Acasa Foto Test Drive Volkswagen T-Roc in 10 puncte

Test Drive Volkswagen T-Roc in 10 puncte

de Adrian Mitrea

Volkswagen T-Roc este un SUV cu o caroserie in stil coupe, putin mai mic decat Tiguan. Din punct de vedere stilistic si al dimmensiunilor, T-Roc, in raport cu Tiguan, este cam in aceeasi situatie cum este BMW X4, fata de BMW X3, sau BMW X6, fata de BMW X5. Evident, Volkswagen T-Roc este mai mic decat toate acestea, fiind amplasat ca dimensiuni undeva intre Audi Q2 si Audi Q3. Am condus Volkswagen T-Roc in Portugalia, tara in care este produsa masina pentru piata europeana, si iata aici primele impresii, cu 5 plusuri si 5 minusuri ale modelului.

+ Configuratii superbe

Este pentru prima data cand un model Volkswagen poate avea caroserie in doua culori. Si ce culori! Paleta din care poti alege este generoasa, nuantele sunt moderne, iar optiunile pentru plafonul contrastant fac acest model sa arate cu totul si cu totul spectaculos. Sunt disponibile 45 de optiuni de vopsea si combinatii de vopsea pentru caroserie. Incluzand si optiunile de configurare pentru interior putem vorbi de peste 80 de versiuni de configurare pentru acest model. E drept, modelele Volkswagen au fost mereu foarte configurabile, dar mai mult in ceea ce priveste tapiterii si echipamentele de confort si siguranta, mai putin in ceea ce priveste culorile. Asadar, Volkswagen T-Roc merita aplauze pentru modul in care poate sa arate. Tot ce iti trebuie sunt banii si timpul pentru a cumpara, respectiv pentru a configura masina. Exista patru versiuni de la care poti incepe, denumite T-Roc, Style, Sport si R-Line. Ca sa fii sigur ca nu dai gres poti alege ornamentele din masina in culoarea caroseriei. Din motive pe care nu le-am inteles, in Romania nu va disponibila combinatia caroserie albastra si plafon alb.

+ Foarte usor de condus

Dimensiunile relativ reduse si vizibilitatea foarte buna fac Volkswagen T-Roc o masina foarte usor de condus. Montantii A (stalpii parbrizului) sunt subtiri si ofera vizibilitate foarte buna prin parbriz si geamurile laterale, iar oglinzile sunt montate adecvat pentru ergonomie si vizibilitate optime. Usurinta cu care se actioneaza volanul, ergonomia foarte buna a postului de condus si a comenzilor fac acest model foarte placut in utilizare. Cotiera contrala pentru locurile din fata este pozitionata corect si este reglabila sus-jos si inainte-inapoi, in bunul stil Volkswagen deja consacrat de ani de zile.

+ DCC, suspensii adaptive

Sistemul de suspensii adaptive DCC este prezent pe acest model, la fel ca pe Volkswagen Golf, oferind tot atatea moduri de condus: Eco, Comfort, Normal, Sport si Individual. Diferentele intre moduri se simt, mai ales daca analizezi extremele, adica Comfort vs. Sport, spre exemplu. Preferatul meu este modul Individual, care permite personalizarea catorva parametri importanti. Astfel, prefer sa tin directia si raspunsul acceleratiei cu setari sportive, iar suspensiile pe setare confortabila. In acest fel directia ramane ferma si mai conectata la drum, raspunsul acceleratiei e mai prompt si nu simti prea evident intarzierea turbinei si a transmisiei, iar suspensiile filtreaza foarte elegant denivelarile. In modul pur Sport se intaresc si suspensiile, iar cutia de viteze DSG tine motorul putin mai turat, astfel ca intreaga masina devine mai ferma si mai agresiva. Modurile Eco, Comfort si Normal sunt de evitat, anesteziaza de tot masina si ii sterg orice urma de personalitate din punctul de vedere al modului in care se conduce. Fiindca este SUV, T-Roc are si patru moduri de setare a sistemului de tractiune: Snow, Street, Off Road si Off Road Individual. Numele lor sugereaza destul de clar pentru ce conditii optimizeaza sistemul de tractiune.

