Parlamentul European (PE) a amanat joi, 14 ianuarie, votul privind blocarea noilor reguli de testare a masinilor, pe motiv ca ar fi prea laxe, informeaza Reuters. Motivul amanarii votului ar fi ca daca s-ar fi votat acum ca normele de testare sunt prea laxe, s-ar amana ulterior si mai mult introducerea in practica a unor reguli mai stricte. Cu alte cuvinte, este o amanare mica ce previne o amanare mare.
Votul in speta ar fi trebuit sa aiba loc in saptamana 18-22 ianuarie, insa amanarea il trimite in a doua jumatate a lunii februarie.
Daca atunci PE va respinge normele propuse pentru noile teste de consum si emisii elaborate la nivel european, atunci actualele norme (NEDC) vor ramane in vigoare pentru inca cel putin doi ani, pana se pregatesc norme revizuite – mai bune decat cele acum in vigoare, si, totodata, mai bune decat cele propuse in 2015 pentru a le inlocui pe cele actuale.
Legislatia pentru Real Driving Emission (RDE) prevede, din 2017, inlocuirea ciclului de testare actual, denumit Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) cu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP), adica un sistem de testare pentru emisii si consum armonizat la nivel mondial pentru automobile.
Problema emisiilor poluante ale masinilor in general si ale celor diesel in special a castigat atentie mai mare din ultimul trimestru al anului 2015, cand a izbucnit scandalul emisiilor Volkswagen. Ulterior acelui moment toata industria auto este sub lupa publicului si a diverselor autoritati de reglementare si control, iar in acest moment nu exista o estimare realista privind cat de grava este problema si cum se va rezolva ea.