Renault Twizy Z.E., cea mai mica masina electrica a Renault, are un pret cu toate taxele incluse de 6.900 euro, a anuntat directorul general executiv (CEO) al companiei, Carlos Ghosn, la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie). Standul marcii gazduieste si doua concepte impresionante, Captur si R-Space.
Twizy Z.E. (de la Zero Emisii – n.r.) seamana mai degraba cu un scuter acoperit, ce dispune de patru roti si poate gazdui in interior doi ocupanti, unul in spatele celuilalt. Masina dispune de un portbagaj de 50 litri.
Pretul de 6.900 euro include TVA, dar nu si stimulentele financiare acordate in diverse state celor care achizitioneaza automobile electrice. Pe langa pretul de achizitie, clientii mai trebuie sa plateasca o taxa lunara de 45 euro pentru baterie ce acopera parcurgerea anuala a 7.500 km. Asadar, bateria nu poate fi cumparata, ci doar inchiriata, proprietarul masinii eliminand astfel grija pentru reciclarea acumulatorului la sfarsitul vietii. Desi nu a anuntat si alte pachete financiare, este de asteptat ca taxa lunara sa fie mai mare pentru cei care doresc sa parcurga mai mult de 7.500 km pe an.
Primele livrari vor incepe la sfarsitul acestui an, potrivit Renault.
Twizy Z.E. poate parcurge o distanta de pana la 115 km daca bateriile au fost incarcate complet timp de trei ore si jumatate la o priza conventionala, un timp redus aproape la jumatate fata de alte masini electrice.
click aici pentru a vedea standul Renault de la Geneva
Dupa ce a tot a incercat diverse abordari stilistice, Renault pare sa-si fi gasit calea de urmat pana in 2020, sub condeiul lui Laurens van den Acker, designer venit la Renault in 2009, de la Mazda. Astfel, Renault expune conceptele DeZir (deja prezentat ca premiera in octombrie 2010 la Salonul Auto de la Paris), Captur si R-Space.
Conceptul Captur are sub capota cea mai noua creatie a inginerilor Renault, un propulsor diesel de 1,6 litri, cu doua turbine, ce dezvolta 160 Cai Putere si un cuplu maxim de 380 Newton-metru (Nm) de la 1.750 rotatii pe minut (rpm). Motorul este cuplat la o transmisie robotizata EDC cu dublu ambreiaj si emite doar 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Aceasta combinatie de motor si transmisie i-ar permite masinii, in viata reala, sa atinga o viteza maxima 210 km/h si sa ajunga la 100 km/h in 8 secunde.
De asemenea, Captur dispune de sistemul RX2, care imbunatateste tractiunea la viteze mici. Daca una dintre cele doua roti motoare din fata piede aderenta, un diferential mecanic autoblocant, nou dezvoltat de Renault, trimite puterea la roata ce are mai multa aderenta. Pe langa asta, diferentialul asigura o tractiune mai buna pe viraje, facand masina mai agila.
Pe Captur debuteaza si Visio-system, o tehnologie care utilizeaza o camera video montata pe parbriz pentru a reda asa-numita realitate augmentata soferului, pe un ecran amplasat in bord.
Renault Captur are 4.223 mm lungime, 1.950 mm latime, 1.586 mm inaltime, un ampatament de 2.624 mm si o garda la sol de 261 mm. Masina cantareste 1.300 kg.
click aici pentru fotografii oficiale cu Renault Captur
R-Space are 4,25 metri lungime si anticipeaza un monovolum de mici dimensiuni pe care Renault il va produce in urmatorii ani, probabil ca inlocuitor al lui Modus.
Renault R-Space este propulsat de un motor turbo pe benzina de 900 centimetri cubi (cmc) ce dezvolta 110 Cai Putere si un cuplu maxim de 160 Newton-metru (Nm), cuplat la o transmisie robotizata cu dublu ambreiaj denumita EDC. Odaca cu R-Space, Renault da astfel si primele detalii despre noile sale motorizari de mica cilindree. Motorul de pe R-Space ofera performantele unui propulsor clasic de 1,6 litri, avand avantajele unui consum mai mic si al unor taxe mai reduse.
Noile motoare, denumite Enegy Tce, vor debuta in 2012.
Corespondenta de la Geneva.