Acasa Curiozitati Revizia unei mașini electrice cu piese aftermarket. Cât costă

Revizia unei mașini electrice cu piese aftermarket. Cât costă

de Adrian Mitrea

Cele mai multe dintre mașinile electrice aflate pe piața din România sunt încă prea noi să fi avut nevoie de reparații semnificative, însă prin simple căutări pe Internet am găsit deja multe piese aftermarket, pe lângă opțiunea de a repara și întreține aceste automobile cu piese branduite de mărcile auto. Am căutat și centralizat prețuri pentru consumabile uzuale și piese care se pot strica frecvent pe drumurile din România. Iată rezultatele și concluziile acestei căutări.

BMW i3 94 Ah (sursa – BMW)

Piese BMW i3

  • Filtru aer habitaclu (cu carbon activ): cca. 150 Lei (MANN, UFI)
  • Plăcuțe frână față (set): cca. 130 Lei (Bosch, A.B.S., NK)
  • Discuri de frână față (set): cca. 400 Lei (Zimmermann, Textar, Brembo)
  • Plăcuțe frână spate (set): cca. 150 Lei (Bosch, Brembo, Vaico)
  • Discuri de frână spate (set): cca. 300 Lei (Bosch, Zimmermann, Brembo, TRW)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor față: cca. 300 Lei (Febi Bilstein)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor spate: cca. 200 Lei (Febi Bilstein)
  • Amortizor față: cca. 550 Lei (Bilstein, Sachs)
  • Amortizor spate: cca. 450 Lei (Bilstein, Sachs)
  • Arc față: 330 Lei (Sachs)
  • Arc spate: 300 Lei (Sachs)
Renault ZOE Z.E. (sursa – Renault)

Piese Renault ZOE Z.E.

  • Filtru aer habitaclu (cu carbon activ): cca. 50 Lei (Mahle, Bosch)
  • Plăcuțe frână față (set): cca. 100 Lei (Bosch, Valeo)
  • Discuri de frână față (set): cca. 400 Lei (Zimmermann, Textar, Brembo)
  • Saboți frână spate (set): 240 Lei (ABE, Brembo, QWP)
  • Tamburi frână spate (set): 1.500 Lei
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor față: cca. 150 Lei (Bilstein)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor spate: –
  • Amortizor față: cca. 400 Lei (KYB)
  • Amortizor spate: cca. 350 Lei (KYB)
  • Arc față: –
  • Arc spate: –
Motor Volkswagen e-Golf (sursa – Volkswagen)

Piese Volkswagen e-Golf

  • Filtru aer habitaclu (cu carbon activ): cca. 50 Lei (Purflux, Corteco, Mahle)
  • Plăcuțe frână față (set): cca. 200 Lei (Bosch, AISIN, Valeo)
  • Discuri de frână față (set): cca. 400 Lei (Meyle, Hella, Textar, Brembo)
  • Plăcuțe frână spate (set): cca. 100 Lei (Valeo, ABE, Delphi)
  • Discuri de frână spate (set): cca. 230 Lei (Bosch, Ferodo, Delphi)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor față: cca. 100 Lei (Febi Bilstein)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor spate: –
  • Amortizor față: cca. 330 Lei (Bilstein, Monroe)
  • Amortizor spate: –
  • Arc față: 300 Lei (Eibach, Lesjofors)
  • Arc spate: 250 Lei (Eibach, Lesjofors)
Nissan LEAF (sursa – Nissan)

Piese Nissan LEAF

  • Filtru aer habitaclu (cu carbon activ): cca. 100 Lei (CoopersFiaam, MANN)
  • Plăcuțe frână față (set): cca. 200 Lei (ABS)
  • Discuri de frână față (set): cca. 400 Lei (Bosch, Brembo)
  • Plăcuțe frână spate (set): cca. 100 Lei (Valeo, Delphi)
  • Discuri de frână spate (set): cca. 300 Lei (ABS, Meyle, Brembo)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor față: cca. 220 Lei (Triscan)
  • Rulment sarcină și flanșă amortizor spate: –
  • Amortizor față: –
  • Amortizor spate: –
  • Arc față: 250 Lei (Eibach)
  • Arc spate: 250 Lei (Eibach)

Se poate observa cu ușurință că piesele consumabile pentru aceste mașini au prețuri similare cu ale autoturismelor pe combustie de clasă echivalentă. Gama de accesorii auto pentru ele începe să se diversifice.

Am căutat piesele auto de mai sus în magazinul online www.autodoc24.ro. Pe lângă piese consumabile și piese auto susceptibile de a se strica cel mai repede trebuie luată în calcul și înlocuirea extinctorului și a trusei medicale, atunci când expiră. Cu alte cuvinte, o parte din pachetul legislativ obligatoriu expiră și trebuie actualizat o dată la câțiva ani.


