Acasa Fara Categorie Un nou raport pune la zid masinile diesel: Pe intreaga lor durata de viata emit cu 3,65 tone de CO2 mai mult decat cele pe benzina

Un nou raport pune la zid masinile diesel: Pe intreaga lor durata de viata emit cu 3,65 tone de CO2 mai mult decat cele pe benzina

de Adrian Mitrea

O masina diesel emite pe intreaga ei durata de viata cu 3,65 tone mai mult CO2 decat o masina echivalenta cu motor pe benzina, arata un raport al organizatiei Transport & Environment (T & E) care include si emisiile generate de productia componentelor mai complexe ale unui motor diesel, precum si procesele de rafinare mai poluante pentru motorina. Asadar, luand in calcul amprenta totala lasata in mediul inconjurator, pornind de la productia componentelor, producatia carburantului si utilizarea masinii, masinile diesel sunt mai poluante decat cele pe benzina, dupa cum sustine T & E.

Raportul pretinde ca “demonteaza” teoria potrivit careia producatorii auto au nevoie de masini diesel in gama pentru a-si atinge tintele stricte de emisii de CO2 tocmai prin prisma faptului ca productia unui motor diesel este mai complexa, are nevoie de mai multe procese industriale (deci poluare suplimentara) si motorina necesita procese de rafinare mai sofisticate (deci poluare si cu generararea carburantului).

T & E mentioneaza si faptul ca o masina diesel, fiind mai economica, este condusa un numar mai mare de kilometri – scenariu neinclus in calculele de impact asupra mediului.

Emisiile calculate pentru intreg ciclul de viata al masinii indica o amprenta de 42,65 tone de CO2 pentru o masina diesel si de 39 tone pentru o masina pe benzina echivalenta.

T & E noteaza faptul ca 68.000 de oameni mor anual din cauza emisiilor de oxizi de azot generati de masinile diesel. Mai mult, organizatia noteaza faptul ca unele idei de limitare a masinilor diesel in unele tari din Vest, precum Germania, nu o sa faca nimic altceva decat sa mute grosul masinilor diesel mai la Est, in Europa Centrala si de Est, sufocand populatia din aceste tari.

S-a ajuns in aceasta situatie pentru ca taxarea carburantilor este arbitrara, de regula motorina fiind purtatoare de taxe mai mici si pret la pompa mai mic. Mai mult, standardele UE au permis ani la randul masinilor diesel sa emita NOx in cantitati mai mari decat in cazul masinilor pe benzina. Plus reglementarile laxe privind emisiile de CO2 pentru producatorii de masini diesel mai mari si mai grele.

Circa 37 de milioane de masini diesel foarte poluante circula pe strazile din Europa, sustine Julia Poliscanova, manager pentru vehicule curate in cadrul T & E.

Pentru cei interesati sa aprofundeze subiectul si analizele T & E, documente oficiale sunt disponibile AICI si AICI.

36 comentarii

Petre 18 septembrie 2017 - 16:31

Ok, „ucidem” automobilul diesel, dar ce facem cu locomotivele diesel, vapoarele si camioanele?

Reply
Chioru 18 septembrie 2017 - 17:15

motorul diesel a fost conceput pentru cuplu,se preteaza cel mai bine pentru transporturi marfuri, comerciale , de aceea e cel mai bine folosit la locomotive si vapoare ,camioane;
nu era nevoie chiar de la inceputul aparitiei de acesta pentru a-l implementa la automobile personale, pentru a duce o persoana la job ,mall sau in afara oraselor;
utilitatea lui este doar confirmata in transporturi mari ,zi de zi doar atat.

Reply
Ser 19 septembrie 2017 - 00:20

Vrei sa zici ca marii afaceristi au nevoie de cuplu deci randament mare ca sa faca mari economii, iar eu trebuie sa arunc cel putin cu 2000 de euro mai mult pe benzina decit sa fac din aceasta suma bani de buzunar(pentru ca diselul chiar imi face economii mari)

Reply
Mihnea2012 18 septembrie 2017 - 18:00

Interesant.

Deci cat CO2 se consuma pentru fabricarea unui Vehicul Electric si cat CO2 se emite pentru curentul electric consumat de acel VE?

Eeeee?
Sau nu e la moda un astfel de raport?

