Acasa Dacia Dacia intra in era turbo. La Mioveni vor fi produse anual 300.000 de motoare pe benzina supraalimentate

Dacia intra in era turbo. La Mioveni vor fi produse anual 300.000 de motoare pe benzina supraalimentate

de Adrian Mitrea

Motor Renault TCe (sursa - Renault)

Pe platforma industriala Dacia din Mioveni va incepe, in a doua parte a anului viitor, productia motorului turbo pe benzina cu numele de cod H4, iar ulterior va intra in fabricatie si propulsorul cu nume de cod H5, au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Grupului Renault Romania. Capacitatea maxima de productie va fi de 300.000 de motoare H4 si H5 pe an. Este pentru prima oara cand cineva din interiorul companiei spune cand si cate propulsoare de noua generatie vor fi fabricate la Mioveni.

„In primul an complet de productie vor fi produse 150.000 de motoare pe an, iar ulterior, dupa ce va intra in fabricatie si motorul H5, se va ajunge la 300.000 de propulsoare pe an”, a declarat sursa citata.

Potrivit acesteia, motoarele vor fi livrate in cadrul Grupului Renault, pentru a echipa mai multe modele de masini ale marcii, dar vor fi puse si sub capota noilor modele Dacia, printre care si noul Logan.

Noile motoare vor inlocui actualele propulsoare pe benzina de 1,6 litri MPI (85 Cai Putere) si 1,6 litri 16 valve (105 Cai Putere), care au codurile K7M, respectiv K4M, au spus recent, pentru 0-100.ro, surse din cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR).

Concret, este vorba despre o noua generatie de motoare turbo pe benzina, cu capacitati cilindrice intre 0,9 litri si 1,2 litri. Aceste noi propulsoare vor fi lansate in 2012 si vor avea puteri cuprinse intre 90 si 115 Cai Putere, potrivit unor anunturi mai vechi ale Renault. Denumirile comerciale ar putea fi TCe 90 si TCe 115, asa cum in prezent exista TCe 130 (motor turbo pe benzina de 1,4 litri si 130 Cai Putere).

Pentru a produce aceste noi motoare in Romania Renault va folosi si bani europeni.

„Aceste noi motoare turbo pe benzina vor fi montate si pe noile modele Dacia, in locul celor vechi, fara turbo, sau vor fi complementare acestora in oferta comerciala din unele piete”au declarat pentru 0-100.ro surse din cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR), care au adaugat ca trecerea la turbo a motoarelor pe benzina este inevitabila din cauza reglementarilor stricte privind emisiile la care trebuie sa se supuna toti constructorii auto.

Noile propulsoare vor avea trei si patru cilindri si vor fi modulare. Acest termen, modular, provine de la faptul ca uzinele care le vor produce (din Romania si Spania) vor putea fi adaptate foarte rapid in functie de cerere. Mai concret, o linie de fabricatie de motoare de 0,9 litri va putea deveni in cateva ore una ce produce propulsoare de 1,2 litri.

Renault spune ca noile motoare modulare vor fi montate pe 85% dintre masinile sale vandute in anul 2015.

Lasa un comentariu