General Motors pregateste lansarea de automobile pe care se vor regasi camere video si senzori ce vor monitoriza atat miscarile capului soferului, cat si cele ale ochilor, in ideea de a determina cat de mult timp acesta nu e atent la drum, scrie Financial Times. Tehnologia vine de la o companie australiana numita Seeing Machines care o furnizeaza japonezilor de la Takata, unul dintre partenerii General Motors.
Publicatia scrie ca intelegerea prevede ca in urmatorii trei-cinci ani sa fie livrate sisteme de monitorizare pentru 500.000 de masini, iar gadget-urile instalate vor monitoriza miscarile capului soferului penttru a determina cat timp se uita la drum, cat in oglinda retrovizoare si cat in locuri care ii distrag atentia.
Camerele instalate de Seeing Machines nu monitorizeaza doar miscarile capului, ci pot urmari miscarea ochilor, determinand de cate ori clipeste soferul si exact la ce se uita in orice moment. In plus, semnele faciale pot fi combinate in timp cu date legate de puls si de alcoolemie.
Compania spune ca momentele in care atentia soferului este distrasa de altceva sunt esentiale si eliminarea lor pe cat posibil va face condusul mult mai sigur si accidentele se vor imputina.
Problema unei astfel de monitorizari tine insa de ce se va intampla cu datele colectate, fiindca vorbim de informatii personale care pot ajunge pe mana cui nu trebuie. Apoi, este foarte posibil ca aceste date sa fie dorite de companiile de asigurari care, spre exemplu, ar fi dornice sa perceapa prime mai mari de la soferi care sunt mai agresivi sau care sunt atenti ceva mai putin timp la drum.
Cert e ca masina este urmatoarea frontiera in colectarea unor foarte mari cantitati de date de la useri si despre ei. Smartphone-urile transmit foarte multe despre noi, la fel si computerele pe care le folosim, Masina va fi urmatorul loc unde intimitatea va disparea aproape total ca si concept.