Ford Focus a primit imbunatiri majore in 2014, iar masina este acum disponibila si pe piata locala, avand preturi cuprinse intre 16.450 si 22.700 euro cu TVA, in functie de caroserie si echipare (fara optionale). Doua dintre motoarele de pe Focus sunt produse si in Romania: 1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost – ambele turbo, pe benzina.
De AICI poti descarca lista completa de preturi, dotari standard si optionale, plus specificatii ale lui Focus facelift.
Seful Ford Romania, Zoltan Brassai, spune ca modificarile facute masinii sunt atat de multe incat poate fi considerat un model nou, asa cum Volkswagen a numit Golf VI o versiune imbunatatita a lui Golf V.
Focus facelift are noi blocuri optice fata si spate, capota noua, bare de protectie reproiectate si un interior nou. La interior, fetele de usi si instrumentele de bord amintesc de varianta de dinainte de facelift, insa plansa de bord si comenzile, inclusiv cele de pe volan, au fost complet reproiectate.
“Noi numim facelift o masina pentru a carei modificare investim 30-40 milioane euro. In cazul lui Focus investitiile depasesc 100 milioane euro”, a declarat Brassai, la Covasna, unde a fost loc lansarea nationala a noului Ford Focus.
Seful Ford pe plan local a explicat ca motorul diesel 1.6 TDCi de 95 CP si 115 CP este Euro V si ca din prima jumatate a anului 2015 acest propulsor va fi inlocuit de un 1.5 TDCi Euro VI de 95 CP si 120 CP.
Pentru Focus, in functie de motorizare, sunt disponibile cutii de viteze manuale cu cinci si sase trepte, o transmisie automatizata cu sase trepte si dublu ambreiaj (PowerShift) si una automata cu convertizor de cuplu si sase trepte. Aceasta va fi disponibila efectiv din 2015, pe motorul 1.0 EcoBoost (de 125 CP) si pe 1.5 EcoBoost (de 150 CP si 180 CP).
Din punctul de vedere al tehnologiilor disponibile standard sau optional pe Ford Focus, acum, se remarca un sistem multimedia complet nou (SYNC 2), cu touchscreen de 8 inch, comenzi vocale si apelare automata 112 in caz de accident; sistem de parcare automata (parcare laterala si garare); volan incalzit; parbriz incalzit; franare automata in caz de accident iminent; detectare a vehiculelor care trec prin spatele masinii, la manevrele de iesire din parcare cu spatele (Cross Traffic Alert, utilizand senzorii de parcare spate ultrasonici, cu raza mare de actiune).
Merita mentionat ca Focus are in continuare suspensie spate independenta multi-link, pentru orice versiune de motorizare, in timp ce principalul rival al acestui model, Volkswagen Golf, beneficiaza de o astfel de suspensie sofisticata de la versiunile de 122 CP in sus.
Lansarea nationala a lui Focus pentru presa din Romania a avut loc in zilele de 16 si 17 noiembrie, la Covasna, in prezenta pilotilor si tehnicienilor de la Napoca Rally Academy cu care Ford colaboreaza inclusiv pentru a organiza evenimentele Ford Driving Skills for Life (DSFL). Pe circuititul de karting Skat Kart din Targul Secuiesc au fost organizate sesiuni de condus dinamic, evitare de obstacol, franare de urgenta, rulat in marsarier utilizand doar camera video, parcare laterala automata, derapaj – toate utilizand Ford Focus.