„Proba” orasului arata cel mai bine cat de eficient e un motor si am testat in conditii reale de trafic cat consuma de fapt, in Bucuresti, motorul Ford 1.0 EcoBoost – produs in Romania si Germania. Acest propulsor a obtinut in 2012 si 2013 titlul Engine of the Year, fiind cel mai apreciat motor nou lansat pe piata dintre toate cate exista. Cu un Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 100 Cai Putere (CP) am parcurs 100 km prin oras fara oprire. Rezultatele testului de consum, in clipul de mai jos. De asemenea, un test drive complet cu Ford Fiesta facelift poti vedea AICI.
In trei luni de utilizare si peste 4.000 km parcursi am experimentat cu Ford Fiesta 1.0 EcoBoost consumuri urbane in Bucuresti de 5,9 l/100 km (noaptea, fara A/C si cu Start/Stop activ), dar si de 10 l/100 km (cu A/C pornit, Start/Stop dezactivat, condus sportiv). Producatorul anunta un consum urban de 5,9 l/100 km care iata poate fi atins, insa doar noaptea – cand traficul este foarte redus -, cu aerul conditionat oprit si cu sistemul Start/Stop activat.
Interesant este ca in extraurban consumul este cu aproximativ 1 litru/100 km mai mic decat in oras, ceea ce spune multe despre eficienta ridicata a sistemului Start/Stop. Astfel, pe un drum Bucuresti-Sovata-Bucuresti (700 km) am obtinut un consum mediu de 6,1 l/100 km, iar in Bucuresti, in aceleasi conditii meteo, un consum de circa 7,1 litri/100 km.
Din punct de vedere al utilizatorului, in jurul turatiei de 1.750 rotatii pe minut (rpm) consumul este cel mai redus, iar asta poate sa insemne chiar 3-3,5 l/100 km in treptele III (la 45 km/h), IV (la 60 km/h) si V (la 75 km/h). Consumul mediu in extraurban anuntat de Ford este de 3,7 l/100 km.
Nu degeaba Ford 1.0 EcoBoost e un motor atat de apreciat si premiat, el fiind regandit de la zero pentru a putea fi cu adevarat modern.
Spre exemplu, distributia este pe curea (atentie!) scaldata in ulei, asa cum au unele motoare distributie pe lant scaldat in ulei. Cureaua si pompa de ulei nu trebuie schimbate niciodata, spune Ford. Constructorul da o garantie de 150.000 km pentru acest motor. O alta inovatie este modul in care sunt evacuate gazele din motor. Galeria de evacuare de la cei trei cilindri este incastrata in motor si beneficiaza sistemul de racire al acestuia. Deci galeria de evacuare nu e o piesa separata care se fixeaza cu suruburi de motor. Astfel, spune Ford, motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare (gazele incinse incalzesc repede apa). Totodata, dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima, gazele sunt racite de sistemul de racire al motorului pentru ca mai departe merg la turbina si e important ca temperatura lor sa fie cat mai mica.
Si fiindca am ajuns la turbina (furnizata de Continental), aceasta se poate invarti si cu 248.000 rotatii pe minut (rpm), fata de 212.000 rpm la motorul de 1,6 litri EcoBoost (150 CP).
Voi ce consumuri ati obtinut cu Ford 1.0 EcoBoost?
16 comentarii
Un motor de exceptie, produs si in Romania.
Ford a avut cojones cand a decis sa puna acest motor atat pe Focus, cat si B-Max, C-Max si Fiesta. Urmeaza, din cate am inteles, sa il utilizeze si pe Mondeo, desi mi-e greu sa cred asta. Probabil Ford va utiliza recent anuntatul 1.5 Ecoboost pentru Mondeo, ramane de vazut ce se va intampla.
Acest motor, desi incorporeaza tehnologii noi, se dovedeste a fi extrem de fiabil. La cativa ani de la lansare, nu au fost efectuate recall-uri, nefiind emis niciun TSB (Technical Service Bulletin) de catre Ford, pentru remedierea vreunui defect al propulsorului Ecoboost 1.0 pana la data prezenta.
De asemenea, nu stiu pe nimeni sa fi avut vreo problema cu acest motor. In momentul lansarii se auzeau foarte multe voci care se plangeau de Ecoboost si de faptul ca este un motor slab, ce se va dovedi a fi un esec.
Cuplul ridicat al acestui motor, consumurile mici, fiabilitatea de exceptie, au adus propulsorului Ford doua titluri de "International Engine Of The Year" depasind clar concurenta VAG, motorul TSI.
Daimler a apelat la Ford pentru ca acestia din urma sa le dezvaluie din secretele fabricatiei/conceptiei acestui motor.
Preconizez ca daca in 2013 nu va aparea vreun motor revolutionar, Ford isi va adjudeca acest titlu si in 2014, pentru Ecoboost 1.0.
In afara de cele de mai sus, intreaga familie de motoare Ecoboost este de exceptie, Ford a crescut enorm in ceea ce priveste motoarele pe benzina, in momentul de fata fiind cel mai activ producator si cu siguranta inovatiile aduse vor schimba perceptia lumii auto despre downsizing si motoare in general.
Un consum un consum mediu de 6,1 l/100 km pe Bucuresti-Sovata-Bucuresti (700 km) este inca mult, daca comparam cu motoarele pe motorina. Eu scot 5,5 – 6,0 l/100 km cu Toyota RAV 4 (pentru cine nu stie, asta e un SUV compact) cu motor Diesel de 2.2 litri pana la Cluj si retur.
