Grupul Volkswagen are 12 marci auto cu un total de 300 de modele, iar diferentierea este uneori greu de facut suficient de bine. Grupul pregateste insa o schimbare de strategie pentru Skoda, careia vrea sa ii dea prestanta si sportivitate. Grupul trebuie sa ridice Skoda fara insa a eclipsa brandul Volkswagen si trebuie sa gaseasca solutii pentru a revigora SEAT, care se doreste a fi relansata pe pietele europene, desi a acumulat pierderi mari, noteaza Reuters.
Skoda
Skoda nu mai are de mult timp o imagine de brand est-european low-cost, mai ales ca modelul Superb trece de 30.000 de euro si a primit unele review-uri mai bune decat VW Passat.
Acum, Grupul german ar vrea sa mai ridice Skoda in intregul ansamblu de marci, iar la Geneva a fost prezentat un concept elegant numit VisionC, care are si trasaturi sportive si va intra probabil in productia de serie pozitionat intre Octavia si Superb. Conceptul e un sedan cu cinci usi si trasaturi de coupe, amintind ca idee Passat CC, rebotezat ulterior pur si simplu CC.
„Niciodata nu am exprimat pasiune pura prin produsele noastre”, spune seful Skoda, care adauga ca acest lucru se intampla insa acum, prin VisionC.
„E ca si cand marca noastra creste”, crede el.
„De ce Skoda ar trebui sa construiasca doar masini practice?”, se intreaba retoric Martin Winterkorn, seful Grupului Volkswagen. „Totusi, trebuie sa ne asiguram ca raman diferente intre marci si ca aceste marci interactioneaza bine si fiecare isi gaseste bucatica sa”, potrivit acestuia.
Skoda devine mai sportiva si mai dinamica, insa urcarea ei s-ar putea sa supere sefii brandului Volkswagen, mai ales ca si in trecut au fost discutii pe tema faptului ca Skoda a urcat prea mult si ca „fura” clienti de la Volkswagen fiindca masinile marcii cehe sunt mai ieftine, dar la fel de fiabile. A fost si o discutie despre faptul ca Skoda trebuie sa vina cu mai putine optionale pentru a se pastra diferenta fata de marca Volkswagen.
SEAT
Mult mai problematica este situatia SEAT, care nu prea si-a gasit locul fiindca e perceputa ca fiind o marca aflata sub povara unei imagini invechite, o marca pe care Grupul relanseaza modele mai vechi, care si-au trait prima tinerete sub sigla Volkswagen sau Audi.
In 2007 se vindeau aproape 400.000 de masini SEAT in UE, anul trecut nu s-au vandut nici 280.000. S-a incercat lansarea si in China, insa numai 1.000 de unitati s-au vandut intr-un singur an, mai ales ca transportul Spania-China este scump si taxele mari din China se reflecta in pretul final.
SEAT, care a acumulat pierderi totale de 1,5 miliarde dolari din 2005 incoace, spera sa atraga prin noul Leon ST (break) clientii cu familii mari si companiile care vor modernizarea flotelor. Sefii marcii vor o relansare in Europa, aproape de locul unde masinile sunt produse, insa isi doresc si o capacitate de productie in China.
SEAT vinde anual 350.000 de masini, iar obiectivul este sa se ajunga la 500.000 in 2018. Cel mai ieftin model din gama este mezinul Mii, cu preturi ce pornesc de la sub 10.000 Euro. Cel mai scump model este MPV-ul Alhambra, care in versiunea de 177 CP costa peste 43.000 Euro.
Grupul Volkswagen are 12 marci auto cu un total de 300 de modele, iar diferentierea este uneori greu de facut. Grupul are tinte ambitioase de vanzari, insa nu a lansat modele low-cost care sa-i creasca puternic vanzarile.