Noul Ford Puma, un SUV/crossover de clasă B, puțin mai mare decât EcoSport, a fost dezvăluit presei Marți, 25 Iunie, într-un eveniment cu ușile închise la Craiova. Mașina va fi lansată pe piață la finalul acestui an, respectiv la început de 2020, în funcție de piață, și vine cu tehnologii nemaiîntâlnite până acum la un automobil fabricat în România.
Atât Ford EcoSport, cât și Ford Puma, fac parte din același segment, dar au design diferit, pentru a se adresa unei clientele diferite. Ambele vor rămâne pe piață, așa că Puma nu este un înlocuitor al lui EcoSport. Puma a fost confirmat în premieră pe 3 Aprilie 2019.
Spre deosebire de EcoSport, care poate avea și tracțiune integrală, Puma vine exclusiv cu roți motrice față. Strategia Ford este de a poziționa modelul EcoSport ca fiind mai dur, iar Puma ca fiind mai stilat.
În prezentarea sa, Ian Pearson, directorul fabricii Ford din Craiova și președinte al Consiliului Director Ford România, a declarat că noul Ford Puma este realizat în baza studiilor de piață, iar clienții au cerut poziție înaltă de condus; un aspect al mașinii care să-i facă să se simtă mândri că se află la volanul mașinii; să fie spațios.
De asemenea, Pearson a mai spus și că Puma este mai ușor de fabricat decât EcoSport, deși este o mașină mai complexă. Probabil că fiind un model mai nou și gândit de la zero pentru piața europeană, atunci proiectarea a putut fi „mai curată”, spre deosebire de EcoSport, care a fost inițial un model gândit pentru India, iar apoi adus la zi pentru Europa.
Ca răspuns la cererile venite din partea clienților, Ford a creat modelul Puma, pe baza modelului Fiesta, dar care are un ampatament mai mare, ecartamente mai mari și o gardă la sol superioară (143 mm).
„Felina din inima Olteniei” este sloganul câștigător pentru această mașină în urma unui brainstorming al angajaților care știu deja despre această mașină și care sunt implicați în faza de proproducție și lansare.
Din punctul de vedere al tehnologiei, noul Ford Puma este cel mai avansat automobil fabricat vreodată în România și poate fi echipat cu: instrumentar de bord complet digital (diagonala 12,3 inch); cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte; spațiu din portbagaj lavabil („cutie” de 80 litri, cu scurgere, în locul roții de rezervă); huse ale tapițeriei demontabile și lavabile; faruri full LED; acționare electrică pentru portbagaj; motorizare mild hybrid cu tehnologie de 48 V (bazată pe 1.0 EcoBoost, putere totală 155 CP).
Pe lângă acestea, Ford Puma mai poate fi echipat cu:
- Tempomat adaptiv, cu funcție oprire-pornire (pe loc, de pe loc)
- Avertizare pericole locale, funcție posibilă în baza serviciilor HERE
- Cameră video marșarier cu funcție de vedere în unghi de 180 grade
- Plafon panoramic vitrat cu deschidere (trapă)
- Instalație audio B&O Play
- Sistem multimedia SYNC 3 cu Apple CarPlay și Android Auto
- Încărcare wireless pentru telefon mobil
Ford Puma va concura pe piață cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, etc…
Deși Ford a furnizat presei informații și fotografii începând de Marți, 25 Iunie, toate acestea au fost sub embargo până următoarea zi la ora 07:00.
34 comentarii
cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj inseamna ca are doua pedale de ambreiahj? Cel putin asa reiese dintr-o poza in articol.
Salut! Te-ai gândit că poate acelea sunt poze de la varianta cu echipată cu o cutie de viteze manuală?
Să simplifăcm lucrurile, caută pe Google DCT și ai să găsești o tonă de informații despre cutia de viteze cu dublu ambreiaj (DCT – Double Clutch Transmission).
Ha ha! Cât eşti de obtuz, era o ironie!
Daca tu faci ironii pe ceea ce sti sau crezi ca sti, altii incearca sa explice si pentru cei mai putin familiarizati!
In poza e versiunea manuala. „Pedala” cea mai din stanga e doar locul in care sta piciorul stang cand nu apasa pedala de ambreiaj. Versiunea cu cutie automata cu dublu ambreiaj are doar doua pedale, ca orice masina cu cutie automata. Cred ca are si ea acel loc special pentru piciorul stang, care arata ca o a treia pedala.
san dero, ai spus o asa mare gogomanie ca mai bine o sterge imediat Adrian Mitrea.
Pozele sunt de la varianta cu cutie manuala, se vede clar dupa forma schimbatorului ca are cutie manuala, de acee ai vazut o pedala de ambreiaj.
Cutiile automate cu 2 ambreiaje nu au pedala de ambrieaj, cele 2 ambreiaje sunt folosite in functionarea motorului (in niciun caz nu se vad la exterior).
