Cu noua generatie Opel Corsa la standul sau de la Salonul Auto de la Paris (4-19 octombrie), Opel tinteste primul loc in segmentul B, la vanzari, iar pentru 2015 anunta un nou model, Karl, precum si noua generatie Astra, a declarat pentru 0-100.ro Tobias Gubitz, director de strategie al marcilor Opel si Vauxhall, precum si responsabil de marketing si comunicare. Despre planurile Opel poti citi pe larg in acest interviu cu Tobias Gubitz. El a lucrat pana acum la Henkel, in zona de cosmetice si ingrijire orala, nedorind initial sa-si urmeze tatal, care in cea mai mare parte a vietii a lucrat la BMW. Dupa o perioada de „ratacire”, spune Gubitz, a ales industria care ii place cel mai mult si care i-a marcat copilaria si adolescenta.
Adrian Mitrea: In cele mai recente statistici J.D. Power am vazut ca modelul Corsa are in continuare vanzari foarte bune, fiind in top cinci in segmentul sau, in Europa, ceea ce e un rezultat bun pentru un model vechi. Ce asteptari aveti de la noul Corsa?
Tobias Gubitz: Simplu spus, vrem sa fim lideri in segment cu noul Corsa. Credem ca avem cel mai competitiv model.
Adrian Mitrea: Asta inseamna sa depasiti vanzarile Ford Fiesta, Volkswagen Polo si Renault Clio.
Tobias Gubitz: Daca nici macar nu ne-am propune asta, nu am face treaba buna.
Adrian Mitrea: In cat timp va ajunge, deci, Corsa, cel mai bine vandut model din segmentul sau?
Tobias Gubitz: Eu sper ca anul viitor, in 2015, sa fim lideri in segment cel putin in pietele in care Opel si Vauxhall au pozitie solida pe piata: Germania, Marea Britanie. Pana la urma Corsa este al doilea model de volum al nostru, dupa Astra.
Din punctul de vedere al companiei, Corsa este primul model nou al nostru creat dupa noua strategie, aceea de a deveni foarte competitivi si profitabili in 2016. De asemenea, noua generatie Corsa este o piatra de temelie pentru obiectivul nostru „Vision 2022”.
Adrian Mitrea: Ce s-a schimbat in strategia Opel, acum ca Chevrolet nu mai exista in Europa?
Tobias Gubitz: Pentru mine cel mai important lucru este ca putem reconverti dealerii la Opel din nou. Am avut unii dealeri care vindeau si Chevrolet si Opel sub acelasi acoperis. Recapatarea teritorului este cel mai important pas.
Apoi vom oferi modele de tipul celor catre care mergeau clientii Chevrolet in anii trecuti.
Adrian Mitrea: Deci veti avea o linie de modele cu preturi mai mici decat cele actuale?
Tobias Gubitz: Vom lansa masini cu un raport calitate-pret foarte competitiv, pana in 2015. Opel Karl va avea premiera la Salonul Auto de la Geneva in martie 2015 si credem ca acest model va atrage o parte dintre clientii Chevrolet.
Adrian Mitrea: Dar Opel Karl va atrage, probabil, clientii de Spark si Aveo. Dar cum ramane cu cei care cumparau Chevrolet Cruze?
Tobias Gubitz: Pe langa acestia vom atrage din nou clientii de Opel Agila. Prima generatie a fost de mare succes pentru noi si vrem sa continuam aceasta traditie.
In ceea ce priveste celelalte modele, trebuie sa ne asiguram ca noul Opel Astra va atrage oamenii care s-ar fi orientat spre Cruze, daca Chevrolet ar mai fi existat pe piata.
Adrian Mitrea: La Opel s-a incetatenit strategia modelelor cu eticheta Classic. Se va intampla la fel si cu modelul Corsa?
Tobias Gubitz: Putin probabil. Oficial nu exista un asemenea plan.
Adrian Mitrea: De ce noul Opel Corsa are un interior atat de simplu, cu instrumente de bord tip Fiat Punto? Ma asteptam sa vad ceva in stilul celor de pe Opel ADAM.
Tobias Gubitz: Noi credem ca interiorul nu este supra desenat si am vrut sa ne asiguram ca va fi limpede pentru toata lumea unde sunt butoanele si comenzile. Cand te uiti insa la materiale, calitate, fiecare parte – totul este de o calitate superioara fata de vechiul model.
De la versiunea de baza Esentia si pana la Cosmo exista multe posibilitati de personalizare, in stilul Opel ADAM, pentru ca fiecare client sa aiba o masina asa cum si-o doreste.
Adrian Mitrea: Tintiti mai degraba clienti femei sau barbati cu noul Corsa?
Tobias Gubitz: Corsa a fost mereu o masina aleasa in principal de femei, cu o pondere de 60% din vanzari. Desigur, variaza de la tara la tara. In Europa de Est sunt multe familii care detin o Corsa si barbati care detin acest model, cu cinci usi.
Adrian Mitrea: Am intrebat acest lucru deoarece am banuit ca publicul este mai degraba feminin si pentru ca am observat o nuca a schimbatorului de viteze foarte mare, chiar si pentru mana unui barbat. Nu credeti ca un pic prea mare?
Tobias Gubitz: E greu sa impaci pe toata lumea. Eu zic ca este un schimbator functional si, cel mai important lucru, cutia de viteze este acum mult mai buna. Asa ca eu cred ca va veti obisnui si cu marimea destul de repede.
Nu cred ca inginerii sau designerii nostri au avut in minte un anume gen (n.r.: masculin/feminin) cand au desenat nuca schimbatorului.
Adrian Mitrea: Acum, ca totul e clar despre Corsa, spuneti-ne ce faceti cu gama de SUV-uri. Opel Mokka nu prea se vede pe strazi si Opel Antara…
Tobias Gubitz: Vom avea un parcurs puternic in ceea ce priveste SUV-urile (n.r.: Sport Utility Vehicle) si CUV-urile (n.r.: Compact Utility Vehicle) in urmatorii patru ani. Vor veni noi modele sub Mokka si peste Mokka. (…) Iar acum avem si ADAM Rocks, care este cam primul CUV din segmentul A.
Adrian Mitrea: Deci Antara nu va avea un succesor.
Tobias Gubitz: Oficial nu avem un model care sa inlocuiasca Antara in mod direct.
Adrian Mitrea: Despre Astra ce puteti sa ne spuneti? E deja un model care are ceva ani pe piata, iar despre 2015 spuneati ca va fi un an plin. Vom vedea si noua Astra anul viitor?
Tobias Gubitz: Noua generatie Astra va avea premiera mondiala mondiala in 2015, da.
Adrian Mitrea: In toamna, banuiesc (n.r.: la Salonul Auto de la Frankfurt).
Tobias Gubitz: Da. Versiunea cu cinci usi si break-ul.
Adrian Mitrea: Si GTC Astra va ramane asa cum este, nu?
Tobias Gubitz: Da. L-am improspatat de curand si l-am si condus de curand. Este una dintre cele mai fabuloase masini, mai ales in versiunea OPC. Nu simtim ca este nevoie urgent de o noua generatie pentru acest model.
Adrian Mitrea: Aveti de gand sa repozitionati cumva ADAM, dat fiind ca este cel mai mic model Opel si ca Chevrolet nu mai exista in Europa?
Tobias Gubitz: ADAM va fi mereu campionul individualizarii si dedicat oamenilor care vor sa se distreze cu masinile lor si sa-si exprime stilul. Asa ca nu sunt multe de schimbat la ADAM, vom extinde familia ADAM cu versiunile ROCKS si ADAM S si poate si cu altele noi.
Si, dupa cum spuneam, Opel Karl este raspunsul nostru pentru clientii Chevrolet care vor sa-si schimbe masinile.
Adrian Mitrea: Pe linia de motorizari am vazut mutari interesante la Opel, inclusiv motorul de 1 litru pe benzina. Ce se intampla insa cu transmisiile, in special cu cele automate?
Tobias Gubitz: Suntem slab reprezentati pe segmentul transmisiilor automate, deci cea mai mare parte a masinilor noastre sunt comercializate cu transmisii manuale. Acest lucru are de-a face si cu portofoliul nostru de modele. Cu cat sunt mai mici masinile, cu atat ponderea cutiilor de viteze manuale este mai mare.
Am identificat aceasta oportunitate de progres pentru noi, asa ca dupa ofensiva de modele si motoare va urma si lansarea de noi cutii de viteze automate. Ce solutie vom adopta pentru automate depinde in functie de familia de modele. Pe Corsa avem transmisia Easytronic, spre exemplu. Cu cat masina este mai mare, cu atat e nevoie de cutii de viteze cu 6-8 viteze, automate.