Acasa Eco Ford Mach 1 vine în 2020. E un SUV Ford electric 100%

Ford Mach 1 vine în 2020. E un SUV Ford electric 100%

de Adrian Mitrea

Ford la incarcat (sursa – Ford)

Ford Mach 1 are mari șanse să fie numele SUV-ului 100% electric de înaltă performanță pe care Ford îl va lansa în 2020 și despre care în acest moment sunt cunoscute foarte puține detalii. Cert este că odată cu această mașină Ford încearcă să facă trecerea către o gamă completă de mașini electrice, având în plan să lanseze 16 mașini electrice și 24 de hibride, după investiții de 11 miliarde dolari planificate în următorii cinci ani. Numele Mach 1 va fi propus clienților în studiile de piață, iar dacă va fi primit bine, așa va fi numit acest SUV electric.

Din datele care au ieșit la iveală acum, cu doi ani înainte de lansare, reiese că Ford Mach 1 va avea o autonomie de aproape 500 km, după standardele actuale de măsurare a autonomiei (NEDC), ceea ce, probabil, va însemna o autonomie reală de circa 300 km. Modelul este dezvoltat de echipa Edison.

Deși este o companie globală cu mare putere financiară, Ford a rămas în urmă față de mărci precum Nissan, Renault, BMW și Volkswagen în demersul de a propune clienților și automobile electrice, pe lângă gama de modele consacrată – pe benzină și diesel.

N-ar fi prima oară când Ford iese pe piață după ce alte mărci au pavat drumul. Și în cazul downsizing-ului motoarelor s-a întâmplat la fel, Volkswagen Group fiind pionier. Ford a venit pe piață mai târziu cu 1.0 EcoBoost și a reușit să aibă o strategie mai coerentă pentru motoarele mici decât mărcile rivale. În cazul Volkswagen Group motorul 1.2 TSI a avut probleme de fiabilitate, iar în final compania germană tot la un motor de 1 litru ajunge (1.0 TSI) ca propulsor mic important în gamă. Și în Alianța Renault-Nissan povestea este asemănătoare – fiind încercate mai întâi motoare de 1,2 litri și cu turbocompresor, dar și cu compresor mecanic, apoi motoare de 0,9 litri cu turbocompresor (și va urma, se pare, trecerea la 1,3 litri în loc de 1,2 litri și la 1 litru în loc de 0,9 litri).

Așadar, Ford iese la atac pe piața de mașini electrice când toată lumea a auzit despre existența lor, popularizarea la nivel de discuție fiind realizată în mare parte de Tesla Motors și CEO-ul său, Elon Musk.

Miza mare pentru Ford o reprezintă piața chineză, care cumpără jumătate din toate mașinile electrice din lume, știut fiind faptul că problemele cu poluarea fac țara asiatică să sară direct de la benzină și diesel la electric, „arzând” etapa mașinilor hibride și plug-in hibride pe care clienții din SUA și Europa sunt mult mai dornici să o îmbrățiseze drept cale de compromis.

Singurul automobil 100% electric modern al Ford, Focus, derivat din versiunile pe benzină și diesel ale modelului, este un eșec comercial din cauza prețului mare și a performanțelor modeste – probleme cu care s-au confruntat mai toate mărcile care au lansat mașini electrice în această fază de început: Nissan și Renault.

1 comentariu

Florin 18 ianuarie 2018 - 09:43

Ford a scazut ieri cu 7% pe bursa la anuntarea noilor strategii de dezvoltare.

Reply

Lasa un comentariu