapreciată uneori.

Reply
Gigi Marina 12 iunie 2018 - 19:40

Superb mult rafinament!

Reply
FJC 13 iunie 2018 - 21:53

Masina e interesanta, desi la baza este aceeasi masina cu Q7, Q8, Cayenne, Bentayga, Urus. Deci vrei o masina care sa imparta platforma cu altele mult mai scumpe.
Un alt aspect pe care l-as remarca este ca pentru diesel 4WD si 7 locuri poti sa cumperi un Tiguan AllSpace cu toate optiunile posibile pentru un Touareg „base spec”.
Cu toate astea, eu nu inteleg directia VAG pe piata auto din perspectiva motoarelor. Toata lumea se indeparteaza de dieseluri si ei inca isi lanseaza modele exclusiv motorizate cu tehnologia asta. Personal, nu am incredere in brand avand in vedere cum procedeaza si ce au patit.

Reply
Adrian Mitrea 13 iunie 2018 - 22:26

Eu sunt mare fan electrice.
Dar sunt conștient de faptul că cei mai mulți dintre clienți iubesc TDI și că dieselul are în continuare avantaje de necontestat.

Reply
FJC 15 iunie 2018 - 17:51

Electricele sunt geniale. Cu jumatate din puterea unei masini cu combustie interna poti sa te simti intr-o racheta gratie cuplului instantaneu. Nu mai vorbim de consum si costul redus aferent unei electrice.

Eu astept sa vad la VW toata linia hibridizata (chiar si mild hibrid ca la Suzuki sau ca la noile Mercedesuri 53 AMG) si gama ID electrica.

Reply

Lasa un comentariu