Acasa Ford Asa arata Ford B-Max de serie, masina ce debuteaza in martie la Salonul de la Geneva si vine in Romania in a doua parte a lui 2012

Asa arata Ford B-Max de serie, masina ce debuteaza in martie la Salonul de la Geneva si vine in Romania in a doua parte a lui 2012

de Adrian Mitrea

Ford B-Max de serie (sursa - Ford)

Ford a prezentat prima imagine oficiala cu varianta de serie a masinii de familie B-Max, care va debuta fizic in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) si va fi lansata in Romania in trimestrul al treilea. Ford B-Max, produs doar la Craiova, va fi lansat mai intai in pietele vestice. Pretul inca nu a fost comunicat.

„Alan Mulally, presedinte si director executiv al Ford, va lansa la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012 versiunea de serie a noului model B-Max. Ford deschide larg usile versiunii de serie a noului sau model B-MAX, un monovolum compact, ce va fi principalul punct de atractie al Salonului Auto de la Geneva din martie 2012”, se arata intr-un comunicat Ford.

Alan Mulally, presedinte si director general executiv (CEO) al Ford, se va afla la Geneva pentru a lansa noul B-MAX. Revenirea acestui model la Geneva, in versiunea finala de serie, are loc la un an de la dezvaluirea conceptului gata de productie, in cadrul aceluiasi Salon.

click aici pentru galeria foto cu conceptul gata de productie B-Max

„Lansarea in productie a modelului B-MAX a impus o noua abordare a construirii usilor, rezultand un acces deosebit de bun pentru soferi, pasageri si bagaje, cu stalpii centrali integrati chiar in usi. Alaturi de dispunerea flexibila a scaunelor si spatiul de depozitare cel mai incapator din clasa sa, B-MAX va beneficia si de o executie superioara si materiale de inalta calitate care sunt intalnite rareori la o masina din clasa compacta, la un pret convenabil”, spune Ford.

Pe langa motorul turbo pe benzina de 1 litru EcoBoost (care se gaseste pe piata si pe alte modele Ford si poate avea puteri de 100 CP, 120 CP si 125 CP), B-Max va mai avea si alte motorizari, turbo diesel (TDCi), dar Ford nu a dat detalii. Informatii suplimentare vor veni in martie.

Intr-o vizita la uzina Ford din Craiova un oficial al companiei a declarat presei ca B-Max va avea propulsoare pe benzina de 1 litru, 1,4 litri si 1,6 litri si turbo diesel de 1,5 litri si 1,6 litri. Motorul de 1 litru este cel EcoBoost produs la Craiova, insa o surpriza ar fi motorizarea de 1,5 litri diesel, care nu exista in acest moment in gama Ford, pe niciun model. Restul motoarelor, in afara de EcoBoost de 1 litru, sunt importate in Romania si puse pe B-Max.

Informatii suplimentare despre Ford B-Max

Monovolumul Ford B-Max, a carui productie de volum va incepe la Craiova in primele luni din acest an, va ajunge mai intai la clienti din Occident, iar in trimestrul al treilea va fi livrat si catre cei din tara. Peste 90% din productia de la Craiova este destinata exportului. In 2012 Ford vrea sa produca 60.000 B-Max la Craiova, iar in 2013 peste 100.000 unitati.

Ford a inceput in toamna lui 2011 productia de prototipuri B-Max, iar prefectul judetului Dolj declara ca in luna martie 2012 Ford va face o proba generala a tuturor masinariilor si utilajelor, in aprilie va demara productia de motoare, iar in mai va incepe fabricatia de serie a modelui B-Max.

Ford B-Max poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva.

Monovolumul B-Max va putea fi comandat, printre altele, cu o motorizare turbo pe benzina de 1 litru (EcoBoost), cu 120 Cai Putere (CP). Acest motor va fi produs si in Romania din prima parte a anului 2012, potrivit Ford. Cutiile de viteze vor fi importate.

B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si conceptul Iosis Max din care se trage, si lasa pasagerilor un loc generos de acces in habitaclu. Structura de rezistenta laterala a masinii este totusi prezenta, integrata in „buza” anterioara a portierei din spate.

Modelul Ford B-Max pe care Ford il va produce exclusiv in Romania este o alternativa la modelul Fusion european si va ajunge sa-l inlocuiasca, spunea designerul executiv in cadrul Ford Europa, Martin Smith, intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Frankfurt.

B-Max va atrage clienti care in mod traditional se uita la masini de clasa C (compacte), cum ar fi Volkswagen Golf si Opel Astra, a declarat recent seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen.

Despre Ford Motor Company

Ford Motor Company are sediul central in Dearborn, Michigan, si produce sau distribuie autovehicule pe sase continente. Avand aproximativ 166.000 de angajati si 70 de fabrici in intreaga lume, printre marcile auto ale companiei se numara Ford si Lincoln. Compania ofera servicii financiare prin intermediul Ford Motor Credit Company.

Ford Europa se ocupa cu productia, comercializarea si operatiunile de service ale vehiculelor marca Ford pe 51 de piete individuale si are aproximativ 66.000 de angajati. Pe langa Ford Motor Credit Company, operatiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Servicii pentru Clienti si 22 de unitati de productie, inclusiv intreprinderi mixte. Primele masini Ford au fost livrate in Europa in 1903 – in acelasi an in care a fost fondata Ford Motor Company. Productia europeana a inceput in 1911.

Ford B-Max de serie (sursa - Ford)

Lasa un comentariu