A treia generatie Skoda Fabia a fost lansata oficial in Romania si porneste de 10.420 euro cu TVA (8.403 euro fara TVA) in versiune de caroserie cu cinci usi, respectiv 11.720 euro cu TVA (9.451 euro fara TVA) pentru versiunea de caroserie Combi (break). Modelul concureaza pe piata in principal cu Renault Clio (5 usi si Estate/break).
Noua Skoda Fabia a fost dezvaluita publicului larg, in premiera mondiala, la Salonul Auto de la Paris din toamna anului trecut si acum a ajuns si in showroom-urile din Romania.
Gama de motorizari include trei versiuni pe motorina si patru pe benzina, cu puteri cuprinse intre 60 Cai Putere (CP) si 110 CP, reiese din configurator.
Masina a obtinut cinci stele din cinci la testele de siguranta Euro NCAP si vine echipata cu un sistem multimedia care poate integra MirrorLink (preluarea informatiilor de pe smartphone direct pe ecranul masinii) si SmartGate (transmite de la masina catre smartphone peste 40 de parametri, sintetizati in informatii utile pentru sofer: computer de bord, analiza stilului de condus, etc…).
Fabia nu are la baza platforma MQB a Grupului Volkswagen, ci arhitectura PQ26 utilizata si la noua generatie Volkswagen Polo.
Noua Fabia este cu 30 mm mai scunda decat generatia a doua si cu 90 mm mai lata. Masina imprumuta linii de design de la conceptul VisionC, prezentat in primavara lui 2014 la Geneva, iar designerul sef Jozef Kaban spune ca masina inaugureaza o schimbare decisiva in limbajul de design Skoda, care va insista si pe partea emotionala, nu doar pe cea de functionalitate si de spatiu la interior.
Fabia de generatia a treia preia de la vechiul model solutii ingenioase „Simply Clever”, cum ar fi carligele pentru plase in portbagaj, si vine cu unele noi, cum ar fi cosul de gunoi cu sac, integrat in fetele usilor.
Prima generatie Fabia a fost lansata in 1999, urmata de a doua in 2007. Din 1999 si pana la sfarsitul anului 2014 in Romania s-au vandut 44.500 de unitati Skoda Fabia – fiind in egala masura un model dedicat flotelor mari, cat si clientilor persoane fizice.