+ Pedalele sunt frumoase

N-as fi crezut ca am sa spun asta vreodata despre niste banale pedale, dar cele de la T-Roc chiar ies in evidenta intr-un mod foarte placut. Rar mi-a fost dat sa vad atata atentie acordata pedalelor. Desigur, ca la mai toate noile modele Volkswsgen, pedala de acceleratie este suspendata, nu cu prindere in podea cum aveau masinile Volkswagen pana la Golf 6, inclusiv. Acele vremuri s-au dus, asa ca sistemul perfect de prindere al pedalei, in podea, a fost inlocuit cu aceasta solutie mai economica si mai banala. Dar macar arata bine, sunt aliniate corect si sunt ergonomic de folosit. De notat insa ca nu toate pedalele de pe T-Roc arata ca cele din fotografie, ci aspectul depinde de echipare.

+ Ambele tipuri de faruri arata bine

Este deja plin internetul de poze si clipuri cu T-Roc, mai toate masinile avand luminile de zi unice, in forma literei D, care sunt utilizate si pe post de semnalizare – moment in care lumina se schimba din alba continua in galbena intermitenta. Dar nu toate versiunile de echipare au astfel de lumini de zi (DRL) si semnalizare, ci doar cele care au faruri cu LED. Volkswagen pastreaza in continuare si farurile cu halogen, iar pentru acestea luminile de zi sunt formate dintr-o banda cu LED, iar lumina de semnaliare are un compartiment separat, becul fiind normal (cu incandescenta). Cert este ca ambele versiuni arata foarte bine, chiar daca semnatura luminoasa arata destul de diferit de la o versiune la alta, atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte.

– Plasticul e tare

Cel mai mare neajuns al lui Volkswagen T-Roc tine de faptul ca, indiferent de echipare, plasticul de pe bord e tare, stil Toyota si Suzuki. Acelasi plastic tare este prezent si pe fetele de usi. Cel mai probabil aceasta alegere tine de niste economii. Dar, dincolo de faptul ca e tare, plasticul arata decent si are o textura placuta, nu este abraziv (asa cum intalnesti pe fetele de usi de la Fiat 500). Si plasticul din zona comenzilor de pe usi e tare si pare ieftin.

– Materialele textile sunt aspre

Pentru a completa finisajele din plastic, Volkswagen a pastrat material textil pe ici, pe colo. Este acelasi textil pe care-l stiti de ani de zile, aspru, gri inchis si usor trist. Pe cotiera centrala si pe cotierele de pe fetele de usi va ramane piele moarta de pe coate inca de la prima utilizare. Aceste cotiere sunt un fel de piatre ponce pentru coate (vezi foto). Prin urmare necesita aspirare frecventa.

– Motorul 2.0 TSI de 190 CP suna banal

Cand stii ca dai mult peste 20.000 euro pe o masina cu motor pe benzina de 2 litri si 140 kW/190 CP te astepti ca propulsorul sa te incante un pic, iar in combinatie cu esapamentul sa sune bine la orice turatie. Nu este insa cazul pentru motorizarea 2.0 TSI. Pana in 4.500 rpm n-are pic de personalitate din punct de vedere acustic. E drept, insa, isi face bine treaba din punct de vedere dinamic. Experienta de condus este puternic influentata de sunet, la orice masina, asa ca T-Roc 2.0 TSI 140 kW/190 CP pierde ocazia de a fi o masina cu totul si cu totul speciala din punctul de vedere al coloanei sonore. Ar fi avut cu ce. In Portugalia am condus doar T-Roc 2.0 TSI 140 kW/190 CP, insa e bine sa stii ca gama de motorizari pe benzina incepe cu 1.0 TSI 85 kW/115 CP si continua cu 1.5 TSI (110 kW/150 CP), iar apoi cu 2.0 TSI (140 kW/190 CP), iar motorizarile diesel sunt 1.6 TDI (85 kW/115 CP) si 2.0 TDI (110 kW/150 si 140 kW/190 CP).

