Acasa Camioane #TruckLife ep.10: Camioane cu ștaif pentru salubritate

#TruckLife ep.10: Camioane cu ștaif pentru salubritate

de Adrian Mitrea


SUPERCOM este una dintre cele mai mari firme de salubritate din România. Este celebră pentru activitatea sa, precum și pentru faptul că are un proprietar inconfundabil: Ilie Ionel Ciuclea. În acest episod #TruckLife am vorbit despre pasiunea pentru camioane, cum a ajuns să aibă „camioane cu ștaif” Ford Trucks și despre cum i-a venit ideea să înceapă o afacere în domeniul salubrității. „Nu ne poate împiedica nimeni să dăm cu mătura!”, povestește Ilie Ciuclea.


Transcript video #TruckLife ep.10: Camioane cu ștaif

Ilie Ionel Ciuclea – Președinte S.C. SUPERCOM S.A.

Eu sunt Ilie Ionel Ciuclea, președintele grupului industrial S.C. SUPERCOM S.A.

În legătură cu tehnica de lucru… depășim o mie de unități cu mult. Salariați acum, în perioada aceasta, ne apropiem de vreo 2.500-2.600. Chiar 3.000 de salariați în perioada următoare. Lucrăm în opt județe ale țării.

În afară de pasiunea mea pentru tot ce înseamnă motor și camioane și mașini în mișcare s-a ivit și ideea de a pune pe picioare un… o afacere legată de mașinile specializate.

În cazul de față mașinile de colectat deșeurile. De asemenea, la începuturi, am avut și vreo 60 de camioane pentru transport internațional. Și încet-încet s-au filtrat lucrurile care au rămas în picioare.

România, odată cu Contractul de Aderare la Comunitatea Europeană și-a asumat un pachet de lucruri legate și de mediu. După cum vedeți și dumneavoastră, mediul este o preocupare și a lumii întregi. Vizavi de poluare, vizavi de particulele de praf, vizavi de particula Q10, vizavi de dioxidul de carbon și altele și altele.

E vorba despre blocarea cât mai rapidă a poluării aerului, apei, solului, subsolului… Și atunci deșeurile – gunoaiele pe care le producem zi de zi fiecare dintre noi – trebuie să aibă un drum.

Drumul acesta este din ce în ce mai tehnic și mai tehnologic. (…) Cea mai frumoasă ecuație este când el, deșeul, se transformă într-o materie primă pentru o altă industrie. Atunci când el devine bun de reciclat.

Pentru treaba asta el trebuie să treacă printr-un sistem de management integrat al deșeurilor, printr-un centru de management integrat al deșeurilor, care este încărcat de tehnologii.

Linii de tratare, de sortare… Dar primul pas care se face în industria deșeurilor este colectarea. Colectarea trebuie făcută separat încă de la deținător.

Eu și cu colegii mei am înțeles că problema deșeurilor nu este o chestiune de adunat cu mătura gunoiul de pe bulevarde.

Ci este o preocupare uriașă în legătură cu sănătatea oamenilor și în special, eventual, cu recuperarea unor materii prime din deșeuri.

Și se pune problema astăzi… ne aflăm în România în fața unei industrii a deșeurilor care, de fapt, începe cu camioanele de colectare.

Cât de veche este relația cu CEFIN și Ford Trucks?

Este atât de veche încât începe în 1996. De ce am colaborat cu ei?

Pentru că în momentul acela erau foarte puțini furnizori de tehnică de lucru și noi am avut… și Stefano, și CEFIN și noi… SUPERCOM S.A. și eu… am riscat un pic împreună introducându-ne în colectarea deșeurilor din București în primul rând.

Sigur că și furnizorii de camioane și de tehnică de colectare au fost mai mulți la început. Încet-încet s-au triat… o parte dintre aceștia s-au consolidat pe piața românească și astăzi există un cerc destul de strâns al furnizorilor de tehnică de colectare. Că despre asta este vorba, printre care și camioanele și mașinile specializate Ford Trucks.

Și cred că această mașină este una dintre cele – alături de MAN, alături de Mercedes – sunt ștaiful sculelor și uneltelor, mijloacelor tehnice auto din țară. Sunt renumiți.

Să știți că este foarte importantă legătura dintre om, respectul pe care ni-l atribuim reciproc. Și, bineînțeles, și tehnica pe care o pune la dispoziție.

Nu se pot face conexiuni de natura aceasta nici încruntați, nici nervoși… acest gen de afaceri se fac într-o înțelegere deosebită – să ne înțelegem reciproc unul pe celălalt – și bineînțeles, la mijloc să fie și tehnologia care să fie ștaif, să fie vârf.

Camionul Ford este un camion… și respectiv mașina noastră pe care o folosim pentru colectare și transport deșeuri urbane este o mașină performantă, alături de celelalte pe care vi le-am amintit.

De ce o afacere cu deșeuri?

M-am orientat la acest tip de business pentru că foarte mulți dintre noi care am avut ideea de a parcurge așa o afacere n-am avut niciun suport material.

Zero Lei, zero Bani, în ’90… foarte mulți dintre noi.

Și atunci am făcut o analiză matematică și am zis „Domn’le… ce mai rămâne românilor de făcut?”

Și a fost o chestie absolut simbolică pe care v-o spun… „Domn’le… nu ne poate împiedica nimeni să dăm cu mătura!”.

Este foarte important ce te lasă și viața să faci. Nu poți să faci tu ce vrei.

Cum a apărut pasiunea pentru autovehicule la copilul Ciuclea?

Am să fac apel la câteva amintiri încă din anii ’50, când aveam 6 ani.

Sigur, se încheiase atunci, cu câțiva ani înainte, nenorocirea aceea de Marele Război Mondial. Și în cartierul în care am crescut, aici în Colentina, s-au întors de pe front români care au luptat în ambele sensuri, și la dus și la întors, în favoarea României, sub toate aspectele.

Unul din acești oameni s-a întors de pe front cu o mașinuță din-asta, adevărată – un Jeep Willys.

În 1950-1952… în fața curții unde locuiam eu, în fața casei noastre, parca o mașină de genul ăsta aproape în fiecare zi.

Politica v-a ajutat sau v-a încurcat?

Eu cred că și atunci… și până în ’90 și după ’90… politica, așa cum a fost ea uneori, cu erorile sale, înainte și acum, pe cei care vor să facă ceva… i-a ajutat.

De pildă, cel mai mare ajutor pe care l-am primit până în ’89 a fost că am avut acces la a învăța carte.

Și astăzi, și după ’90, ne-a ajutat foarte mult apariția decretului de lege 54 prin care imediat s-a trecut la economia de piața și economia capitalistă prin care fiecare poate deveni întreprinzător și poate să-și pună pe picioare o afacere.

Ce v-ar fi plăcut să faceți diferit în viață?

În general sunt mulțumit de lucrurile pe care le-am făcut.

Sigur că cu limitele de rigoare. Nu am avut niciodată pretenții sau idealuri altele decât știam că pot să le fac și aspirațiile mele au fost, zic eu, pământene și de o anumită stabilitate și corectitudine.

Niciodată n-am aspirat la mai mult.

Din punctul de vedere al vârstei biologice mie-mi ajunge cât am parcurs. Eu am împlinit 77 de ani. Dacă aș fi avut acum vreo 40 de ani mă lansam într-un război pentru țara mea. Un război cu ghilimelele de rigoare. Acuma e rândul dumneavoastră.


Producția acestui material a fost realizată cu sprijinul CEFIN Trucks, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).

Filmat și montat de Marius Stoianov.


Lasa un comentariu