Reply
Ser 19 septembrie 2017 - 00:13

Se vor trezi alti destepti mai tirziu, peste vreo citiva zeci de ani si vor face alte rapoarte, despre ceea ca nu mai au capacitate intelectuala sa recicleze, sau mai bine zis , sa ingroape deseul radioactiv, care ei zic acum ca este o alternativa verde.

Reply
Cristian Constantin 19 septembrie 2017 - 12:08

Cat CO2 se elimina in aer pt 1L de benzina ? – e o intrebare la fel de pertinenta. Stii sa dai un raspuns dupa mai bine de 100ani de folosinta a derivatelor din petrol ?

Reply
Dan 20 septembrie 2017 - 14:55

Dar cat CO2 se consuma pentru fabricarea unui Vehicul Diesel, daca pui problema asa? Sau cat CO2 se consuma pentru producerea unui litru de motorina, ca doar nu iese din pamant in forma bruta? Eeee? Cum e?

N-or fi masinile electrice complet nepoluante, dar cu siguranta sunt mai putin poluante decat masinile pe combustie interna.

Cat despre energia necesara pentru incarcare, in realitate, in 2017 mai mult de 30% din energia utilizata pe plan mondial provine din resurse regenerabile (hidro, eolian, solar) si ne-poluante, procent in contiua crestere. Asta fara sa iau in calcul energia nuclerara, care de asemenea nu produce CO2. Apoi, ca sa incarci un Renault Zoe (de exemplu) de la 0 la 100%, ai nevoie de aproximativ 25kWh, adica tot cam atat are nevoie si aparatul de aer conditionat de la tine de acasa ca sa functioneze 10 ore continuu (deci in jur de 1.5 ore pe zi, timp de o saptamana).

Reply
jorj 18 septembrie 2017 - 18:14

locomotivele si vapoarele nu folosesc direct cuplul, ci il transfera electric la roti sau elice.

Reply
Laur 18 septembrie 2017 - 23:59

Ar trebui sa se i interzica folosirea motorului diesel,la alte vehicule decet cele mentionate de tine. Stiu ca ar fi o masura drastică,dar viata este nai importanta decat orice. Cele de care zici tu au un rol important in sustinerea economiei,si acolo chiar trebuie multa putere.

Reply
Razvan 18 septembrie 2017 - 16:35

Concluzia mi se pare viciata daca premisele nu sunt corecte. Cand iei ca referinta durata de viata (mai mare la un motor diesel) doar ca sa-ti iasa tie cifrele, nu poti fi credibil.

O sa acuzati si persoanele din Europa de Vest ca traiesc mai mult, deci consuma mai mult oxigen decat esticii?

Si pana acum cativa ani, de ce propovaduiati „luati-va masini diesel, polueaza mai putin?”. Cei care v-au ascultat atunci merita pedepsiti, nu?

Reply
Banel 18 septembrie 2017 - 16:37

S-au trezit toti cu astfel de rapoarte, ca e la moda. Dar unul nu zicea nimic cand dieselul era considerat alternativa mai curata…era contra curentului sa zici astfel de lucruri.

Reply
Alui 18 septembrie 2017 - 17:10

Pai lumea repeta ca un papagal ce le serveau producătorii auto și politicienii. Știa toată lumea ca motoarele diesel poluează mai mult decât erau normele de poluare. Cine știe chimie in mod minim știe câte grame de CO2 se obține dintr-un litru de motorina, câte grame de NOX, etc, etc, care și la modul ideal erau peste normele pretinse. Dacă mai adaugi impuritățile din motorina ieftină, lucrurile stau și mai rău. Toată chestia a fost o păcăleala a producătorilor auto cărora li s-a pretins practic imposibilul in domeniul poluării de către politicieni la presiunea ecologiștilor. Politicienii știau și ei realitatea, dar erau sub presiunea lobby-urilor diverse sa se facă ca nu s-au prins de păcăleala.
Dar revenind la articol. Studiul respectiv conține o aberație. Mașinile Diesel nu sunt folosite mai mult decât cele pe benzina pentru ca sunt mai economice. Nimeni nu zice, hai ca nu ma duc cu mașina la cumpărături ca e pe benzina.
Pana la urma, orice combustibil fosil ai folosi, poluarea tot exista. Se pare ca mașinile electrice sunt totuși viitorul. Sunt mai simple și mai fiabile decât cele pe ardere interna. Problemele lor curente sunt obținerea energiei electrice necesare din surse nepoluante, durata de reîncărcare și durata de viața a bateriilor. Dar dacă se ajunge la o durata de viața de 500.000 de km pentru o baterie (minim 1000 de cicluri de încărcare rapida) cu o durata de reîncărcare de ordinul a 10 minute, problemele sunt rezolvate. Cu puțin efort se poate, și atunci țările arabe și Rusia o sa fie intr-un mare rahat.

