Acasa Tehnologie VIDEO: Google anunta ca in Arizona va lansa servicii de transport cu masini cu adevarat autonome in care locul soferului ramane neocupat

VIDEO: Google anunta ca in Arizona va lansa servicii de transport cu masini cu adevarat autonome in care locul soferului ramane neocupat

de Vlad Barza

Waymo, companie din grupul Alphabet, a anuntat ca in cateva luni va lansa in orasul Phoenix din statul Arizona un serviciu de transport cu masini autonome in care nu va sta nimeni pe locul soferului, iar pasagerii vor sta in spate. Declaratiile au fost facute la Lisabona de seful Waymo, John Krafcik, care spune ca suntem in fata unui moment istoric. Google testeaza de un deceniu masini autonome si a investit peste un miliard de dolari in tehnologie, insa pe drumurile publice mereu era un sofer de test care sa intervina la nevoie.

Waymo va incepe testele in cateva zone din Phoenix in cel mult cateva luni si vrea sa extinda disponibilitatea serviciilor pe o suprafata de 600 kmp in jurul orasului.

Cei care vor sa testeze vor putea chema aceste masini printr-o aplicatie (de tip ride hailing), iar seful Waymo spune ca nu este vorba de o simpla demonstratie, ci de „o noua faza pentru Waymo si pentru istoria tehnologiei”.

Arizona este printre statele americane care au fost foarte receptive la aparitia masinilor autonome, dovada fiind si autorizatia acordata Waymo pentru teste extinse pe drumurile publice, In plus, vremea calda face din acest stat unul potrivit pentru aceste teste care sunt mult mai complicate cand afara ploua sau cand este ceata.

Pentru inceput pasagerii vor sta pe locurile din spate alaturi de un angajat al Waymo, insa apoi vor fi singuri in masina. La inceput calatoriile vor fi gratuite, dar apoi se vor introduce si tarife, Waymo sperand sa ajunga pe termen mediu sa obtina venituri importante.

Faptul ca Waymo lanseaza aceste servicii arata ca Google are incredere mare in tehnologie, mai ales ca atunci cand o masina autonoma va fi implicata intr-un accident, imaginea acestor masini autonome ar avea de suferit.

Google a insistat in ultimii ani pe ideea ca masina trebuie sa fie complet autonoma si ca soferul nu trebuie sa faca nimic, in timp ce companiile din industria auto sustin ideea ca soferul trebuie oricand sa poata interveni, in caz de nevoie.

Diverse studii arata ca majoritatea soferilor nu au curaj sa se suie intr-o masina autonoma, iar autoritatile de reglementare nu au inca proceduri despre cum sa determine ca un vehicul este suficient de sigur incat sa fie lasat sa se conduca sigur.

Surse: Reuters, CNN

1
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Costin Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Costin
Cititor
Costin

Ramane problema responsabilitatii … pe care vad ca nici o autoritate nationala sau de alta natura nu vrea sa o apuce „de coarne”… parca in Anglia au inceput sa miste ceva. Imi amintesc ca acum vreo cateva luni seful Ford a venit cu o lista foarte mare de probleme etice la care a spus ca nu industria auto trebuie sa raspunda ci societatea, iar industria sa implementeze (exemplu clasic : daca masina are de ales intre a accidenta grav/mortal un pieton care a trecut ilegal si a accidenta foarte usor pe cei din masina lovindu-se de alte masini sau de… Citeste mai mult »