– Interiorul poate fi banal

Atentia la configurare este esentiala ca sa nu te alegi cu o masina trista, plina de plastic tare si materiale textile aspre. Deci, da, interiorul lui T-Roc poate fi pe cat de banal iti imaginezi ca poate fi un Volkswagen prost configurat. Din fericire, cu un pic de atentie, poti opta pentru ornamente din plastic vopsite in culoarea caroseriei, poti avea iluminare ambientala cu LED si niste tapiterii placute la atingere (chiar daca nu optezi neaparat pentru piele). In cazul unei configuratii proaste de interior, discrepanta intre cum arata masina la exterior si cum arata in interior poate fi uriasa!

– Sistemul audio Beats nu e spectaculos

Desi reprezinta varful de gama, sistemul audio Beats nu pare chiar atat de bun precum este BOSE pe Mazda ori pe Renault, spre exemplu. Asadar, inainte sa dai banii pe Beats ar fi bine sa asculti atat acest sistem audio pe T-Roc, cat si varianta de instalatie audio imediat inferioara. E posibil ca diferentele sa nu fie foarte mari ca acustica, iar diferenta de bani pana la Beats sa nu fie justificata. Sau ar putea fi invers: instalatia de sunet de sub Beats sa sune atat de rau incat este imperativa achizitia sistemului Beats. Nu stiu. Am ascultat doar muzica pe Beats in T-Roc si n-am fost impresionat. Suna bine, dar nu extraordinar. Asadar, atentie mare si la configurarea sistemului audio.

19 comentarii

ciombe 6 noiembrie 2017 - 22:48

Audi Q3?

Reply
Adrian Mitrea 6 noiembrie 2017 - 22:56

Mai degraba Q2. Realistic vorbind, asa cum am scris si in articol, T-Roc este intre Q2 si Q3 ca dimensiuni.

Reply
andrei 7 noiembrie 2017 - 09:25

personalitate dpdv acustic? sa mergeti voi cu personalitati din astea 1000km sa vedeti ca vi se ia de atata personalitate si o sa vreti liniste. e usor sa mergi turat daca chiar vrei zgomot, dar mai greu sa fie motorul nativ zgomotos si sa creezi liniste. lasa, mai bine liniste, suntem satui de nebunia zilnica. ca sa nu mai zic ca asa se aude si muzica mai bine, nu mai ai zgomot de fond de la motor.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2017 - 09:53

Salut, Andrei, nu ma refeream la zgomot sau la galagie, ci chiar la ceea ce am scris: personalitate acustica. Motorul nu suna cum trebuie. Il auzi mai mereu in habitaclu, discret. Nu e vorba despre cat de tare il auzi, ci despre cum se aude. Ce note scoate. E incredibil de banal sunetul, pana si in 1.2 MPI de pe Polo vechi de zece ani suna mai bine.
Referitor la distanta, majoritatea masinilor moderne sunt foarte silentioase la mers constant si isi manifesta personalitatea acustica cand accelerezi un pic. Presupunand ca nu accelerezi intr-una 1.000 km, deplasarea n-are cum sa fie obositoare. Banuiesc ca iti dai seama ca nu ma asteptam la un sunet gen esapament Borla pus pe Golf 1.
T-Roc 2.0 TSI 190 CP este foarte silentios si cand mergi constant, si cand accelerezi un pic, si cand accelerezi mai tare. Asta e problema, cresterea vitezei nu este semnalata si acustic, de motor+esapament. Ma rog, daca tie iti place asa, poti sa consideri ca acest test are 6 plusuri si 4 minusuri 😉

