Acasa Fiat Cel mai mic motor Fiat porneste de la 13.200 euro in Romania, inclusiv TVA, pe Fiat 500

Cel mai mic motor Fiat porneste de la 13.200 euro in Romania, inclusiv TVA, pe Fiat 500

de Adrian Mitrea

Motor Fiat TwinAir (sursa - Fiat)

Motorul TwinAir, cu doi cilindri, dezvoltat de Fiat a ajuns in Romania pe modelul Fiat 500 la un pret de pornire de 13.200 euro, inclusiv TVA, a anuntat importatorul.

Noul propulsor este atipic pentru ca are doi cilindri in loc de trei sau patru cat au majoritatea motoarelor de mica cilindree. Motorul TwinAir are 0,9 litri si este turbo, livrand o putere de 85 Cai Putere (CP).

In pofida cilindreei reduse, acest propulsor livreaza un cuplu maxim de 145 Newton-metru (Nm) la 1.900 rotatii pe minut (rpm).

Cel mai mic motor disponibil pe Fiat 500 in Romania, pana acum, are o cilindree de 1,2 litri, dezvolta o putere maxima de 69 CP si un cuplu de 102 Nm.

Desi e mai mic cu 0,3 litri, noul motor TwinAir de 0,9 litri este cu 16 CP mai puternic si are un cuplu cu 43 Nm mai mare. Astfel echipat, Fiat 500 atinge o viteza maxima de 173 km/h si ajunge la 100 km/h in 11 secunde, fiind mai rapid cu 1,9 secunde in comparatie cu unitatea de 1,2 litri.

Pe langa varianta de 85 CP va mai exista o versiune de 105 CP, precum si una de 65 CP (fara turbo). Motoarele sunt construite in uzina Bielsko Biala din Polonia. Micul motor Fiat este singurul propulsor cu doi cilindri din Europa.

Chiar si la nivel mondial astfel de motoare sunt rar intalnite, dar exista. Un exemplu este propulsorul pe benzina de 623 centimetri cubi (cmc) montat pe Tata Nano, care dezvolta 33 CP.

Motorul Fiat beneficiaza de tehnologia TwinAir, care permite performante ridicate si consum si emisii de dioxid de carbon reduse.

Desi par o noutate exclusivista, motoarele cu doi cilindri sunt strans legate de istoria Fiat. Primul automobil Fiat cu un astfel de propulsor a fost Topolino, in 1936. Motorul avea o capacitate de 569 cmc si dezvolta 13 CP.

Un alt motor cu doi cilindri, dar cu o capacitate de 479 cmc, a fost introdus pe Fiat 500 in 1957.

Ultimul motor cu doua pistoane facut de Fiat (704 cmc, 31 CP) a fost pus pe Cinquecento, intre 1991 si 1996.

Lasa un comentariu