Producatorul auto american Ford lanseaza noi motoare turbo diesel, unul de 1,5 litri si altul de 2 litri, ambele reunite sub eticheta Ford EcoBlue. Noile propulsoare vor avea puteri intre 100 CP si 240 CP. Cu aceasta ocazie propulsoarele 1.6 TDCi si 2.2 TDCi vor fi scoase, treptat, din productie.
Ford spune ca noile sale motoare sunt mai bune din toate punctele de vedere: au cu 20% mai mult cuplu la turatii joase, sunt cu 4 decibeli mai silentioase la ralanti, iar axele cu came si pompa de ulei sunt actionate de o curea de distributie scaldata in ulei (la fel ca la motoarele pe benzina Ford EcoBoost).
Primele vehicule Ford care beneficiaza de motoare EcoBlue sunt utilitarele Transit. Motorul 2.0 EcoBlue va fi disponibil pe acestea in versiuni de 105 CP, 130 CP si 170 CP in Europa.
Ulterior acest motor va fi disponibil si pe automobilele Ford, avand chiar puteri de pana la 240 CP.
Noile injectoare, piezoelectrice, pot asigura pana la sase injectii intr-un singur ciclu de combustie, care dureaza 250 microsecunde (0,00025 secunde) si asigura motorului o contatitate de 0,8 miligrame de motorina, echivalentul unui bob de zahar. Aceasta cantitate de combustibil este injectata prin 8 gauri conice cu un diametru de 120 microni fiecare, cam cat firul de par uman.
Turbina motorului poate avea pana la 240.000 rotatii pe minut. Elicele turbocompresorului sunt facute acum prin strunjirea dintr-un bloc metalic mai mare, fata de metoda turnarii la cald pana in prezent. Acest lucru asigura o precizie mai mare si durabilitate sporita.
Aceste noi motoare sunt prevazute sa functioneze impreuna cu tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction).