Acasa Ford Ford, dezlănțuit în Europa: electrificare masivă a întregii game și modele noi. Printre ele: noul Kuga, noul Explorer, versiuni hibride ale Focus și Fiesta

Ford, dezlănțuit în Europa: electrificare masivă a întregii game și modele noi. Printre ele: noul Kuga, noul Explorer, versiuni hibride ale Focus și Fiesta

de Adrian Mitrea

Noul Ford Kuga prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Producătorul auto american Ford pare dezlănțuit în Europa, începând cu 2019, pe partea de electrificare a gamei de modele și a noilor generații pe care le lansează. Practic orice model Ford va avea și o versiune hibridă de acum încolo, pe măsură ce va primi o nouă generație sau un facelift. Unele vor fi disponibile doar cu motorizare hibridă. Pe partea de autovehicule comerciale Ford aplică aceeași strategie și adaugă servicii telematice integrate care să lucreze în tandem cu aplicații de mobil. Marea surpriză este noul Ford Kuga (premieră mondială), model care va putea fi cumpărat cu trei tipuri de tehnologie hibridă, au anunțat oficialii Ford Marți seară, 2 Aprilie, cu ocazia unui eveniment exclusiv pentru presă – #GoFurther – organizat în Amsterdam, Olanda.

Cele trei sisteme hibride disponibile pe modelele Ford sunt:

  • Mild Hybrid. Tehnologie bazată pe un sistem de 48V, în care alternatorul este înlocuit cu un starter (alternator mai performant), iar electromotorul eliminat. Mașini pornește, recuperează energie la frânare și primește un plus de putere direct în cureaua de accesorii de la acest starter care are triplu rol: pornirea motorului, recuperarea energiei la frânare, suplimentarea puterii motorului pe benzină sau diesel pe momentele de accelerare.
  • Self Charging Hybrid. Sistem mai avansat decât primul, caz în care mașina prioritizează rularea în mod pur electric de fiecare dată când e nevoie. Motorul electric este mai mare decât în primul caz, bateria este mai mare, iar mașina este capabilă să ruleze și în mod pur electric un anumit număr de kilometri, în funcție de model.
  • Plug-In Hybrid. Ierarhic vorbind acesta este cel mai electric mod de propulsie hibrid dintre toate și va fi disponibil pe mai multe modele Ford, inclusiv pe noul Kuga, dar și pe gama de vehicule comerciale. Motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri, produs și în Craiova, este folosit pe post de generator de electricitate.

Noul Ford Kuga prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Noua generație Ford Kuga poate avea motorizare pe benzină, diesel, Mild Hybrid, Self Charging Hybrid (adică cel mai comun mod de propulsie hibrid întâlnit în prezent în industrie, la alte mărci) și Plug-In Hybrid. Mașina preia ștafeta de la o generație care s-a vândut excelent, potrivit Ford, astfel încât compania a decis să vină chiar cu mai multe SUV-uri în gamă decât până acum.

O noutate absolută pe piața din Europa este startul comercializării pentru Ford Explorer, SUV de mari dimensiuni reprezentativ pentru piața din SUA. El va sta în vârful gamei SUV a Ford, peste EcoSport, Kuga și Edge. Modelul Explorer Poate avea șapte locuri, iar în Europa va fi oferit doar în versiune Plug-In Hybrid – motor 3.0 EcoBoost pe benzină + electric. Ansamblul livrează o putere maximă combinată de 450 CP, iar autonomia în mod pur electric este de până la 40 km.

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Noile Fiesta și Focus – abia lansate pe piața cu noi generații – primesc motorizări hibride, tipul Self Charging Hybrid. Motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri, produs și în Craiova, este cuplat la un motor electric, iar sistemul, în ansamblul său gestionează funcționarea astfel încât mașinile să ruleze cât mai mult electric – tehnologie similară cu ceea ce oferă Toyota pe piața mașinilor hibride. Pe același principiu funcționează și Mondeo Hybrid, prezentat acum la #GoFurther 2019, în Amsterdam, și în variantă ST-Line cu motorizare hibridă. Până acum era disponibilă motorizarea hibridă pe alte versiuni de echipare.

Un model 100% electric pe care pariază cei de la Ford în Europa este un SUV cu design inspirat din Mustang, care va fi lansat pe final de an și disponibil în showroom-uri din 2020. Momentan are nume de cod Mach 1. Acesta va avea o autonomie de până la 600 km în regim WLTP, ceea ce se va traduce probabil în 350-500 km autonomie în realitate, în funcție de condițiile de drum și de climă.

Pe segmentul autovehiculelor comerciale Ford va lansa Transit 100% electric în 2021, urmând să devină „duba” majorității curierilor urbani, pe măsură ce dieselul este tot mai puțin atractiv pentru livrări în oraș (din motive de taxare, acces restricționat sau pur și simplu rate de defect mai mari – n.r.).

Ford Transit Electric prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

În același spirit vine pe piață și Transit Custom Plug-In, dar și versiunea lui de pasageri, Tourneo Connect Plug-In, care poate parcurge până la 50 km în mod pur electric. Acest model se bazează pe motorul 1.0 EcoBoost pe post de range extender, adică motorul pe benzină nu este conectat mecanic la roți, ci este folosit pe post de generator pentru motorul electric care învârte, de fapt, roțile.

Odată cu Tourneo Custom Plug-In Ford prezintă și serviciile conectate, disponibile pentru utilizatori prin aplicații (FordPass) de mobil/tabletă sau interfață web. Aceste servicii folosesc senzori deja existenți în mașini și senzori noi pentru a culege și interpreta date pe înțelesul utilizatorilor. Spre exemplu, un manager de flotă va ști în timp real, pentru fiecare mașină în parte, care este uzura unor consumabilele și starea unor sisteme. Astfel pot fi evitate defecțiunile prin mentenanță făcută la timp, personalizat, pentru fiecare mașină în parte (practic senzorii țin cont și de modul în care este utilizată mașina pentru a indica dacă intervalul de service poate fi mai lung sau mai scurt – n.r.).

Ford Transit Electric prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Roelant de Vaard, vicepresedinte în cadrul Ford of Europe, responsabil de vânzări, marketing și service, a declarat la Amsterdam, în fața jurnaliștilor prezenți la evenimentul special #GoFurther, că Ford vine cu această gamă de mașini electrificate (adică hibride și electrice) la momentul potrivit, cu prețul potrivit, în contextul în care acum aceste mașini devin cu adevărat de masă („mainstream”). În următorii ani Ford va avea în gamă 16 mașini electrificate, dintre care 8 vor fi lansate în acest an. Până în 2025 mașinile electrificate vor reprezenta cam 50% din totalul vânzărilor mărcii Ford la nivel mondial (mașinile pur electrice vor fi undeva la 20% din total).

Nu este prima dată când Ford așteaptă momentul ca piața să crească într-un anumit segment, înainte să lanseze o mașină sau o tehnologie pe acea zonă de piață. Ford alege practic varianta sigură: îi lasă pe alții să vină primii, apoi propune produse comparabile, eventual la un preț mai bun. Ford vine astfel către un public deja informat și joacă mingea pe un teren deja bătătorit.

Noul Ford Kuga prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Noul Ford Kuga prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Ford Transit Connect Plug-In Hybrid prezentat in Sugar City – Amsterdam – la evenimentul Go Further (sursa – Adrian Mitrea)

Bicicleta Ford pentru Last Mile Delivery (sursa – Adrian Mitrea)

2 comentarii

Cornel 19 aprilie 2019 - 09:44

Am înțeles ca ești posesor de electrica, dw n am văzut vreun clip pe canal cu prezentarea mașinii

Reply
Adrian Mitrea 19 aprilie 2019 - 09:55

Așa este, am să-i fac 🙂

Reply

Lasa un comentariu