Volkswagen vrea sa faca o schimbare radicala a strategiei de marketing si comunicare, iar una dintre victime va fi cunoscutul slogan Das Auto care apare la finalul reclamelor. Compania va renunta la el fiindca transmite un mesaj nepotrivit, un mesaj de aroganta, intr-o perioada cand compania, implicata in scandalul DieselGate, vrea sa para smerita, scrie Reuters.
Un purtator de cuvant al Volkswagen a spus ca sloganul Das Auto nu va mai aparea alaturi de logo-ul companiei in reclame. Sloganul a fost lansat in 2007 si s-a vrut a fi simplu (insemnand Automobil in germana), insa avea si o doza de aroganta, fiindca insinua ca doar Volkswagen poate fi asociata conceptului de automobil.
Acum, la trei luni de la izbucnirea scandalului emisiilor, gigantul german vrea sa faca schimbari si in modul in care comunica si va scoate treptat sloganul Das Auto din toate reclamele.
La Dresda a avut loc o mare intalnire unde 2.000 de manageri din grup s-au adunat pentru a discuta viitorul companiei a carei imagine a fost grav afectata de scandalul DieselGate. Acolo, Herbert Diess, brand managerul marcii Volkswagen, a spus ca Das Auto suna prea „absolutist”, prea plin de aroganta pentru o companie care acum vrea sa arate modestie si smerenie.
In prezent, Volkswagen nu isi mai poate permite sa aiba un slogan in care sustine ca defineste conceptul de automobil, in contextul in care este amenintata cu procese, trebuie sa declanseze rechemari uriase si costurile totale se vor ridica la cateva zeci de miliarde de dolari.
Un manager citat de Reuters spune ca vechiul slogan Das Auto nici nu reflecta ambitiile tehnologice ale marcii germane in segmentul electricelor si hibridelor.