Euro NCAP, organism independent de testare a sigurantei masinilor noi, a publicat rezultatele primelor teste efectuate cu automobile echipate cu sisteme de franare autimata de urgenta. Rezultatele releva ca cel mai bun scor a fost obtinut de Mercedes-Benz Clasa E, iar cele mai slabe rezultate au fost bifate de Honda Civic. Volvo, primul producator auto care a introdus un sistem de franare automata pe un model al sau, XC60 (in 2008), a avut rezultate de nivel mediu cu acest SUV, dar a punctat mai bine cu V40.
Euro NCAP testeaza sistemele de franare automata (AEB, Automatic Emergency Brake) sub doua mari scenarii: in oras (CITY AEB) si in afara orasului, la viteze mai mari (Interurban AEB).
In urma masuratorilor, Euro NCAP acorda puncte cuprinse intre 0 si 3 pentru fiecare dintre cele doua mari scenarii.
CITY AEB testeaza capacitatea autovehiculelor de a evita coliziuni la viteze cuprinse intre 10 si 50 km/h, atunci cand soferul nu este atent si risca sa intre in masina din fata lui.
Interurban AEB testeaza capacitatea masinilor de a evita coliziuni in trei situatii: (1.) Apropierea cu viteze cuprinse intre 30 si 80 km/h de un vehicul stationar; (2.) apropierea cu viteze cuprinse intre 30 si 80 km/h de un vehicul care circula cu viteza mica; (3.) urmarirea unui vehicul care franeaza brusc.
Din 2014 testele AEB vor intra in circuitul normal de testare pentru orice model nou de masina care va fi lansat, dar Euro NCAP nu precizeaza cat vor conta sistemele AEB in obtinerea stelelor si punctajelor la testele de impact.
Ce marci si modele au sisteme AEB poti vedea AICI, pe site-ul Euro NCAP.
Iata mai jos cum s-au comportat efectiv masinile testate si explicatiile Euro NCAP.