Salut tuturor, Eu am scos inainte de revelion si dupa, 6.5 cu CLIO 1,2 16V (75 CP) fabricatie 2001- 155000km (pe bord) pe o distanta de 900 km (buc-faget) SI ATENTIE ! mers in 140 pe autostrazi si depasit tot ce se putea pe valea oltului si dealu negru. Asa ca MA LAAASI ? cu ecobustu lu' ford (CONSUMUL FACUT PLIN LA PLIN) iar in bucuresti nu trece de 8,5 mers in stil ""taureteee"" in cea mai mare parte.
In limba romana accentul se pune in mod normal pe penultima silaba. In latina se pune pe antepenultima. Sunt corecte ambele variante de accentuare(vezi pe dex online).
Todeauna FORED a avut motore mai bune decat grupul VAG.
FORD i-a invatat pe toti producatorii de masini sa faca masinii.MODELUTL T ESTE SI ASTAZII IN PRIMELE 10 CELE MAI VANDUTE MASINI.
Hai sa fim cinstiti cu toti cititorii! Daca nu mergi mai mult de 10-15.000 km / an => renteaza benzina. Daca depasesti 10.000 km/an, clar dieselul e mai ieftin pentru buzunar. Chiar daca pt. un diesel sa platesc 1500-2000 Eur in plus la achizitie, se vinde mai usor apoi si la pret usor mai ridicat decat benzinarele.
Hai sa va spun o aventura de a mea! Drum Grecia cu 3 masini: Tiguan 2.0 TDI, Opel Astra H 1.7 CDTI si Logan 1.6i (benzina)! Tiguanul diesel a scos consum masurat plin-plin 5.9 % (a folosit destul de mult clima), Opel Astra H diesel – 4.5% (folosit clima cam jumatate de drum), Logan 1.6i benzina – 6.6% (nu prea a folosit AC-ul ca nu se putea tine dupa dieseluri pe munti in Bulgaria).
Concluzie minim 2 litri in plus la 100 km, consum la benzinara fara de Opel Astra H, dar cu un confort mai mic ca au cam murit de cald in ea si au tras de ea grav pe serpentine ca sa se tina dupa turbo-diesele. Rezulta ca la 1000 Km, dieselul economisea 20 litri, aproximativ 28 Euro :). Dus – intors, economie de peste 65 Eur in favoarea dieselului.
Diesel-ul a consumat intotdeauna mai putin decat benzina, si asta in detrimentul poluarii, deci chiar daca consuma mai putin totusi polueaza mai mult!!!
Dar va veni si vremea cand nu se va mai permite circulatia lor, cel putin in centrul marilor orase si chiar scoaterea din fabricatie.
confort?…:))))
Merge cineva in oras 100 km fara sa opreasca motorul? nu prea cred, dupa o oprire de cateva minute, 10-15 min motorul iese din rgimul termic, cand pornesti o perioada va creste consumul.
asa ca , consumul urban de 5,9% este dupa parerea mea de neatins.
eu consumm intre 7,1 si 8,5% iar iarna si mai mult.
3,7 si 5,9% sunt fantezii.
mersul timp indelungat la 1500 r/min (pt a scoate un consum mic) va uza mai rapid motorul respectiv.
Consumul real este cel facut dupa metoda plin la plin si nu cel de pe bord care este o estimare. Eu aveam pe bord la Yaris 8 % in oras si plin la plin a iesit 11,5 prima data si 11,8 a doua oara. Asa ca faceti si voi proba…
Tocmai ce am făcut un drum de 3000km Sebeș karlovy-vary hajduszoboszlo Sebeș. Mașina este modelul nou mk8. 2 persoane și full în portbagaj și ceva pe banchetă. Drum autostrada unde a fost liber 120 dar și 140. Pe dnuri 100-120. 550 km au fost în regim de iarnă viscol drum blocat, autostrada cu zăpadă de 20cm pe ea. Din 550 vreo 300 au fost prin orașe urcat coborât serpentine înzăpezite, derapaje, lăsată să se încălzească dimineața cu parbriz scaune volan încălzit. Pe dnuri mașina nu a fost menajata, talpă din greu. Motorul trage bine, nu îți este frica să intri în depășiri, pt clasa ei mașina mi se pare lată stă foarte bine pe drum.
Consum final 5.4 pe bord, real cam 5.5-5.6. Viteză medie 75/h.
Mi se pare un motor perfect pe caroserie asta
Fiesta 1.0 Ecoboost, cutie automata Powershift. Drumuri scurte, 6-7 km pana la servici si inapoi, Bucuresti, ore de vârf, mers in coloană, la rând la semafoare. Consum mediu afisat 11,8-12.
Oricum mai mare ca la alte benzinare pe care le am avut, unde maxima era 10 (motoare mici, aspirate, Suzuki Ignis, Matiz).
Sa fie cutia automată?
FIESTA 1 ECOBUST, cutie automată, Bucuresti 10-11%, exterior 7,5.
Pentru corecta informare a celor care mai citesc pe aici…
Nu există ECOBUST. Citește pe mașina ta și vezi ce scrie. Nu e cum ECOBOOST?
Consumul de carburant se exprimă în litri/100 km. Nu în procente. Consum 10-11% este o exprimare nefericită, acceptabilă în vorbire ca prescurtare pentru 10-11 l/100 km. Dar în scris… te face să pari că nu știi ce scrii.
Mulțumesc pentru comentariul tău.
Se merită un 1.0 ecoboost 155 Cp mhev pe un ford focus?