Dacia si-a propus un an 2011 discret, concentrat pe imbunatatirea retelei de dealeri, a imaginii si a produselor existente. Sunt sanse minime sa vedem vreun concept sau model nou la unul dintre cele doua mari saloane auto europene, din Geneva (martie) si Frankfurt (septembrie), insa micile surprize vor fi totusi nelipsite.
Continua cucerirea Europei
In Europa, inca din 2010, a inceput un proces agresiv de individualizare a imaginii marcii locale, care pana atunci se vindea intr-un colt de showroom Renault. Asa se face ca la sfarsitul anului trecut existau in Europa 150 de showroom-uri exlusive Dacia, iar tinta pentru 2011 este de inca 50 de unitati, pana la un total de 200, a declarat recent, intr-o discutie restransa cu presa, Rafael Treguer, director de dezvoltare al marcii Dacia si fost director de marketing al marcii, aici, in Romania.
Astfel, Dacia continua expansiunea in Europa. In cifre, inmatricularile de automobile Dacia in UE au crescut cu 9,1% anul trecut, la aproape 260.000 unitati, depasind marci precum Chevrolet, Suzuki, Honda si Mitsubishi (vezi cifrele).
Ce va fi nou in gama Dacia
Duster, model livrat in circa 68.000 de exemplare anul trecut (vezi cifrele complete despre vanzari), va beneficia de noi accesorii de design si de unele care sa imbunatateasca capacitatile 4×4 ale masinii, a spus Treguer. Detalii despre aceste noi accesorii „misterioase” nu exista inca, dar comercializarea lor va incepe „curand”.
Decizia celor de la Dacia de a imbunatati oferta de accesorii pentru Duster nu e intamplatoare pentru ca masina are o cerere enorma (100.000 de comenzi in nici un an de la lansare) si, in plus, 53% dintre clienti opteaza pentru versiunile 4×4. Mai mult, 92% prefera echiparea de top, Laureate.
„Pentru Duster vindem de doua ori mai multe accesorii decat pentru celelalte modele”, potrivit lui Treguer.
Spre sfarsitul lui 2011 vor fi lansate doua editii limitate. Una va fi pentru Sandero, model care va primi si un facelift in 2013, iar cealalta pentru Duster, dupa cum declara in urma cu cateva luni directorul de marketing al Dacia, Mihai Bordeanu.
Tot pe final de 2011 este asteptata o noua gama de culori pentru Dacia, mai tinereasca, potrivit unor declaratii recente ale directorului de marketing si comunicare al grupului Renault, Stephen Norman.
Fanii marcii stiu ca au existat declaratii privind introducerea de motorizari mai puternice pentru Duster, versiuni pe GPL ale acestuia si introducerea unei cutii de viteze automata. Din cele mai recente discutii dintre 0-100.ro si oficialii Dacia, toate acestea par ca se lasa asteptate ceva mai tarziu, nu in 2011.
Cine inca mai spera ca in 2011 va „primi” de la Dacia un nou concept spectaculos, cum a fost Duster, sau un nou model, trebuie neaparat sa citeasca interviul cu Norman. Oficialul Renault a fost cat se poate de clar in acest sens. Noul Logan va fi lansat in 2012 (varianta se serie) si va fi mai ieftin decat actualul.
Pentru monovolum, a carui lansare a fost anuntata cu jumatate de gura, nu exista inca un orizont de timp previzibil pana ce il vom putea vedea. Au existat si speculatii, in presa germana, ca Dacia va lansa si o masina mai mica decat Sandero. Avem si o pseudo-confirmarea oficiala a acestui lucru, insa toate acestea vor veni din 2012 incolo.