Acasa Ford Test Drive Ford Mustang Mach-E (2021)

Test Drive Ford Mustang Mach-E (2021)

de Adrian Mitrea


Ford Mustang Mach-e este primul SUV electric al mărcii americane Ford și primul model 100% electric cu care acest brand intră cu adevărat în era mașinilor electrice. A mai existat Focus Electric în trecut, dar s-a vândut în doar câteva țări și în volume foarte mici. Varianta din acest articol este cea cu două motoare (deci tracțiune integrală, AWD) și baterie mare (88 kWh). Mașina are o autonomie omologată de 540 km, iar în viața reală poate parcurge între 300 și 450 km, în funcție de stilul de condus, tipul de drum și condițiile meteo. Vezi aici al nostru Test Drive Ford Mustang Mach-E.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford Mustang Mach-E / Mustang Mach-E

Producție: 2021

Caroserie: SUV, 4 uși, 5 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 43.529 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 51.800 Euro


Preț aproximativ configurație testată (fără TVA): 61.050 Euro

Preț aproximativ configurație testată (cu TVA): 72.650 Euro


Motoare electrice față/spate: 258 kW / 351 CP, cuplu maxim 580 Nm.

Baterie: Tip Litiu-ion, climatizată cu lichid, capacitate maximă netă 88 kWh, amplasare centrală (în podeaua mașinii). Putere de încărcare AC până la 11 kW. Putere de încărcare DC până la 150 kW.

Autonomie omologată WLTP: 540 km


Transmisie: automată tip reductor (o treaptă + marșarier), tracțiune integrală (AWD)

Anvelope: 225/55 R19

Acelerație 0-100 km/h: 5,1 secunde

Viteză maximă: 180 km/h

Dimensiuni (mm): L 4.712 / w 1.881 / h 1.597

Portbagaj (litri): 402 / 1.420

Ampatament (mm): 2.984

Masă (DIN/EU): 2.107 kg / 2.182 kg

Aerodinamică (Cx): –

Punte față: Suspensie cu brațe independente, tip McPherson, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Suspensie independentă, tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri pline.


Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de 26 kWh/100 km (preponderent urban). Cu acest consum urban de test drive Ford Mustang Mach-E ar avea o autonomie maximă de 338 km.


Link-uri și documente utile


12 comentarii

John 4 octombrie 2021 - 16:10

Salut,

Alta vrajeala de masina la 70.000 eur.

Reply
Adrian Mitrea 4 octombrie 2021 - 16:49

Salut!
Să știi că sunt și review-uri cu mașini (mai) ieftine pe site https://0-100.ro/2021/04/24/test-drive-dacia-sandero-2020/

Reply
John 6 octombrie 2021 - 09:30

Salut,

M-am referit la faptul ca masinile de genul asta sunt prea scumpe pentru ce ofera . Toate au acelasi motor , cutie si plastice ieftine. Masinile astea nu se mai diferentiaza . Nu mai vezi in ziua de azi ca un producator sa scoata o cutie mai performanta sau un motor cu un cuplu mai mare etc. Ce frumos era de ex cand VW a scos cutia DSG! a fost o revolutie ! S-au dus vremurile de alta data . Azi mai facem un update de soft si gata! Din unghiul asta eu cred ca sunt prea scumpe!

Reply
Adrian Mitrea 6 octombrie 2021 - 15:22

Salut!
E o abordare prea simplistă și te vei convinge singur că sunt diferențe uriașe între mașinile electrice, chiar dacă ele au mai puține piese în mișcare.
Între un ID.4 (că ai menționat de DSG VW) și un Mustang Mach-E (că ai vorbit de Ford) sunt diferențe uriașe. Setările fac diferența. O diferență enormă.
Vei vedea că, pe măsură conduci unul sau altul dintre modelele electrice, vei simți și tu aceste diferențe.

