Acasa Piata Auto Programele ”Rabla” si ”Rabla Plus” vor demara in jurul datei de 10 mai, spune ministrul Mediului

Programele ”Rabla” si ”Rabla Plus” vor demara in jurul datei de 10 mai, spune ministrul Mediului

de Vlad Barza

Programele ”Rabla” si ”Rabla Plus” vor demara, in acest an, in jurul datei de 10 mai, imediat dupa ce se vor incheia perioadele de dezbateri publice si sesiunea de validare a producatorilor, a anuntat, luni, la Antena 3, Gratiela Gavrilescu. citata de Agerpres. Prima pentru cei care vor sa-si cumpere masini 100% electrice va atinge un nnivel record, de 10.000 euro, a mai spus ministrul Mediului, intr-o emisiune la Antena 3.


 ”Ii anunt pe toti romanii care au masina mai veche de 10 ani ca, probabil in jurul datei de 10 mai, vor putea sa acceseze programele ‘Rabla’ si ‘Rabla Plus’. Ministerul Mediului are, acum, postat pe site Ghidul de finantare pentru cele doua programe, ghid care este in dezbatere. (…) In momentul in care dezbaterea publica este gata, pe data de 24 aprilie, sa fim gata si cu Ghidul, si cu procedura intocmai. Am reusit si chiar ne-am dorit sa lansam deodata ambele programe, atat ‘Rabla’, cat si ‘Rabla Plus’, undeva in jurul datei de 10 mai, pentru ca de data aceasta cetatenii sau persoanele juridice care doresc sa-si achizitioneze o masina electrica beneficiaza de o prima de 10.000 de euro si au posibilitatea sa beneficieze si de cei 6.500 de lei care inseamna prima de casare”, a spus Gavrilescu.

Potrivit ministrului Mediului, bugetul alocat pentru acest an in cadrul programului ‘Rabla’ se situeaza la 180 de milioane de lei, iar prima de casare ramane, ca si in 2016, la 6.500 de lei.

”Ministerul Mediului pune la bataie, pentru Programul ‘Rabla’, 180 de milioane (de lei, n.r.). Fiecare cetatean sau fiecare companie care are o masina mai veche de 10 ani poate sa primeasca o prima de casare de 6.500 de lei, la care se poate adauga un ecobonus de 1.000 de lei pentru masinile care au emisii pana in 98 de grame CO2 si inca un ecobonus de 1.500 de lei pentru masinile hibrid”, a mentionat Gratiela Gavrilescu.

Ministrul a adaugat ca, la nivelul infrastructurii destinata masinilor electrice, in acest an va fi derulat un program specific, iar orasul-pilot care ar urma sa beneficieze de o astfel de retea va fi Bucurestiul.

”Programul ‘Rabla Plus’ este, intr-adevar, putin diferit in ceea ce priveste Ghidul de finantare, tinand cont ca suma este, din cate cunosc, aproape cea mai mare din Europa pentru motoarele electrice. Dorim sa scapam de poluarea din marile orase si cat de multi romani sa poata sa acceseze acest program. In paralel, Ministerul Mediului finanteaza tot prin programul de la Administratia Fondului de Mediu si retelele prin care putem sa ne alimentam. Cred ca orasul pilot care o sa beneficieze de o astfel de retea va fi chiar Capitala”, a subliniat seful de la Mediu.

Conform Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Mediului, pentru programul ‘Rabla’ din acest an, valoarea primei de casare va fi de 6.500 de lei si, in plus, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achizitia carora se poate obtine prima de casare, plecand de la 130 g/CO2/km in anul 2017, pana la o valoare de maxim 95 g/CO2/km in anul 2019.

Noutatea programului este ca, incepand din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achizitia carora se poate obtine prima de casare. Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei si se va acorda in functie de cantitatea de emisii de CO2/km generata de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achizitionat, in regim de functionare mixt, dupa cum urmeaza: in anul 2017, pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 130 g CO2/km; in anul 2018, pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 120 g CO2/km; in anul 2019 pentru autovehiculul nou al carui sistem de propulsie genereaza maximum 110 g CO2/km.

Potrivit documentului, la prima de casare de baza se poate adauga, in 2017, un ecobonus de 1.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km in regim de functionare mixt. Pentru anul 2018, valoarea ecobonusului este similara, insa numai pentru cazul in care este cumparata o masina noua echipata cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km in regim de functionare mixt. Nu in ultimul rand, la achizitionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care genereaza o cantitate de emisii de maximum 95 grame de CO2/km in regim de functionare mixt, se va acorda, in 2019, un ecobonus in cuantum tot de 1.500 de lei.

Pe de alta parte, Ghidul de finantare destinat programului multianual 2017 ¬ 2019, dedicat promovarii vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic, postat in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Mediului, prevede ca, in acest an, valoarea ecotichetului acordat celor care vor sa-si achizitioneze un autovehicul nou 100% electric va fi, in acest an, de 45.000 de lei, in timp ce pentru achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursa de alimentare externa, care genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 50 g/km, se va acorda un voucher de 20.000 de lei.

Ecotichetul se scade din pretul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului achizitionat, diferenta fiind asigurata de catre solicitant din surse financiare proprii si/sau surse financiare complementare: credite bancare sau finantare in baza unui contract de leasing financiar.

Programul destinat cumpararii de autovehicule prietenoase cu mediul beneficiaza de un buget de 90 de milioane de lei din credite de angajament si de alte 20 de milioane lei din credite bugetare.

4 comentarii

nnm 10 aprilie 2017 - 13:06

Daca scopul era intadevar reducerea emisiilor, cu 10000 de euro cat se da pentru o singura masina se puteau acorda 100 de subventii pentru montarea de catalizatoare moderne pe masinile mai vechi. Dar ideea nu e sa reducem poluarea, ci sa stimulam achizitia de masini noi.

Reply
Nelu 10 aprilie 2017 - 15:03

Daca vrei cu adevarat reducerea noxelor RAR sa se faca pe bune si de banii obtinuti prin taxa de poluare sa se planteze paduri in preajma marilor orase, spatii verzi in orase si infiintate noi parcuri cu multa vegetatie.

Reply
Crissar 10 aprilie 2017 - 15:46

Iar pragul de 130g/km CO2 il ating in Romania doar Dacia si Ford (Produs la Craiova,cu motor mic).Deci ,interesu'poarta fesu'.Reducerea poluarii? Vorbe goale,minciuna.Un fel de campanie electorala.

Reply
Razvan 10 aprilie 2017 - 16:20

Atat o amana de parca toti avem posibilitatea sa ne incadram la rabla plus exact ca anul trecut o amana de inebunim cu toti.
Pentru 3 sau 4 oameni trebuie sa asteptam 1000 ca na birocratia in romania ne ocupa tot timpul
Dati doamna drum la programul rabla sa mai creasca si speranta romanului nu sa asteptam 3 sau 4 oameni care au putere de cumpararea sa stam si sa asteptam la infinit.

Reply

Lasa un comentariu