Omul se joacă cu timpul și nervii noștri, se pare…
se pare ca da, din pacate.
Arata foarte bine. Sunt curios la ce pret va ajunge varianta cutie automata – mild hybrid.
Aveti informatii despre tehnologiile de securitate care vor fi disponibile?
Salut, Dan, în afară de ce am menționat în articol și de ceea ce este trecut în comunicatul de presă (ai link la finalul articolului către el), nu am informații suplimentare privind siguranța. Putem aștepta 5 stele din 5 la Euro NCAP din moment ce mașina beneficiază de toată suita de tehnologii de siguranță Ford.
Mi se pare mie sau arata a CX-3?
nuu….parca aduce cu un Cayenne in miniatura, dar cu CX3 nu seamana
Asa:
1. Din fata, as jura ca ma uit la un Alfa, MTO sau Giulieta
2. Din lateral la un CX3 sau Hyundai Kona
3. Spatele, clar A-class.
In fine, astea sunt poze, probabil in realitate va arata ca orice alt cross-over, un catelus fara dinti dar galagios.
Mi se pare super dubioasa decizia de a pune LCD in loc de instrumente si riscanta, pentru oricine nu doar FORD: in 2-3 ani apare alta tehnologie si asta va parea ca e yesterday’s news. Si daca pui un ecran bun, gen OLED, nu rezista in timp. Vezi cheap-urile alea de la PSA, deschizatorii de drumuri in decizii din astea dubioase, cat de jalnice arata panelurile lor acum, dupa 3-4 ani.
Salut! Văzut live pot să-ți spun că mașina arată mai bine pe viu decât în poze. De asemenea, aș zice că arată mai bine varianta Titanium (cea albă din poze) decât ST Line din simplul motiv că prima are bandourile de la pasajele roților păstrate în negru, în timp ce la ST Line sunt vopsite în culoarea caroseriei.
Mie îmi aduce a Porsche + Mazda ca design.
Ecranul full digital cred că va fi opțional (nu am informații oficiale în acest sens), dar te asigur că nu va arăta demodat nici după ce mașina va ieși din producție pentru că este de înaltă rezoluție și configurabil. Ți se pare că un iPhone 4 este demodat în zilele noastre? 🙂
„Vezi cheap-urile alea de la PSA, deschizatorii de drumuri in decizii din astea dubioase, cat de jalnice arata panelurile lor acum, dupa 3-4 ani.”
Asta e scopul. Masinile din ziua de azi nu mai sunt facute sa tina. Au plastice de slaba calitate care se deterioreaza in timp. Producatorii vor sa fie schimbate la fel de des ca telefoanele mobile.
Arata foarte bine ,sper sper sa aiba un pret accesibil
Orientativ, configurează un EcoSport și mai pune 1.000 Euro peste. Nu este ceva oficial, este o estimare jurnalistică a mea.
Daca va fi cu doar 1000 EUR mai scump decat EcoSport si se mentine politica agresiva de „avantaje client” a Ford, Dacia va avea probleme serioase. Noul Duster e o plasticaraie ieftina la interior si, sincer, nici pe dinafara n-arata prea grozav. Ca sa nu mai zic ca e 16000 EUR varianta cu tractiune fata iar cutia aia „noua” e o tragedie (si aia „noua” de pe Dokker e la fel).
Duster e o mașină foarte bună, iar variantele 4×4 sunt capabile în off-road. Nu cred că e cel mai bine vândut model Dacia din lume pentru că e o mașină proastă. Dimpotrivă.
Ford Puma nu va concura niciodată cu Duster decât dacă zici “Ce mașină îmi cumpăr cu 18.000 Euro?” și ai în vedere opțiuni ca Passat SH, Fabia nouă, Puma sau Duster. Adică pe ideea “ce-mi place la banii ăia, chiar dacă nu sunt mașini de aceeași teapă”.
E loc sub Soare pentru toți și e o veste bună pentru economia noastră că mașini precum Puma și Duster au eticheta made in Romania.
Salut Adrian! Cum se incadreaza modelele cu mild hybrid la noi? Au aceleasi beneficii ca cele full hybrid? Impozit redus, parcare in Bucuresti etc?
Salut! Nu au beneficiile de la full hybrid. Pe scurt, mild hybrid de azi = start stop-ul de acum 10 ani. Adică ceva ce e aproape obligatoriu pe orice model nou de mașină.
Prin definitie nu se deplaseaza in modul pur electric. De regula recupereaza energia la franare si o folosesc pentru a asista motorul termic si pentru accesorii scazand incarcarea alternatorului.
Salut Adrian! Nu imi este clar daca tehnologia EcoBoost de la Ford include si mild hybridul? In caz ca sunt 2 chestii separate, mild hybridul este in configuratia de baza sau doar o optiune?
Cat despre beneficii, am inteles ca sunt doar pt plug-in hibride (nici macar Priusul „normal” nu beneficiaza; cel putin de ecobonusul la achizitie, nu sunt f sigur de restul)!
