Acasa Ford Măsuri radicale Ford în Europa: spune adio unor modele și fabrici, iar SUV-urile au prioritate pentru a reveni pe profit. Niciun cuvânt despre România

Măsuri radicale Ford în Europa: spune adio unor modele și fabrici, iar SUV-urile au prioritate pentru a reveni pe profit. Niciun cuvânt despre România

de Adrian Mitrea

Ford la incarcat (sursa – Ford)

Ford începe anul 2019 cu măsuri radicale pentru divizia europeană: modelele C-MAX și Grand C-MAX vor dispărea în acest an, iar uzina Ford Aquitaine Industries din Bordeaux, Franța, care produce cutii de viteze automate, va fi inchisă la final de August. Segmentul SUV are prioritate, pentru că este mai profitabil. Noi modele vor fi lansate în curând, precum și autovehicule electrice și hibride. Compania nu spune niciun cuvânt despre ce se va întâmpla în România, dar dincolo de enigmă, contextul este favorabil pentru Craiova.

Pe scurt, Ford ia următoarele măsuri:

  • Producția de cutii de viteze mici a uzinei Ford Aquitaine Industries din Bordeaux, Franța, va înceta la finalul lunii August 2019.
  • Ford C-MAX și Ford Grand C-MAX vor ieși din fabricație ca urmare a micșorării segmentului MPV în Europa. În acest sens au demarat deja discuții formale între conducerea și Ford și sindicatele uzinei Saarlouis din Germania. Cel mai probabil alte activități ale uzinei vor rămâne.
  • Strategia pentru Rusia este regândită împreună cu partenerul local Sollers. Astfel, activitatea entității Ford Sollers va fi regândită și restructurată, dar nu se știe deocamdată cum. O decizie este așteptată în al doilea trimestru din 2019.
  • Activitățile Ford din UK vor fi consolidate, la fel și entitatea Ford Credit Europe.

Compania auto americană nu spune însă nimic despre activitățile din România sau din alte uzine din Europa (spre exemplu Spania). Cert este că restructurările activităților Ford din Europa de Vest reprezintă o oportunitate pentru uzina Ford Craiova. Teoretic poate prelua sarcini noi sau le poate extinde pe cele existente.

Însă contextul din România este prea puțin prietenos pentru investiții, după cum Ford a subliniat anul trecut. Am scris atunci ACEST articol.

În reorganizarea activităților sale Ford vorbește despre trei grupuri de business: 1) Vehicule Comerciale; 2) Autovehicule de Pasageri și 3) Importuri (mașini importate din SUA în Europa).

Pe partea de vehicule comerciale va fi dezvoltat totul în baza parteneriatului cu Volkswagen Group.

Segmentul automobilelor va fi consolidat cu modele mai profitabile (deci inclusiv adică noi lansări), în timp ce alte mașini vor dispărea. Noi autovehicule electrice și hibride vor fi introduse pe piață (momentan Ford fiind în urma competiției pe acest segment).

Pe partea de Importuri Ford stă bine și vrea să crească și mai mult deoarece atât Mustang, cât și Edge, merg bine ca vânzări în Europa.

Prin aceste măsuri de reorganizare strategică Ford urmărește să diminueze costurile structurale și să accelereze activitățile aducătoare de profit.

La „bursa zvonurilor” s-a vorbit inclusiv despre o preluare a activităților Ford Europa de către Volkswagen Group, însă totul e pură speculație a unor jurnaliști și a unor industriași. Acest scenariu are șanse extrem de mici să se întâmple.


Ford a infiintat Compania Nationala de Vanzari (CNV) din Romania în August 2010, la doi ani după ce a preluat uzina din Craiova, unde compania a investit până acum circa 1,5 miliarde Euro în producția de motoare și vehicule, transformând astfel fabrica în una dintre cele mai moderne și competitive unități de producție pe care compania le deține în prezent.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, promovează și asigură service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri și autovehicule electrice Ford, precum și autovehicule premium Lincoln; oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company și urmărește planul de a deveni lider în domeniile electrificare, autovehicule autonome și soluții de mobilitate. Ford are aproximativ 202.000 de angajați în toată lumea.

Ford Europa, parte a Ford Motor Company, produce, vinde și servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 54.000 de angajați proprii și aproximativ 69.000 de angajați când sunt luate în considerate asocierile în participațiune și entitățile neconsolidate.

În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 24 de unități de producție (16 deținute integral sau asocieri în participațiune consolidate și 8 asocieri în participațiune neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 (același an în care a fost fondată Ford Motor Company), iar producția europeană a început în 1911.


Link-uri și articole utile:

8 comentarii

dodoi 10 ianuarie 2019 - 21:05

In America de Nord Ford o sa renunte si la Fiesta, Focus, Fusion (Mondeo in Europa), Taurus. Dintre masini ramane doar Mustang la care pretul in Canada a crescut destul de mult. In 2010 cand am cumparat un Mustang cel mai ieftin pornea de la $23K + taxe, acum e de la aproape $30K + taxe. Ceva similar face si GM care inchide fabrici din SUA si Canada unde se produceau masini nerentabile sau cu profit foarte mic si se concentreaza pe productia de SUV-uri unde sunt profituri mai serioase in SUA in zone unde sunt fabrici fara sindicate si in Mexic cu mana de lucru ieftina. Am citit un articol ce spunea ca pe un Ecosport care e o Fiesta inaltata Ford cere cu $6K mai mult decat pe o Fiesta.

Este posibil ca Ford sa licentieze platforma VW de vehicule electrice dar sunt inca negocieri si nimic nu e batut in cuie inca ( https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-ford-alliance-exclusive/vw-ford-to-reveal-deeper-alliance-next-week-sources-idUSKCN1P3204 )

Reply
fane 11 ianuarie 2019 - 09:10

Ecosport nu are cum sa fie tot o Fiesta, are alt ampatament, alte roti, caroseria e alta, numai daca calculezi procentual pe materiale tot trebuie sa fie mai scumpa ca o Fiesta, daca comentati faceti-o argumentat nu precum un cocalar cu BMWeta….

Reply
dodoi 11 ianuarie 2019 - 17:33

Foloseste, vorba clasicilor, „Goagle” si vezi si Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoSport

„First generation (2004–2012):
The first generation EcoSport was designed by Ford Brazil Development Center (program code BV226 – AMAZON PROJECT) and was based on the Cologne-built European Fiesta and European Ford Fusion (not to be confused with the North American Fusion midsize sedan). Because of this, the project used the Ford B3 platform.”

„Second generation (2013–present)
The second generation of the EcoSport was developed under Ford’s global product development process in Ford Brazil Development Center . It was based on the 2011 Ford Fiesta B2E platform and it was launched globally.”

O sa-ti las placerea sa citesti si restul, iar daca nu stai prea bine cu engleza in Chrome right click-> Translate.

Reply
Adrian Mitrea 11 ianuarie 2019 - 19:42

Ideea e că platforma nu e tot aia cu clasa mașinii. Platformele astea (oricum e un termen destul de abstract și de greu de descris piesă cu piesă, efectiv).
Este acceptat să zici “platforma Logan” ca jurnalist generalist, să înțeleagă publicul tău (tot generalist) despre ce e vorba, în mare. Să prindă ideea. Șpilul.
Dar în termeni specializați platforma Logan este, de fapt, platforma B0 (be zero), pe baza căreia pot fi fabricate mașini de la Logan, la Duster și Lodgy. Ori în fapt aceste mașini NU SUNT TOTUNA, chiar dacă împart aceeași platformă… La Volkswagen, platforma MQB ține pe ea și Polo și Touareg. Ori e limpede că nu sunt una și aceeași mașină.

Reply
fane 12 ianuarie 2019 - 11:26

deci am ghicit, ai BMWeta…… iti raspunde mai jos corect si argumentat Adrian Mitrea ….. in plus daca ne luam numai dupa greutate Fiesta 1165kg, Ecosport 1250 kg Fiesta 4 usi Ecosport 5 usi,,,,etc…..

Reply
dodoi 14 ianuarie 2019 - 15:27

Ai ghicit prost! Eu ti-am spus ca daca nu ma crezi pe mine poti sa folosesti, vorba clasicilor, „Goagle”. Insa pentru asta trebuie sa sti ce inseamna „based” din engleza. Daca nu sti, desi e foarte apropriat de cuvantul in romana, iti spun eu ca inseamna „bazat”. Daca nu sti ce inseamna „bazat” atunci ceva mai complicat de explicat, dar nu imposibil.

Cat despre platforma MQB de la Volkswagen, ea inseamna ceva mai mult decat o plaforma de proiectare. E mai degraba o platforma de fabricare (vezi https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform ):

„MQB allows Volkswagen to assemble any of its cars based on this platform across all of its MQB ready factories. This allows the Volkswagen group flexibility to shift production as needed between its different factories”.

Intr-o traducere rapida inseamna ca „ORICE” masina VW poate fi asamblata in orice fabrica VW care indeplineste standardul MQB. Sigur ca si masina trebuie sa indeplineasca standardul MQB, dar asta nu inseamna ca ca VW Atlas e bazat pe VW Polo. Inseamna doar ca:

„All MQB cars will share the same front axle, pedal box and engine positioning, despite varying wheelbase, track and external dimensions”

limba romana 14 ianuarie 2019 - 18:49

Stimate cititor dodoi,
A şti are doi i doar la persoana a II-a sg., indicativ prezent şi conjunctiv prezent, forma afirmativă şi forma negativă (nu, la forma negativă nu cade nici un i! aşa cum tu cânţi nu devine tu nu cânţ, nici tu ştii nu devine tu nu şti).

Indicativ prezent: (tu) ştii, (tu) nu ştii
Conjunctiv prezent: (tu) să ştii, (tu) să nu ştii
Viitorul format de la conjunctivul prezent: (tu) o să ştii, (tu) nu o să ştii

În rest e şti, cu un singur i – la infinitiv şi la toate timpurile/modurile care se formează de la infinitiv, indiferent de persoană/număr.

infinitiv – a şti
viitor – vei şti
condiţional prezent – ai şti
verb + inf. – poţi şti

dodoi 14 ianuarie 2019 - 20:15

apreciez, fara sa fiu ironic, explicatia!

Lasa un comentariu