Dacia a ocupat locul opt din 24 de marci auto in editia 2011 a studiului JD Power care masoara satisfactia posesorilor de masini noi din Franta si intocmeste un clasament al marcilor si modelelor. Honda, Audi si Volvo au ocupat primele trei locuri. Ultimele trei locuri au fost ocupate de Chevrolet, Fiat si Suzuki.
Organizatia independenta JD Power impreuna cu revista franceza L’Automobile Magazine au efectuat studiul de satisfactie a clientilor obtinand raspunsuri de la 15.000 de persoane care au raspuns la chestionare trimise pe internet. La studiu au participat oameni care au in medie de doi ani o masina noua si au fost rugati sa spuna cat de multumiti sunt de automobil pe mai multe categorii.
Astfel, factorul care a contribuit cel mai mult a fost atractivitatea masinii (32%), referindu-se la lucruri precum performanta, designul si confortul. Al doilea criteriu tine costurile de posesie (26%), ce includ carburantul, asigurarea si service-ul, al treilea ctiteriu a fost fiabilitate – calitate (22%) iar ultimul criteriu se refera la cat de multumiti au fost clientii de service (20% pondere in raportul final).
Honda a fost pentru al treilea an consecutiv marca numarul unu la capitolul satisfactie, fiind urmata de Audi, Volvo si BMW. Dacia s-a clasat pe opt in clasamentul care cuprinde 24 de marci. Toyota s-a clasat pe locul noua, Mini pe zece, iar Volkswagen pe 12. Ultimul loc (24) a fost ocupat de Chevrolet, iar penultima pozitie, de Fiat.
Studiul arata ca cei mai multumiti oameni nu sunt neaparat cei care detin cele mai scumpe masini si evident este subiectiv pentru ca si oamenii care au masini ceva mai ieftine au dat note mari.
A fost alcatuit un top al satisfactie si pe modele: Opel Agila a castigat la clasa „masini de oras”, Logan a castigat la masini de clasa mica, Honda Civic a obtinut cele mai mari note la categoria „medie inferioara”, iar Toyota Prius, la „medie superioara”.