Reply
ian 18 septembrie 2017 - 22:32

„Problemele lor curente sunt obținerea energiei electrice necesare din surse nepoluante” – pai si aici nimerim in acelasi hatis de lobby, politicieni, interese si … imposibilitatea de a produce aceasta energie electrica nepoluant.

Reply
jjjj 18 septembrie 2017 - 17:02

Imi amintesc despre povesti din anii ’90 cu cercetatori care lucrasera la motoare termice super economice, si despre firme care vindeau petrol si care cumparau proiectele acelor cercetatori si le inchideau in seifuri, sau care cumparau firma de cercetare si o inchideau. Cineva in spate face lobby pentru profitul propriu, nu pentru interesele oamenilor. Nu vad de ce acele interese s-ar opri in momentul asta, adica sa nu saboteze masinile electrice chiar in momentul asta.

Reply
Cristi 15 ianuarie 2019 - 18:45

Nu saboteaza nimeni electricele. Dar infrastructura pentru electric nu e pusa la punct nici in vest da in est. Plus costu unei masini. Deci. Masini electrice nu ne permitem pe motorina polueaza iar benzina consuma mai mult, costa mai mult. Cine are de cîstigat?. Pentru ca km tot aceia se vor face.
Si de ce doar pina la e4 se interzice. Daca pe motorina se polueaza atunci trebuiau sa opreasca tot de la masini pina la fabricarea combustibilui?.
Dar nimeni nu spune ca super industria auto e in recesiune asa eliminam 2_3 mil auto sau mai mult? Si continuam sa vindem auto dizel e6 si benzina?

Reply
Angelica 30 aprilie 2019 - 17:15

De ce ,de ce ,se știe clar că petrolul e afacere la nivel mondial,Asta ar trebui sa se răspundă,si în plus o mașină dacă durează mai mult consuma mai mult? Ce deducție,…pai atunci poluarea care se face în fabrici pentru producerea noilor mașini s-a pus în calcul? Nu se poluează și mai mult? Sau asta nu se discuta?

Reply
sad 18 septembrie 2017 - 17:10

E ilogica concluzia „raportului”. Dioxidul de carbon este produsul dorit al arderii complete a combustibilului, atat benzina si motorina. Exista un factor de conversie 2.68 kg/l in cazul motorinei si 2.31 kg/l in cazul benzinei. 1 lintru de motorina ars produce sensibil mai mult CO2 insa motorina are o densitate energentica mai mare, asa cum stie toata lumea si in final sub raportul emisiilor de CO2 un diesel sta mai bine. Masina mea merge cu 3.8% extraurban. Nu stiu cate benzine se pot lauda cu un consum asa de economic.

Reply
ccc745 18 septembrie 2017 - 17:39

Imi place si traznaia aia „fiind mai economica, este condusa un numar mai mare de kilometri”. Nu este 100% asa, sa fim seriosi. In Germania Dieselul esta mai scump, si merita luat cind stii ca ai mult de mers. Deci ai face acei kilometri oricum, si cu Diesel, si cu benzina.
Da’ ma rog, fiecare poate sa spuna ce vrea… iar statistica iti arata chiar ce vrei, depinde cum te uiti la ea

Reply
jorj 18 septembrie 2017 - 18:24

Aberanta concluzia. Deci daca iti iei masina ca sofer de weekend sau iluzoria batranica ce merge doar la supermarket si biserica, atunci pentru ca e mai ieftina si oarecum mai usor de condus – cumperi o benzinara. Care rugineste sau se depreciaza moral si e data la rebuturi cu putini kilometri efectuati. Asta nu face ca masinile diesel sa fie mai poluante, ci doar mai intens utilizate

Reply
Alex 18 septembrie 2017 - 18:42

https://www.benzinpreis-aktuell.de/fuel-prices-europe-germany

Dacă vrei să vorbim strict de preturi în Germania.

