Acasa Industrie Platforma industriala Dacia din Mioveni va ajunge in top cinci din Grupul Renault, pana in 2020, prin investitii masive pentru noile modele

Platforma industriala Dacia din Mioveni va ajunge in top cinci din Grupul Renault, pana in 2020, prin investitii masive pentru noile modele

de Adrian Mitrea

In incinta AILN Mioveni (sursa - Renault)

Dacia aniverseaza in 2015 zece ani de la crearea centrului logistic din Mioveni (AILN, Alliance International Logistic Network) si 10 milioane de metri cubi de piese, echivalentul a 5,2 milioane de vehicule. Totodata, seful Dacia, Nicolas Maure, asteapta un an record de productie in 2015 si estimeaza ca pana in 2020 platforma industriala de la Mioveni va veni in top cinci, ca importanta, in cadrul Grupului Renault, la nivel mondial. „Investitii masive” sunt anuntate pentru noua gama Dacia, care va fi reinnoita intre 2018 si 2020.

„Obiectivul este acela ca Mioveni sa ajunga in top 5 al celor mai mari si mai importante platforme industriale ale Grupului Renault din lume, pana in 2020. (…) Ganditi-va un pic. Uzina de aici produce la capacitate maxima si in acest an vom avea un nou record de productie, chiar peste nivelul din 2013. In Maroc productia creste la maxime istorice de asemenea. Problema este ca nu putem face fata cererii pe care o avem. De aceea sunt foarte increzator ca obiectivul de a ajunge in top cinci pana in 2020 este realizabil. Gama de modele va fi reinnoita intre anii 2018 si 2020 si va avea o contributie semnificativa la cresterea importantei platformei industriale. (…) Sa vedeti ce transformari mari sunt in sectia de caroserie! Deja se vad. Si se vor vedea si mai bine in anii urmatori deoarece avem in plan investitii masive pentru noua gama. Aducem mai multi roboti – ceea ce inseamna crestrea calitatii produsului si un mediu de lucru mai sigur pentru oameni. Iar angajatii incercam sa-i mutam unde avem nevoie de ei, sa gasim formula ideala sa nu apelam la reduceri de personal”, a declarat Nicolas Maure, joi, 4 iunie, la Mioveni, intr-o discutie restransa cu presa.

AILN Mioveni era cunoscut la inaugurare, in 2005, drept Centrul de Export CKD 1 Logan – platforma de export piese vehicule. Investitie cheie a Grupului Renault, platforma logistica, denumita astazi Alliance International Logistic Network Mioneni (AILN Mioveni), este  cea mai mare la nivel de Grup Renault.

Denumirea a fost actualizata din nou in acest an, cand centrul a devenit AILN, din ILN cum se chema inainte. O scurta istorie colorata si de putini stiuta a fost relatata de Constantin Stroe, fostul director general al Automobile Dacia, fiind prezent la evenimentul aniversar care a avut loc joi, 4 iunie, in Mioveni.

Constantin Stroe:

Pana in 1990, in Romania, nu se discuta despre logistica decat in sistemul militar. Tot ce era sistemul civil se numea carausie, hamalac, si asa mai departe. In 1997, cand am luat pentru prima data cunostinta cu sefii dumnealor de astazi (executivii francezi – n.r.), am auzit si eu de logistica. Am fost curios si am invatat.

Intelegand ce inseamna logistica si ce efecte va avea in viitorul uzinei, am zis de ce nu facem si noi ceva!? (…)

A inteles seful meu de la acea vreme, Manuel Gomez, si toti colibasenii, toti miovenenii ar trebui sa-i aprindeti cate o lumanare (…).

Doua mari bariere au fost. Una, aprobarea Consiliului Local. Si a doua, aprobarea SPI-ului (conducerea programului de investii a Renault – n.r.). Fostul primar de aici (…) a inteles ca trebuie sa mai facem ceva vizavi de Universitate. Bun, el a inteles si avea si un consiliu rezonabil, dar erau vreo 2-3 tanti, tate – cum vreti sa le spun – care pasteau 12 vaci aici, pe izlazul asta. Cum sa facem noi sa obtinem aprobarea Consiliului Local?!

Am fost de trei ori si am pledat acolo, de doua ori m-au respins doamnele. Consiliul nu putea sa ignore dreptul lor, dar am primit un telefon in 22 decembrie 2003 ca se poate. (…) In 23 decembrie, pe riscul meu meu nebunesc, am facut actul de vanzare cumparare la notariat la Pitesti, fara sa am aprobarea staff-ului de la Renault.

Nu pot sa va spun cum am trait eu pana am obtinut aprobarea. Pe 5 ianuarie 2004 a venit Manuel Gomez aici si eu eram innebunit, nu indrazneam sa-i spun ce-am facut. Mi-a zis „Ce ma tot tii de vorba, treci la subiect!” Si i-am aratat actele. „Esti nebun!, mi-a zis.

Aceasta este istoria nescrisa.

Am facut ILN pentru ca in mintea mea s-a nascut asa „Mioveni va fi singura localitate din Romania conectata la nivel mondial!”.

Mi-a fost foarte greu sa o fac pe tanti de la colt sa inteleaga ca aici vor fi peste 300 de locuri de munca pentru ca nici eu nu aveam curaj. Nu aveam incredere in ei (directorii francezi – n.r.) ca vor aplica ceea ce au spus. Dar au facut-o.

Din 2005, cand a fost inaugurat, si pana in prezent, AILN Mioveni a expediat peste 10 milioane de metri cubi de piese, colectii de piese (CKD sau SKD 2), pentru vehiculele din gama Entry. Acestea reprezinta echivalentul a 5,2 milioane de vehicule.

AILN Mioveni are 17 uzine-client in cadrul Aliantei Renault-Nissan in lume.

„In 2005, celebrul program Logan, cunoscut si sub numele de cod X90, marca debutul unei expansiuni internationale. In 2005 am pornit de la un volum de aproximativ 300.000 metri cubi de piese expediate catre trei platforme industriale – Rusia, Maroc si Columbia – pentru asamblarea Logan si am ajuns, in 2014, la aproximativ 1,7 milioane de metri cubi, catre 17 platforme industriale din lume. Platforma logistica AILN Mioveni, parte a Directiei Logistice Dacia, este aprovizionata cu componente de vehicule din trei surse: Uzinele Dacia, furnizori din Romania si furnizori externi. De la AILN Mioveni  pleaca saptamanal 600 de camioane si 1.600 de containere incarcate cu piese. Am reusit sa atingem performanta de a fi principala  platforma logistica-sursa la nivelul Grupului Renault”, a declarat Stefan Gaibu, director Directia Logistica Dacia.

Expedierea pieselor (piese de serie, motoare si cutii de viteze) de la AILN Mioveni se face pe cale terestra, feroviara si maritima.

Inainte de a fi expediate, sunt necesare etape de pregatire. Piesele sunt receptionate de la furnizori si sunt ambalate in cutii (kit carton sau ambalaj metalic returnabil), in functie de dimensiunile acestora. Fiecare cutie este stocata in zone speciale, corespunzatoare destinatiei de transport.

AILN Mioveni este parte a Directiei Logistice Dacia (DLD), care asigura atat importul si expeditia pieselor catre uzine ale Aliantei Renault Nissan din lume, cat si expeditia vehiculelor produse la Mioveni. In total, la nivelul Grupului Renault, sunt zece centre logistice AILN, iar cel din Romania, de la Mioveni, este cel mai mare.

Lasa un comentariu