Inmatricularile de automobile noi au crescut 8,9% in perioada ianuarie-aprilie din acest an, fata de acelasi interval al anului trecut, la un total de 19.915 unitati (18.277 unitati in 2014), iar exclusiv in luna aprilie cresterea este chiar mai mare decat media pe acest an: +11,1% (de la 4.932 unitati in aprilie 2014 la 5.482 unitati in aprilie 2015).
Asadar, fara ca programele Rabla si Prima Masina sa fie operationale, revenirea naturala a vanzarilor de automobile noi din Romania continua. Mai mult, cresterea peste medie din aprilie 2014 arata ca fenomenul de asteptare al programelor guvernamentale de stimulare a pietei auto a fost relativ redus. Clientii nu au asteptat sa vina lunile mai sau iunie ca sa-si cumpere masina, au facut-o pur si simplu.
Dacia este lider de piata in categoria masinilor noi, urmata de Volkswagen, Ford si Skoda.
Dincolo de cresterea inmatricularilor de automobile noi au crescut si inmatricularile de masini de ocazie provenite din import (19.232 unitati, +14,4%), in timp ce numarul de reinmatriculari (18.114 cazuri) a scazut usor (-0,6%).
Inmatricularile de automobile noi si-au revenit considerabil in Romania, in 2014, avand o crestere de 21,4% fata de 2013, acest avans fiind primul rezultat pozitiv dupa sase ani de scadere consecutiva. Totodata, importurile de masini rulate au scazut cu 0,8%, iar tranzactiile cu masinile existente deja in piata interna (reinmatriculari) au avansat cu 5,7% anul trecut.