Reply
Manipulari 18 septembrie 2017 - 18:25

In articol sunt multe aberatii.Se fac interesele marilor companii in detrimentul cetateanului.Unde va merge motorina economisita (este fractiune in procesul de rafinare )?Cu asta nu se face poluare?Poluarea cu CO2 are granite terestre peste care nu trece ?De ce se calculeaza energia pentru fabricarea motorului diesel ca fiind mai complex ?Pentru fabricarea robotilor din industria auto nu avem poluare ? Sau acestia nu sunt prea pretentiosi la fabricare ! Apropo ,eu consum aprox 8000 l (opt mii litri) de motorina lunar cu autocamionul in America.Inmultiti cu nr total de camioane din America.Se va face politica marilor capitaluri (cu sprijinul unor astfel de organizatii).

Reply
jorj 18 septembrie 2017 - 19:02

Motoarele pe benzina sunt facute din aluminiu, dar ghici care e cea mai energofaga industrie? Buaxita, alumina, d-astea care trebuie incalzite la 2700 grade

Reply
averageJoe 19 septembrie 2017 - 14:19

Sunt destule motoare diesel care au inclusiv blocul din Al, nu doar chiuloasa.

Reply
Florin 18 septembrie 2017 - 19:05

De cand procesul de obtinere al motorinei este mai complex decat cel al benzinei. O prostie de raport !

Reply
averageJoe 18 septembrie 2017 - 20:10

Am inteles, diesel emite cu 3.65 tone CO2 mai mult / durata de viata. Oare nu era frumos sa spuna si care este durata de viata ? Sau si mai precis cati km reprezinta durata de viata la un diesel si cati la un motor pe benzina? Oare daca am inlocui toate motoarele diesel cu benzinare la activitatile actuale.. de transport marfa in general.. ce ar mai zice raportul ?

Reply
Adevăru' jegos 18 septembrie 2017 - 20:54

68000 oameni mor din cauză de diesel? Pe bune?

Cam despre ce procent vorbim dacă ne raportăm la scară planetară?

Da’ de ex. câţi o mierlesc din cauză de ţigări? Dar de alcool? Dar de droguri? Dar de hiv? Dar de furtuni, uragane şi alte cutremure? Dar de politici guvernamentale? Dar de …. (limita-i ceru’)?

ManiPULArea a umplut gura spălaţilor pe creier! Până-n… fund.

Reply
Un anonim 12 august 2019 - 10:50

Nu te pune nimeni sa bei alcool,sa fumezi, sa f#ti fara prezervativ ,deci sunt doar alegerile fiecăruia daca vrea sa mierlească mai devreme sau mai târziu. Însă când tu mergi cu dieselul tau mândru fara sa ai ceva important de rezolvat ,adică ieși doar la mall și nu poți pe jos că suferi de „benveu” atunci tu poluezi și omori oameni nevinovați. Gazul va zice ceva? Nu sunt chimist dar din câte știu eu gazul poluează 90% mai puțin. Eu am benzina 2500 CC și merg cu ea doar când am treabă importantă și adevărat în București rupe consumul când mergi 2 km in 10 minute, însă la drum lung 7.5-8.5 depinde cu cat mergi ma chinui sa o pun pe gaz de câțiva ani și nu reușesc. Adică este scumpă instalația și la cat merg eu cu ea nu se merita. Știți câți oameni mor tineri în București anual din cauza poluării? Nu cred. Dacă ați fi mai deschiși la minte nu ați mai suferi de benveu diesel care „trage de rupe”. Benzina este și va fi pe viitor numărul unu. Și nu mă mir că în câțiva ani sa se pună taxe mari pe diesel. In China diesel nu există decât la utilaje. Adormiților. De ce oare? Mai gândiți !!

Reply
ciombe 18 septembrie 2017 - 21:35

bullshit!

Reply
was 18 septembrie 2017 - 23:42

Totusi nu au omis adevarul, va spun din proprie experienta:
„T & E mentioneaza si faptul ca o masina diesel, fiind mai economica, este condusa un numar mai mare de kilometri – scenariu neinclus in calculele de impact asupra mediului.”

Reply
Ser 19 septembrie 2017 - 00:07

Bun raport, abureala sau prostii. Dar sa luat in calcul chiar durata de viata? Un diesel in germania poate atinge foarte usor 600.000, iar benzinarele cam 200-350.000. Iar pentru a parcurge aceleasi distante respecti este nevoie de aproximativ aceeasi cantitate de motorina si respectiv benzina. Deci raportul posibil este corect, doar ca nu este in detrimentul diselului, pentru ca daca sa calculat co2/litru de combustibil inseamna ca logic si evident ca dieselul cistiga teren, deoarece pentru a parcurge aceeasi distanta, un benzinar are nevoie de dubla cantitate fata de diesel.

