Federal Mogul, unul dintre cei mai mari producatori de componente auto din lume, estimeaza piata romaneasca de piese auto aftermarket la circa un miliard de euro anual, cu perspective mici de crestere in urmatorii ani.
„Criza a reorientat clientii spre produse foarte ieftine si de calitate indoielnica. Noi, producatori de componente din gama superioara, vedem cum vanzarile pe stergatoare de parbriz, de exemplu, sunt dominate in proportie de 70% de produse de slaba calitate”, a declarat pentru 0-100.ro directorul Federal Mogul pentru Romania si Moldova, Corneliu Preda, dupa o conferinta de presa organizata pentru prezentarea celor mai noi produse ale grupului.
El a precizat ca in 2009 piata romaneasca de componente auto aftermarket a fost de circa un miliard de euro, insa pentru acest an se contureaza o scadere de circa 5%, iar in 2011 am putea asista la revenirea pe crestere, dar nu cu mai mult de 5%.
Federal Mogul are relatii contractuale cu grupul Renault de mai multi ani si livreaza elemente de franare si de motor pentru gama Dacia Logan.
Piesele auto comercializate de Federal Mogul in Europa provin din fabrici de pe Continent, iar cele mai cunoscute marci ale grupului pe piata din Romania sunt Champion (stergatoare, bujii), Moog (elemente de suspensie), Ferodo (frane), Nural, AE, Beral, Payen (garnituri), Goetze (garnituri si simeringuri) si Glyco (cuzineti).
Produsele comercializate de Federal Mogul, prin marcile sale, acopera 98,5% din parcul de automobile existent in Europa.
Federal-Mogul a realizat in 2009 vanzari de 5,3 miliarde de dolari, cu o distributie a vanzarilor de 42% in Europa, 42% in America de Nord si Canada si 16% in tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) si restul lumii.
Grupul Federal-Mogul a fost infiintat in Detroit in 1899, iar in prezent compania are sediul central in Southfield, Michigan. Federal Mogul are circa 39.000 de angajati in 36 de tari.