Discutia despre masinile autonome starneste mare interes, de la provocarile tehnologice si pana la chestiunile legislative si etice. “Sofatul este chiar mai complex decat aviatia”, spune cercetatorul in robotica Missy Cummings, care subliniaza faptul ca tehnologia masinilor autonome este necoapta pentru a fi lansata in masa.
“Mediul rutier este mult mai dens. Cand esti in cer, nu prea sunt multe avioane pe langa tine. Dar se pot intampla enorm de multe intr-un mediu de condus urban: masini, oameni, biciclete. Iar oamenii sunt sensibil mai putin antrenati decat in aviatie. Nu e nevoie de prea multa practica pentru a obtine permisul de conducere si nu ne transformam intr-o societate in care este nevoie sa faci cursuri sase luni pentru a putea utiliza o masina autonoma. Trebuie sa ne asiguram ca oricine, cu varste cuprinse intre 16 si 96 ani, poate utiliza aceste masini”, a declarat Cummings, intr-un interviu acordat Automotive News.
Aceste declaratii vin in contextul in care companii de tehnologie si producatori auto vorbesc despre masinile autonome tot mai mult si se intrec in a aduce tehnologia pe piata in mai putin de zece ani.
Missy Cummings este primul pilot-femeie din Marina Statelor Unite ale Americii (1988-1999) si a coordonat un program de 100 milioane dolari pentru a construi un elicopter robotizat. Ea este, de asemenea, si directorul Laboratorului Duke pentru Oameni si Autonomie.