Actorul Dragos Bucur e pe val zilele acestea gratie a doua filme romanesti cu rating-uri bune si foarte bune, „Caini” si „Doua Lozuri„. Sigur, mai e cunoscut pentru ca e casatorit cu Dana Nalbaru si ca impreuna au decis sa-si retraga fiica din sistemul public de educatie. Dar cum 0-100.ro este un site dedicat pasionatilor de automobile, am vorbit cu Dragos Bucur despre masinile din viata lui si despre cum si-a luat permisul de conducere.
Filmul Marfa si Banii, din 1999, a marcat debutul cinematografic al lui Dragos Bucur. Putini stiu insa ca pentru a aparea in acel film a mintit ca are permis de conducere.
„La Marfa si Banii am fost intrebat daca am carnet. De catre Cristi Puiu. M-am uitat in ochii lui si cam jumatate de secunda – o secunda m-am gandit… <<Da>> sau <<Nu>>? Adica… mint sau spun adevarul? Si am mintit. I-am spus <<Da, normal!>>. Dupa care am aflat ca aceasta era prima intrebare eliminatorie. Daca nu aveai carnet, nu continua interviul, nici probele, nimic! Deci eu mi-am inceput cariera in cinematografie cu o minciuna. Am filmat fara carnet, cu acordul producatorului, al Politiei, se inchideau soselele cand filmam si mi-am luat carnetul dupa. Acum sa iti zic si pe ce am facut scoala: pe o duba Fiat cu care am filmat la Marfa si Banii, care avea agatat un grup generator dupa ea. Era in 1999, vara”, a spus Dragos Bucur, pentru 0-100.ro, fiind prezent la evenimentul prin care Automobile Bavaria Baneasa a aniversat 10 ani de existenta.
De putin timp Dragos Bucur este „brand ambassador” MINI in Romania – un parteneriat de imagine obisnuit in lumea actorilor si a automobilului. Conduce un MINI Cooper S Clubman, deci o masina break neconventionala si echipata cu motor de 2 litri, turbo, pe benzina, ce dezvolta 192 CP si 280 Nm (300 Nm in overboost).
Pana la acest MINI, Dragos Bucur n-a mai avut niciodata un MINI, dar a condus unul vechi al unui prieten. Este vorba despre modelele fabricate inainte ca BMW sa preia marca englezeasca de nisa.
„Eu am un Clubman si imi place foarte mult masina. (…) Ce-mi place mie la ea e ca – eu am familie, suntem patru, doi copii, eu si Dana – este suficient de mica sa-ti faci treaba prin oras, dar putem pleca toti, linistiti, cu ea. Ne intra caruciorul in spate. Iar S-ul se simte, na…”, a spus actorul.
Potrivit acestuia, a avut libertatea sa-si aleaga masina atunci cand a fost discutat parteneriatul de imagine cu Automobile Bavaria si MINI. Bucur nu a mers pe varianta clasica, SUV, adica MINI Countryman.
„A fost o discutie apropo de chestia asta, cand mi s-a propus. E o masina pe care eu am ales-o. (…) Are un soi de eleganta englezeasca in ea”, a povestit Dragos Bucur.
Pana sa ajunga aici, a shimbat multe masini. A inceput sa conduca pe un Oltcit al tatalui sau, iar dupa Audi 80 ii pare rau ca l-a casat.
„Am inceput cu un Oltcit. Dar nu era 12 TRS. Era… era ala cu patru viteze. Dupa care am avut un Audi 80 de prin ’75, pe care am dat 300 de dolari. Sa nu deschidem subiectul ca l-am dat acum un an la REMAT si… (…) Dupa care am avut o Dacia Solenza. Nu! SuperNova era. Da’ era un albastru-turcoaz din-ala. Foarte frumoasa! Dupa care mi-am luat un Renault Megane (hatchback, a doua generatie – n.r.). Dupa aia mi-am luat un Tucson, ala vechi. Dupa aia mi-am luat un Volvo XC60. De familie asa, inca o avem. Dupa aia am avut un Fiat 500L si acum acest Clubman. Acum, ca m-ai intrebat, e prima oara cand fac traseul… Nu m-a intrebat nimeni niciodata ce masini am avut sau am condus”, a povestit Dragos Bucur.