Reply
Radhu 19 septembrie 2017 - 09:47

Subiectul emisiilor de CO2 este la moda, datorita asa-zisei „incalziri globale”. Motoarele Diesel sunt insa vinovate mai ales pentru emisiile de oxizi de azot (NOx) si pulberi in suspensie (care sunt extrem de toxice). Aceste pulberi in suspensie rezultate in urma arderii motorinei sunt un adevarat atac asupra plamanilor oamenilor. Co2-ul e „mic copil” pe langa toxicitatea acestor pulberi prezente in gazul de esapament. Pentru acest motiv, motorul Diesel ar trebui interzis complet, inclusiv pentru vehicule mari. Inventarea motorului Diesel a fost una dintre greselile notabile din istorie.

Pe de alta parte, stiu ca posesorii de automobile cu motoare diesel vor fi nemultumiti de aceste adevaruri. Realitatea este ca adevarul scris doare mai putin decat o boala.

Reply
Ionel 19 septembrie 2017 - 14:20

Si omul cand elimina gaze din stomac polueaza.Interzicand diselul nu mai mancam deci se reduce poluares.Curat murdar.

Reply
cititor avizat 20 septembrie 2017 - 16:06

In restul lumii, diesel are cota de piata intre 1 si 5 %. Daca era sa de extraordinar si bun, il cumparea lumea ca painea calda peste tot, nu numai in Europa.
Cota de piata a avut peste 50% in Europa ( anul asta e minune daca o sa mai aibe 45% ) pentru ca a fost incurajat artificial prin accize, taxe si subventionat la greu.
In belgia au inceput deja de un an sa creasca acciza la motorina si sa o scada la benzina.
Cine urla acum sunt cei care au un diesel si vad pe piata SH ca nu mai face nici doi bani ..
Este de necontestat ca in viata reala, si nu in teste concepute in anii 70 cum e norma Euro 6 un diesel chiar ultimul racnet polueaza de vreo 4 ori mai mult minimum, ( multe din ele ca VW VW au un factor de 20 X ) in vreme ce benzinarele sunt ceva mai liniare, polueaza si ele mai mult decat in teste, dar nu ina halul ala..
http://europe.autonews.com/article/20170825/ANE/170829838/germanys-diesel-uncertainty-leaves-300000-cars-unsold
300.000 de troace diesel euro 5 nevandute, ajung toate in Polonia si Romania intr-un an maxim..
Asa ca puteti sa urlati pana nu mai puteti, dieselul e mort si ingropat, nu se mai atinge nimeni de el de frica devalorizarii.

Reply
Criss 3 mai 2019 - 20:42

Diferenta fata de masinile pe benzina sunt nesemnificative in atatia ani. Nu ati luat in calcul fiabilitatea care in general e mult mai mare la cele diesel. Si tind sa cred ca e o exagerare si un calcul in care sunt incluse camioanele, utilajele, vapoarele etc. Ce sa spun… orice Logan de 1.6, 1.4 sau de 1.2 are emisii de CO2 mai mari decatt un diesel de 1.7 din 2003-2004…motorul tce90 nou are doar cu putin mai mica emisia… despre ce vorbim????

Reply
Adrian Mitrea 3 mai 2019 - 21:30

Nu e vorba doar de CO2, în definitiv. Mai sunt pulberi fine și oxizi de azot. Dieselul trebuie să dispară de pe mașinile de pasageri.

Reply
walyazar 13 ianuarie 2022 - 12:38

Pai daca un motor de 2.0 diesel are o autonomie de 960 de Km la un plin , iar unul pe benzina de 2.0 litri nu poate trece de 650 de km …cum vii tu Ziaristule sa mi spui mie ca motorina este mai poluanta , in primul rand Benzina are nevoie de rafinare suplimentara nu motorina si in al doilea rand explozia de aprindele la motorina este presiunea de aer nu scanteia care degaza foc , camerele de ardere in cilindri la motorina sunt incredibil de mici fata de cele de la motoarele pe benzina ….mai terminati cu studiile comandata i platite de altii …

Reply

Lasa un comentariu