Mașini electrice la Ford Craiova vor fi produse din 2024, a anunțat compania auto americană. Compania va fabrica un nou autovehicul comercial ușor în uzina din Craiova, din 2023, iar în 2024 acesta va avea și o versiune 100% electrică. Pentru noul model Ford investește 300 milioane dolari. Vehiculele comerciale Ford din Europa vor fi pregătite pentru zero emisii, complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2024. Două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi modele electrice sau plug-in hybrid până în 2030, notează Ford.
Acesta va fi primul vehicul de volum, complet electric, construit de Ford în România. Această mișcare este în linie cu angajamentul companiei de a atinge zero emisii în Europa.
Fabrica din Craiova urmează astfel Centrului de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și uzinei Ford Otosan din Kocaeli (Turcia), care vor produce vehicule complet electrice.
„Uzina Ford Craiova este recunoscută pentru competitivitate și flexibilitate în operațiunile sale de talie mondială. Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial ușor în România reflectă parteneriatele noastre fructuoase și continue cu furnizorii locali și comunitatea, precum și succesul întregii echipe Ford Craiova”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa, într-un comunicat de presă.
În Februarie 2021 Ford și-a luat angajamentul ca întreaga sa gamă de vehicule comerciale din Europa să fie pregătită pentru zero emisii. Adică să fie complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Circa două treimi din vânzările de vehicule comerciale Ford vor fi complet electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.
Mașini electrice la Craiova, by Ford
„Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii”, a explicat Rowley.
Noul vehicul comercial ușor va fi echipat și cu motoare convenționale Ford pe benzină și diesel. Acestea vor fi produse la uzina de motoare Ford Dagenham din Marea Britanie. Transmisiile vor fi construite la Ford Halewood Transmissions Limited, tot în Marea Britanie.
Ford Craiova, centru de producție de talie mondială
Investiția totală Ford în operațiunile sale de producție din România se apropie de două miliarde dolari. Este vorba despre suma totală investită de la preluarea fabricii din Craiova, în 2008, incluzând și investiția anunțată acum.
În ultimii ani s-au făcut îmbunătățiri semnificative la fabrica din Craiova. Peste 600 de roboți au fost instalați pentru a îmbunătăți și eficientiza procesele de ștanțare, vopsire sau asamblare a caroseriilor și șasiurilor.
În prezent aproximativ 6.000 de persoane lucrează pe liniile de asamblare de vehicule și motoare din Craiova.
Primul pas spre un viitor electrificat al uzinei din Craiova a fost făcut în Octombrie 2019, odată cu Puma mild-hybrid.
Noul anunț marchează o nouă etapă importantă. Ford este primul producător auto care anunță producția unui vehicul complet electric în România. Pe lângă Puma, Ford Craiova construiește și SUV-ul de mici dimensiuni Ford EcoSport. Inclusiv motorul EcoBoost de 1.0 litri este produs (și) în Craiova.
“Această nouă investiție în viitorul fabricii din Craiova demonstrează, încă o dată, speranța companiei Ford că guvernul din România va asigura toate îmbunătățirile cheie promise pentru a sprijini un mediu competitiv de producție în regiune, inclusiv în ceea ce privește infrastructura de transport, care este esențială”, a punctat Rowley.
Data de începere a producției noului vehicul și detaliile suplimentare urmează să fie confirmate aproape de momentul lansării, potrivit Ford.
2 comentarii
Buna ziua.
Vedeți că până una alta și apărut la mall Promenada niște mașini electrice cu prețul de 30 000€ – mai performante decât id3, care încarcă cu 250kw și au frunk.
ID3 a fost țeapă absolută. Tipic ce. Deja clasic.
Mda sa lasam morții cu morții. Dieselgate a fost și nu se mai repeta.
Ca cineva ar alege sa cumpere o masina de la grupul Vag după acest scandal e de neînțeles pentru mine dar în fine..
Nu au cum sa falsifice emisiile la electrice pentru ca nu exista. Poate doar la tona de plugin hybrid pe care le testează emisiile cu bateria plina. Normal ca în realitate nu se va merge doar cu bateria plina la fiecare 100km.
Îngrijorarea mea e legata de joburi și economie.la o masina electrica ai nevoie de mult mai putini oameni pentru producție.
Deci dacă as munci pe la Ford as începe sa updatez CV-ul.