Migratia clientilor catre service-urile „de cartier” pentru a-si face reviziile la masini, tot mai accentuata in ultimii ani, a determinat dealerii sa implementeze programe speciale de service pentru masinile iesite din garantie. Conceptul se regaseste la marci precum Opel si Peugeot in Romania, iar mai nou Chevrolet lanseaza conceptul de revizii platite in sase rate, cu dobanda 0%.
Noul program implementat de Chevrolet in Romania se numeste Chevrolet 3+, iar preturile pentru revizia periodica incep de la 270 lei. Pentru a face oferta si mai interesanta, in bataie este aruncata si o masina Chevrolet Spark pentru cei care-si serviseaza automobilele pana la sfarsitul acestui an.
Dupa primele noua luni din acest an vanzarile de masini noi au scazut cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 49.128 unitati. In acest context, cu vanzari de masini noi in scadere continua din 2007 incoace, dealerii s-au concentrat tot mai mult pe activitatile de service pentru a-si asigura profitabilitatea.
Preturile „reprezentantelor” sunt insa adesea semnificativ mai mari decat in service-urile multimarca sau „de cartier” si lupta pentru clienti a devenit acerba, generand inclusiv programele speciale de service amintite mai sus.