Anvelopele sunt și ele consumabile, iar prețurile pornesc de la 200 Lei per anvelopă și merg până spre 800 Lei per anvelopă, în funcție de marcă, performanțe și dimensiune. Gama este foarte variată și poate fi consultată pe site-urile care vând așa ceva.


Prețul acumulatorului de tracțiune al unei mașini electrice este un subiect aparte și delicat, influențabil în timp de mulți factori. Ca idee generală se poate lua în calcul un preț final la client de 272 Euro pentru 1 kWh de capacitate a bateriei. Astfel, bateria unui Renault ZOE Z.E. ar costa aproape 12.000 Euro (de 40 kWh capacitate netă, 44 kWh capacitate brută).

În funcție de marcă, garanția pentru bateria de tracțiune, motor și sistemul electric conex pornește de la 100.000 km sau 8 ani și merge până la 160.000 km sau 8 ani (care termen se atinge primul).

Trebuie luat în calcul faptul că ieșirea din garanție a unei astfel de mașini o va face utilizabilă în continuare, în condiții bune, așa cum și utilizarea unei mașini pe benzină sau diesel continuă și după ieșirea din garanție a mașinii, a motorului sau a cutiei de viteze.


Mai sunt consumabile și piese neacoperite în detaliu în acest articol, cum ar fi bateria de 12 V (orice mașină electrică are și o baterie de 12 V, ca orice altă mașină, pe lângă bateria mare folosită pentru tracțiune), lichidul de frână, lichidul de răcire al sistemului electric (antigel) și lamelele ștergătoarelor. Cu alte cuvinte, acesta este un articol cu listă deschisă, iar utilizatorii care au schimbat deja mai multe piese la mașinile lor electrice pot completa acest articol la formularul de comentarii.


Citește și:

21
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
18 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
OvidiudodoiKapmanivelaSorin Apopei Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Sebastian
Cititor
Sebastian

Daca doriti sa cumparati piese de la epiesa si nu doriti neaparat sa le ridicati de la ei din magazin, au lansat si site-ul targuldepiese.ro unde preturile sunt mai mici, dar exista posibilitatea primirii pieselor doar prin curierat. In cazul automobilelor electrice, nu trebuiesc cumparate anvelope putin mai „speciale”, cu emisii de sunet mai mici sau cu un indice de greutate mai mare? Este doar o curiozitate de a mea. 🙂

sil
Cititor
sil

In cazul lui i3 vrand-nevrand trebuie sa iti cumperi anvelope „speciale”. Anvelopepe lui i3 nu le gasesti pe alte masini.
Insa au avantaje. Faptul ca sunt subtiri duce la o frecare minima si astfel sunt mai putin zgomotoase si eco. Astfel nu sunt necesare profiluri speciale pt a fi eco, cum e in cazul celelalte marci.
Ca dezavantaje e ca i3 arata ca o caruta cu acele roti subtiri. Daca il privesti din spate arata oribil. Pe langa faptul ca spatele e urat ca design, mai are si roti subtiri..

Kap
Cititor
Kap

Doar atât la dezavantaje? Faptul că pentru a tăia la sânge din frecări și a stoarce autonomie au îngustat la 155 mm lățimea pneurilor față le face mai nesigure la frânare. De ce un BMW seria 1 cu greutate similară lui i3, are anvelope de 205mm? Și nu, nu vreau să aud texte cu regenerativa, aici vorbim de capacitatea de frânare efectivă (redusă cu 25% față de cele cu ardere internă), de care e nevoie în caz de urgență, și care afectează grav siguranța aia mult vânturată.

Naivu
Cititor
Naivu

Salut! Am impresia (ochiometrica, nu am date tehnice) ca multe din masinile electrice au grosimea anvelopei (incluzand stratul pneumatic) mai mica decat masinile „normale”. Acest aspect s-ar putea sa fie eco, dar janta pare sa nu mai fie la fel de bine protejata de socuri.
Cineva se plangea pe Youtube ca a dat cu Tesla ceva mai tare intr-o groapa si i-a afectat janta: https://www.youtube.com/watch?v=Wnn2zkqHgh4

Sorin Apopei
Cititor
Sorin Apopei

Foarte bun articolul! La i3 am schimbat pana acum: placute frana spate si burdufuri de amortizoare fata, stergatoare. Am facut o revizie de 2 ani si in octombrie urmeaza cea de 4 ani. E ok, nu bate, nu troncane :). La e-up (69.000 km) o sa fac revizia in ianuarie pentru 5 ani. Aici se aude ceva la roata dreapta un cloncănit. In test e perfecta. Tocmai am mai facut o iesire din Bucuresti si am mers pana la Azuga, absolut normal, 100-110 (e adevarat, masina a fost goala). Am facut pauza de incarcare la Ploiesti de 20 min. Vreau… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Felicitari pt bronzul de la Sibiu Rally. Asteptam relatarea evenimentului!