Reply
Radu Mischie 7 noiembrie 2017 - 12:18

Nu stiu daca T-Roc-ul este o masina la care sa cauti personalitate acustica. Daca as vrea asa ceva, m-as orienta spre alt tip de masini/motoare. Cred ca clientii T-Roc cauta altceva: sa arate frumos (si cred ca puncteaza binisor la exterior), sa aiba un pachet corect de optiuni (si aici mai discutam, mai ales fata de impresiile despre interior), sa se conduca ok (si aici vad ca n-are probleme) si sa fie fiabila (si asta se va dovedi in timp). Si bineinteles, un pret corect. Aici se va duce lupta, zic eu, nimeni nu va fi interesat de personalitatea acustica.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2017 - 14:29

Corect.
Dar in intampinarea mesajelor de genul: „Mi-am luat masina cu motor turbo de 2 litri pe benzina si 190 CP. De ce suna ca un motor de Opel de 1,6 litri?” am trecut comentariul legat de acustica motorului drept un punct minus.
Repet, multe motoare din cadrul Volkswagen Group suna mult mai bine la accelerare si la turatie mare (la mers constant sunt silentioase toate). Si aici ma refer inclusiv la 1.0 TSI de pe Ibiza sau la 1.0 MPI de pe up! – ambele suna mai bine decat 2.0 TSI pe T-Roc.

Reply
Radu Mischie 7 noiembrie 2017 - 14:50

Mi se pare o abordare corecta. Dar poate as fi pus la o categorie intermediara, intre plus si minus, ca e clar ca nu e un plus, dar parca nici un minus nu prea e (cel putin comparat cu calitatea interiorului, unde da, se incadreaza perfect in minus).

dodoi 7 noiembrie 2017 - 15:48

Mai zilele trecute ma uitam pe Consumer Reports si remarcam la VW ca nici una din masinile pe care le vinde in America nu e recomandata. Mai mult decat atat cu exceptia lui Tiguan si Atlas care sunt modele noi si a caror fiabilitate viitoare e data ca medie, celelate modele au fiabilitate mai mica decat media (GTI, Golf, Passat) sau mult mai mica decat media (Beetle, Golf Alltrack, Jetta). Asta, probabil, si datorita ca au vrut sa ajunga primul producator auto din lume. Au si ajuns pentru scurt timp in 2015 depasind Toyota, dar salturile calitative si cele cantitative nu merg prea bine impreuna. Daca mai tinem cont ca aceleasi numar de masini sunt produse de nemti cu 620000 de angajati, iar de Toyota cu numai 364000 de angajati avem o imagine mai buna a calitatii slabe a VW. Adaugam si costurile mai mari la manopera la VW decat la celelalte marci si avem o imagine aproape completa.

Reply
gigi 8 noiembrie 2017 - 10:55

Ai dreptate, dar degeaba le vorbesti romanilor de cifre cand vine vorba de masini nemtesti.

Reply
mip 9 noiembrie 2017 - 01:52

@dodoi …
ai dreptate cu CR … si sa sti ca eu ii urmaresc de mai bine de 10 ani si „evolutia” VW e neschimbata … Vw tot codasa e …
numai ca … la CR se pune problema in 2 feluri: masini cu vechime de < 3 ani si cu vechime intre 3 si 10 ani. produsele vw sint f. fiabile in cei 3 ani; problemele vin cu toptanul dupa, adica in perioada de dupa trecerea garantiei. acum am vazut ca la americani Vw propune garantie sensibil mai mare decit la canadieni !!! adica 72.000 mile/6 ani vs 80.000 km/4 ani …

de la aparitie, Tiguan s-a vazut ca e mai bun ca celelalte modele VW, vorbind doar de fiabilitate.

personal am avut un VW … pe benzina … si de atunci am decis ca altul pe benzina din grupul VAG nu mai vreau !!!

