Ford a prezentat primele fotografii cu noua generatie Mondeo, care va fi lansata in Europa in 2013, avand ca motor de baza un propulsor turbo pe benzina de 1 litru EcoBoost – motorul anului 2012, asa cum 0-100.ro a scris in premiera AICI. Cum arata noul Mondeo nu este o surpriza deoarece este practic aceeasi masina ca noua generatie Fusion pentru piata din SUA, prezentata la inceputul anului acesta. Noul Ford Mondeo va fi prezentat in premiera publicului larg la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie).
Pe noul Mondeo motorul de 1 litru EcoBoost il inlocuieste pe cel de 1,6 litri aspirat. Noul propulsor de mici dimensiuni intrat pe Mondeo dezvolta 125 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 170 Newton-metru (Nm), chiar 200 Nm cu functia overboost care se activeaza automat, pentru cateva secunde, in momentele de maxima solicitare.
click aici pentru galeria foto
Mondeo 1.0 EcoBoost emite sub 130 grame CO2/km, potrivit Ford. Blocul motor al micului propulsor ocupa suprafata unei coli A4. Turbina se invarte cu turatii de pana la 248.000 rotatii pe minut (rpm).
Ford Fusion/Mondeo are si motorizari turbo pe benzina (EcoBoost) de 1,6 litri si 2 litri, un sistem de propulsie hibrida, precum si o varianta hibrida tip Plug-In (cu baterii reincarcabile la priza) despre care Ford spune ca este mai eficienta decat Chevrolet Volt/Opel Ampera. Aceste doua masini din urma pot parcurge intre 40 si 80 km in mod exclusiv electric.
Noua limuzina medie de la Ford este puternic inspirata din conceptul Evos care a fost prezentat in septembrie 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt.
Ford Fusion dispune de cateva tehnologii de top, dar intalnite si pe alte masini din segment, cum ar fi:
- sistem de prevenire a parasirii benzii de circulatie;
- cruise control (tempomat) care pastreaza distanta in raport cu masina din fata;
- sistem de parcare automata;
- monitorizarea unghiurilor moarte
O dotare care nu se regaseste inca la alte masini sunt centurile de siguranta spate cu airbag.
Noul Mondeo are servodirectie asistata electric, suspensie tip McPherson pe fata si multilink pe spate, comparabila cu ceea ce ofera BMW si Audi, potrivit lui John Jraiche, manager de program in cadrul Ford.
Daca pana acum Fusion din SUA si Mondeo din Europa erau masini diferite, incepand cu aceasta generatie cele doua modele sunt unul si acelasi, pastrand doar numele diferite.