Reply
John 6 octombrie 2021 - 15:43

Salut!
Nu contest ca sunt diferente intre modele ci faptul ca aceste diferente provin in primul rand de la un soft si mai putin de la o solutie constructiva – gen o cutie mai buna sau un motor mai performant sau o tractiune mai inteligenta .
Din pacate industria auto incepe sa fie din ce in ce mai banala si mai putin efervescenta fata de acum 10-15 ani – sa zicem.
Personal inca mai pariez pe o intoarcere catre motoarele cu combustie. Vom trai si vom vedea!

Adrian Mitrea 6 octombrie 2021 - 18:50

Te asigur că motoarele pe combustie n-au niciun viitor. Vor mai rămâne doar pe mașini de serie super limitată și vor fi alimentate de carburanți sintetici, mai puțini poluanți. Asta pentru mărci precum Ferrari, Porsche, etc…
Diferențele preponderent din software și la mașinile pe combustie echivalente (comparabile). Nu-mi spune că acum 10 ani vedeai diferențe semnificative între un motor 1.6 TDI și un 1.6 TDCI. Diferențele percepute proveneau din altă parte: suspensii, ergonomie, calibrarea sistemului de direcție, răspunsul pedalei. Adică elemente cu care producătorii auto se pot juca și la o mașină electrică. Da, cutia de viteze a dispărut din peisaj (din fericire!), dar în rest a rămas totul: direcție, arcuri, amortizoare, scaune, instrumente de bord, pedale, diferențiale, etc…
Te asigur că sunt diferențe uriașe între un ZOE și un Taycan. Și treaba asta nu vine doar de la software 🙂

Sorin G 4 octombrie 2021 - 23:14

26kWh/100km mi se pare cam mult….Am un AWD/LR/FE de vreo luna si am mers cam 1000km. Nu am avut consum mai mare de 21kWh/100km cu „unbridle” drive mode. Chiar si nevasta-mea care nu se uita la consum, nu a reusit sa depaseasca 23kWh/100km. Si in plus traiesc intr-o tara cu temperaturi mult mai scazute decat in Romania (5-10 grade). Ai folosit cumva e-pedal-ul?

Reply
Okura Kubere 6 octombrie 2021 - 08:12

da, e-pedal to the metal!

Reply
Adrian Mitrea 6 octombrie 2021 - 20:10

Salut, Sorin!
Da, am folosit funcția one pedal drive. Ține cont de faptul că București e un oraș atipic (prost semaforizat, aglomerat, condus agresiv) și era foarte cald când am făcut testul.
Sunt convins că se pot obține consumuri urbane mai mici cu Mach-E (față de ce am obținut eu).
O plajă între 18-30 kWh/100 km estimez eu (minim-maxim), în funcție de stilul de condus, tip de drum și condiții meteo. Cam asta se poate obține cu Mach-E de către un utilizator în viața de zi cu zi.

Reply
rcaon.ro 7 octombrie 2021 - 12:46

La o capacitate de 88 kWh, pe baza consumului tau mediu iese o autonomie de 507 km, nu de 338 km. Unde este greseala: la consum mediu sau la nr de km care ti-au iesit tie?

Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de 26 kWh/100 km (preponderent urban). Cu acest consum urban de test drive Ford Mustang Mach-E ar avea o autonomie maximă de 338 km.

Reply
Adrian Mitrea 7 octombrie 2021 - 12:56

Sunt curios cum ai calculat de ai ajuns la acea autonomie de 507 km.

Calculul meu:

88 / 26 = 3,38

Adică 3,38 kilometri cu 1 kWh.
3,38 x 100 = 338.

Asta înseamnă 338 km cu un plin de 88 kWh.

Reply
rcaon.ro 7 octombrie 2021 - 13:14

Exact asa am calculat, doar ca tu ai scris ca ai parcurs 150 km cu un consum mediu de 26 kWh. Dar acum vad ca ai scris consumul la 100 km, my bad 🙂

Reply

Lasa un comentariu