Opel a prezentat a doua generatie Insignia, rebotezata acum sub numele Opel Insignia Grand Sport. Masina este cu pana la 175 kg mai usoara decat prima generatie, iar transmisia automata are acum 8 trepte, fata de 6 cate avea modelul care iese din productie. Debutul fizic oficial in fata publicului larg va avea loc la Salonul Auto de la Geneva in 2017. Pe piata masina va concura cu modele precum Volkswagen Passat, Skoda Superb, Renault Talisman, Mazda6, Toyota Avensis, Ford Mondeo – toate fiind incadrate in segmentul D.
Opel Insignia Grand Sport are un ampatament cu 92 mm mai mare fata de modelul Insignia (2.829 mm vs. 2.737 mm), ceea ce inseamna ca spatiul interior a crescut, iar confortul la rulare a fost imbunatatit. Cresterea in lungime este relativ mica (raportat la cresterea ampatamentului), acum masina avand 4.897 mm (+55 mm). Asadar, rotile au fost mutate mai spre exteriorul caroseriei, atat pe lungime (deci console fata/spate mai scurte), cat si pe latime (deci ecartamente mai mari).
Fara sa dea toate cotele de gabarit ale noului model, Opel spune ca Insignia Grand Sport se dezvaluie mai lunga, mai lata si mai joasa, lasand per total impresia unei masini mai suple, mai elegante si mai dinamice. Coeficientul aerodinamic este 0,26.
Dincolo de aspect, noua masina are toate atributele pentru a fi mai dinamica. Este cu pana la 175 kg mai usoara, poate fi echipata cu o transmisie automata moderna cu 8 trepte si poate avea tractiune integrala cu functie torque-vectoring (distributia si amplificarea dinamica a cuplului motor pe fiecare roata, pentru un plus de agilitate si siguranta pe drumuri virajate).
Sistemul de suspensii adaptive FlexRide este in continuare disponibil pe acest model varf de gama Opel si a fost imbunatatit.
Tehnologia farurilor a evoluat de asemenea, blocurile optice fiind tot IntelliLux LED (matrice), dar de noua generatie.
Scaunele ortopedice AGR sunt de asemenea disponibile in continuare si pentru Insignia Grand Sport.
Volumul portbagajului este de 490 litri (-10 litri) si poate fi extins la 1.450 litri prin rabatarea spatarelor locurilor din spate.
Printre sistemele de asistenta dedicate soferului, menite sa asigure un plus de siguranta si confort, se numara Head-up-Display, camera video cu vedere 360 grade in jurul masinii, Adaptive Cruise Control (ACC), asistenta pentru pastrarea benzii de rulare si avertizare la parasirea neintentionata a acesteia, alerta pentru traficul din spate (util cand dai cu spatele sa iesi dintr-o parcare, iar pe strada trec masini pe care le-ai observa cu greu de pe scaunului soferului).
Sistemul multimedia este nou, similar cu cel intalnit pe noul Opel Astra, oferind inclusiv functie hotspot 4G LTE WiFi pentru ca pasagerii sa-si poata conecta dispozitivele la internet.
Opel nu a mentionat nimic despre versiunile de caroserie ale Insignia Grand Sport si eventuale derivate. Reamintim ca in prezent gama Insignia include un Sedan, un Liftback (5 usi), un Sports Tourer (break) si o versiune crossover denumita Country Tourer, derivata din caroseria break. Ramane de vazut care va fi strategia Opel privind aceste caroserii si modele derivate.
De la introducerea pe piata a modelului Insignia, in 2008, Opel a vandut circa 900.000 unitati sub acest nume. Insignia inlocuia atunci modelul Vectra. Acum, Opel Insignia Grand Sport vine sa duca mai departe numele Insignia.