ma si mir cum reusesc astia sa vinda asa mult …
cred ca piata chineza si sud-americana ii ajuta;
cred ca toyota are calitate mai slaba pe pietele astea … am auzit istorii urite de la chinezii de pe aci despre toyota …

in fine … faptul ca toyota produce acelasi nr de masini cu mult mai putini oameni nu garanteaza ca e si calitatea mai buna … pt asta sint alti parametrii si factori de analizat, nici dpdv al costurilor nu ma pronunt; toyota lucreaza cu roboti, dar si aia au niste costuri de intretinere pe linga pret si nu e sigur ca sint cu mult mai ieftini … unde mai pui ca chiar toyota a anuntat ca vor sa angajeze din nou oameni in special pt fabricarea unor piese de motor (de ex. arborele cotit) pt a elimina rebuturile masive de material rezultate in urma producerii acestora de catre robotii industriali !!!

drumuri bune sa ai !

Reply
Gogu 7 noiembrie 2017 - 15:49

Era bine sa ne spui si cat consuma. Asa pentru cei care poate isi doresc 190 CP pe benzina.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2017 - 21:46

Salut! Nu e chiar foarte relevant consumul obtinut de mine in test drive, pentru ca am condus putin, m-am schimbat cu colegul din dreapta la un moment-dat… Asa este formatul acestor evenimente: 2 oameni in masina, schimb de soferi din loc in loc. Am avut consum mediu 8,6 l/100 km pe vreo 70 km parcursi, ca idee.

Reply
Zuzu 7 noiembrie 2017 - 17:09

Salut Adrian!
Date despre dimensiuni de gabarit de ce nu furnizezi cd e vorba de un semi SUV? Garda la sol e foarte important pt mine de exemplu.

Reply
Andy 7 noiembrie 2017 - 21:23

Garda la sol e 16 cm… Mica, daca ne gandim ca Stepway, care nu se da mare SUV si nu are 4×4, vine cu 20.7 cm.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2017 - 21:55

Salut, Andy, Dacia Sandero Stepway are garda la sol 173 mm, deci 17,3 cm. Abia Duster sare putin de 200 mm.

Nu stiu de unde ai informatiile despre Sandero Stepway, dar sunt gresite.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2017 - 10:04

Salut!

Iti multumesc pentru semnalarea greselilor respective. La Sandero si Sandero Stepway sunt cifrele gresite (le-am corectat deja), iar la Duster sunt corecte.

Se ajunge in astfel de situatii pentru ca datele anuntate initial presei sunt uneori preliminare, iar dupa toate omologarile sunt modificate. Sau pur si simplu greseste cineva, un om, in tot lantul de comuncat cifre.

Asa ca avem asa:
Dacia Sandero 147 mm
Dacia Sandero Stepway 173 mm
Dacia Duster 4×2 205 mm
Dacia Duster 4×4 210 mm

Pentru Volkswagen T-Roc mi-a fost comunicat verbal de oficialii Volkswagen ca garda la sol este 160 mm, dar in informatiile scrise pentru presa nu scrie pe nicaieri (deci nici pe siteuri cu specificatii despre masini nu poti gasi informatiile acestea, pentru ca si ei tot de la producator le iau).

De asemenea, valoarea coeficientului aerodinamic nu a fost anuntata.

Adrian Mitrea 7 noiembrie 2017 - 21:53

Salut, garda la sol este 160 mm (deci 16 cm, cum zice Andy). E decenta pentru un SUV coupe urban.

Celelalte specificatii sunt L 4.234 mm, l 1.819 mm, h 1.573 mm, ampatament 2.603 mm. Date despre coeficientul aerodinamic nu am, la foarte putine masini este comunicat. Si sa-l masor singur evident ca n-am cum…

Reply
olaru aurel 25 septembrie 2018 - 16:53

Intentionez sa- l cumpar in 2019.

Reply

Lasa un comentariu