Salut!
Avem așa:
1.0 EcoBoost 125 CP (sistem start/stop, denumit și micro hibrid)
1.0 Ecoboost Hybrid 155 CP (mild hybrid, cu sistem BISG).
De parcare gratuită nu beneficiază niciunul, de ecobonus 5.000 E pentru mașini hibride nu beneficiază niciunul.
La parcare orice full hybrid are gratuitate.
La achiziție doar hibridul plug-in beneficiază de ecobonus 5.000 Euro.
Este o masina pe care Ford stie sa te faca sa ti-o doresti, chiar daca n-ai vazut-o pe „viu” si nici testat-o. Pentru dieselistii familiarizati cu placerea cuplului motor si a calatoriilor lungi pe autostrazi, sistemul acesta EcoBoost Mild Hybrid de 48V cuplat eventual cu o cutie automata si Tempomat Adaptiv Start&Stop reprezinta un serios motiv de revenire la benzina. Poate doar viitorul e-Power de pe Nissan sa prezinte placere ceva mai mare, dar nu vad foarte mari diferente. In plus, Puma se va fabrica in Romania, ceea ce pentru mine cel putin inseamna totul! Felicitari Adrian pentru articol dar mai ales pentru foarte inspiratul titlu al acestuia.
Mulțumesc! Mașina aceasta reprezintă o veste foarte bună pentru România. Crede-mă pe cuvânt că îți va plăcea și mai mult când o vei vedea în showroom sau o vei conduce. Rar am văzut mașini pre-serie care să fie atât de bine făcute.
Multumesc la randul meu! Acum m-ai facut si mai curios sa incerc o revenire la „prima dragoste” – in anii 2000 am condus aproape 80,000 Km prin toata Europa un Ford Escort Diesel cumparat second hand si am fost foarte multumit de marca si de masina. Abia astept sa il „pipai” in showroom pe salbaticul nostru nou Puma 🙂 ….. Made in Romania! …. ma bucur foarte mult!
Si B-Max-ul s-a fabricat in Romania si pentru romani n-a insemnat nimic, desi e cu siguranta cea mai ingenioasa masina fabricata la noi.
B-MAX este o super mașină, însă doar pentru cei care o înțeleg. Și sunt puțini… Puma, însă, vine într-un segment care e pe val peste tot în Europa. Cred că va fi cel mai de succes automobil produs vreodată în Craiova.
„Cel mai avansat automobil”, „cea mai avansata masina”, „cel mai avansat model”, etc, fabricat pana acum e un sablon in lumea auto universal valabil si folosit cam la toate marcile auto.
Fiecare face ce vrea cu banii lui dar mie mi-ar fi imposibil sa cumpar un Fiesta cu tocuri cand cu aceiasi bani pot lua o Corolla hybrid. Nu cred ca isi pune cineva problema ca Ford ar putea macar in vise sa fie mai fiabila decat Toyota. Ca Puma asta e inalta nu ma incalzeste, oricum la motorul ala de drujba nu duce in teren accidentat si nu cred ca va avea nici 4×4. Deci doar pentru sosea nu merita. E doar o alta masina de fitze si atat. Ford a cam dat-o de gard si inchide n-spe fabrici in Europa si in lume. Cu asa modele nici nu e de mirare!
Ford numai produce Fiesta, dar in schimb o sa produca Puma ce e bazata pe Fiesta si o sa ceara cateva mii de euro in plus (ramane de vazut cate), suma pe care oricum n-ar fi putut sa o ceara la o Fiesta. Pe de alta parte inchide fabrici in tarile unde mana de lucru costa o avere si deschide fabrici in tarile unde costa maruntis si fara beneficii pentru muncitori. Ca idee in America de Nord un muncitor la producatorii auto americani se poate pensiona dupa ce a lucrat 30 de ani. Multi dintre ei sunt „high school dropout” si au inceput sa lucreze la 16-18 ani. Dupa ce se pensioneaza au si pensii private + asigurari de sanatate private.
Acum sa nu-ti inchipui ca producatorii japonezi sunt cu mult diferiti. Muncitorii de pe banda sunt contractori si daca e vreo criza cum a fost in 2008 sunt trimisi acasa fara nicio despagubire. De asemenea daca nu te place seful nu-ti mai prelungeste contractul, ceea ce e mai greu/imposibil la producatorii americani unde au sindicate si nu poti face nimic fara acordul sindicatelor.
Nu comentez despre situația sindicatelor și a muncitorilor, ce pot să spun este că Ford va continua să producă Fiesta. Este un model de mare succes și NU va fi eliminat din gamă. Puma se adaugă, nu înlocuiește altceva.
Garda la sol a noului Ford Puma, este mai mica decat a unui Logan . Transmisia este exclusiv pe roțile din față. În opinia mea ,noul Ford , este concurent poate altor modele dar nu Daciei Duster!