Acasa Dacia Seful Dacia apara uzina din Mioveni in lupta cu Marocul: Tanger este o fabrica izolata, are costuri logistice mai mari si depinde de ingineria din Romania

Seful Dacia apara uzina din Mioveni in lupta cu Marocul: Tanger este o fabrica izolata, are costuri logistice mai mari si depinde de ingineria din Romania

de Vlad Barza

Jerome Olive (sursa - 0-100.ro)
Jerome Olive (sursa - 0-100.ro)

Uzina Dacia de la Mioveni are multe avantaje competitive fata de cea deschisa la inceput de 2012 la Tanger, in Maroc, atuurile tinand de apropierea de furnizori si de ingineria extrem de bine dezvoltata de la Bucuresti, a spus seful Dacia, Jerome Olive, intr-o conferinta de presa organizata la Mioveni. El a reafirmat faptul ca nu se pune problema ca Grupul Renault sa paraseasca Romania. „Sper ca unii dintre dumneavostra sa nu mai delireze spunand ca Renault vrea sa plece din Romania”, a spus seful Dacia, adresandu-se jurnalistilor prezenti la conferinta.

„Trebuie sa lasam Tanger in urma, sau, cum s-ar spune in termeni auto, sa o lasam in oglinda retrovizoare”, a declarat Olive, care a enumerat apoi ce avantaje competitive are uzina romana fata de cea din Maroc.

„Tanger e o uzina de vehicule izolata. Uzina noastra mecanica de aici este furnizor pentru Tanger. Un avantaj competitiv este si ca partea de inginerie este la Bucuresti, noi la Dacia avem ingineria la 100 de km, o avem practic la usa, in timp ce Tangerul o are la cateva mii de kilometri”, a spus Jerome Olive.

Un alt avantaj competitiv al uzinei din Mioveni tine de gradul de integrare locala, de numarul de furnizori de componente aflati in apropierea uzinei.

„La Mioveni gradul de integrare locala este de 80%, in Maroc este mult mai redus si de aici deriva costurile logistice mai mari pentru Tanger”, a spus Olive, care a adaugat ca si ca o serie de furnizori romani trimit componente in Maroc. Spre exemplu, circa 15-20% din ingineria pentru Lodgy a fost facuta in Romania, iar 31 de furnizori din tara exporta catre Maroc 270 de tipuri de piese.

„Date fiind aceste avantaje competititve, nu trebuie sa uitam si ca Romania are o traditie in constructia de automobile si are o cultura industriala, lucru care lipseste in Maroc” , a continuat Jerome Olive, in cel mai pro-romanesc mesaj pe care l-a transmis vreodata in public.

In conditiile in care Grupul Renault are 18.000 de angajati si a investit doua miliarde euro in Romania de cand a preluat Dacia, Jerome Olive a reafirmat faptul ca nu se pune problema ca Grupul sa paraseasca Romania.

 „Sper ca unii dintre dumneavostra sa nu mai delireze spunand ca Renault vrea sa plece din Romania”, a spus seful Dacia, adresandu-se jurnalistilor prezenti la conferinta.

Subiectul concurentei cu uzina din Maroc si ingrijorarile starnite de deschiderea ei a fost des abordat in ultime;e luni, iar Carlos Tavares, al doilea om din Renault, sfatuia recent Romania sa nu se culce pe o ureche si sa nu-si piarda competitivitatea fiindca oricand activitatile pot fi mutate in zone precum Africa.

Compania anunta acum cateva luni ca bugetul de investitii pentru 2012 este de 250 milioane euro, din care o buna parte a mers catre partea de industrializare pentru inceperea productiei motorului H4 turbo 0,9 litri, de 90 Cai Putere (CP). La uzina de motoare s-au investit 125 milioane euro pentru acest nou motor, in ultimele 18 luni, productia fiind acum de 370 motoare/zi, urmand sa ajunga la 1.000 unitati/zi in cateva luni, dupa pornirea unei noi linii de asamblare.

Dacia a avut mereu un grad foarte scazut de automatizare, insa lucrurile s-au mai schimbat, iar in uzina au fost adusi noi roboti, spre exemplu pentru aplicarea masticului sub caroserie sau roboti de sudura pentru cadrul lateral. Intrebat ce se intampla cu posturile care au fost desfiintate pentru aducerea robotilor, seful Dacia a spus ca oameni de pe acele posturi au primit alte sarcini in cadrul companiei, nu au fost concediati.

Dacia a anuntat si investitiile pe care le-a facut pentru producerea noilor generatii Logan si Sandero, printre aceste investitii numarandu-se extinderea departamentelor Presaj si Caroserie, dar si extinderea Turnatoriei, astfel incat a devenit cea mai mare turnatorie de aluminiu din Grupul Renault la nivel mondial.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments