Acasa Ford Test Drive Ford EcoSport

Test Drive Ford EcoSport

de Adrian Mitrea

Ford EcosSport are o sumă de calități împrumutate de la celelalte modele Ford, precum Fiesta și Kuga, dar nu e o mașină perfectă. Impresionează prin modul în care se conduce, prin calitatea foarte bună a execuției și prin tehnologie, dar e tras în jos de faptul că versiunile diesel și 4×4 au o gardă la sol mai mică decât cele pe benzină și 4×2. Am condus Ford EcoSport facelift în Portugalia, lângă Lisabona și Estoril, și aici îți prezentăm review-ul nostru cu acest model.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford EcoSport / Ford EcoSport ST-Line

Producție: 2017

Caroserie: SUV cu 5 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 19.260 Euro

Preț (cu TVA): circa 22.919 Euro

Motor: 1.0 litri (999 cc) turbo benzină, cu trei cilindri în linie, montat transversal, cu intercooler și injectie directă. Puterea maximă este 103 kW / 140 CP la 6.300 rpm și cuplul maxim este 180 Nm disponibil la 4.400 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune față

Anvelope: Goodyear EfficientGrip 205/50 R17 89V

Acelerație 0-100 km/h: 11,8 secunde

Viteză maximă: 188 km/h

Consum mediu declarat (NEDC): 5,2 l/100 km

Emisii: EU6, 119 g CO2/km

Rezervor (litri): 52

Dimensiuni (mm): L 4.096 / w 1.765 / h 1.653

Portbagaj (litri): 334-356/1.238

Ampatament (mm): 2.519

Masă (DIN/EU): 1.205 kg/1.280 kg

Cd: –

Suspensii față: Brațe independente tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare.

Suspensii spate: Semi-independentă, punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); geamuri acționate electric față/spate, toate patru cu impuls; geamuri spate și lunetă fumurii; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; oglinzi laterale reglabile electric și încălzite; scaun șofer reglabil pe înălțime; cotieră centrală pentru șofer și pasager; banchetă spate rabatabilă fracționat (60:40); jante din aliaj ușor de 17 țoli.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată Iridium Black cu plafon Calypso Orange contrastant (474); geamuri spate și lunetă fumurii (168); Pachet Easy Driver II (764), include monitorizarea unghiurilor moarte și oglinzi pliabile electric; Pachet Confort (672), include acces și pornire fără cheie/sistem keyless; Pachet de Iarnă (336), include scaune față încălzite, volan încălzit, parbriz încălzit.


Condus de Adrian Mitrea circa 110 km, cu un consum mediu real de 6,9 l/100 km. La finalul testului masina avea 2.160 km la bord.


Documente utile:

14
Lasa un comentariu

avatar
6 Comment threads
8 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
AndreiCezarLaurentiuCibTheOldOne Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Andy
Cititor

La minusuri as adauga design-ul exterior (mai ales spatele si lateralul) care tradeaza faptul ca a fost initial gandit ca un model pentru piata indiana, cu toate facelift-urile ulterioare care l-au adus la forma actuala; duo-ul motorizare-cutie de viteze depasit – vezi Captur-ul (cel mai vandut model din clasa respectiva) care cu 1.2 120 cp si aceeasi greutate are sprintul 0-100 km/h mai rapid cu aproape 2 sec; portbagajul care e mic (acelasi Captur vine cu 99 l in plus – comparand variantele 4×2 pentru ca francezii nu ofera 4×4). Bordul mi se pare cel mai mare plus si imi… Citeste mai mult »

Catalin
Cititor
Catalin

Andy, in determinarea timpului de acceleratie de la 0 la 100, nu conteaza doar puterea motorului si cuplul acestuia. Unul dintre cei mai importanti factori este cutia de viteze, si mai exact rapoartele din aceasta. Un alt lucru pe care trebuie sa il iei in calcul este si cat de „optimist” este in declaratii constructorul. Te asigur din cunostinta de cauza (am testat si cronometrat) ca cei de la Renault sunt extrem de laudarosi, ca sa nu folosesc alte adjective. Este, daca vrei, similar cu cifrele legate de consumul de carburant.

Titi
Cititor
Titi

Da-ne mai multe detalii te rog despre cazul cronometrat de tine. Despre ce vorbesti? Ce nu corespunde la Renault in datele anuntate de ei? Sper ca nu te referi la consumul de carburant, asta nu poate fi „cronometrat” Eu am avut surpriza sa observ pe Kadjar un timp de acceleratie putin mai mic decat cel anuntat. Deci, cu ce se lauda cei de la Renault? Sau ai tu un dinte impotriva lor, asa din principiu?

Anakin
Cititor
Anakin

Vorbesti aiurea. Nu are nicio legatura modul de calcul al consumului cu cifrele de viteza maxima si acceleratie. Acestea din urma sunt foarte precise. in general la viteza maxima vei observa la toti producatorii ca masina va reusi (pe bord) o viteza cu aprx 5-10 km peste cea anuntata, datorita faptului ca asa este gandita masina. In cazul acceleratiei, cei de la Renault ca si altii dau cifre foarte exacte. Sau asa ar trebui. Din experianta mea cu Renault, si sunt cateva modele diferite, nu am observat nici o diferenta intre teorie si practica.Mai depinde si de sofer, Poate fi… Citeste mai mult »

Gigel
Cititor
Gigel

Hmmm, ciudat tare motorul asta… Desi e turbo, puterea maxima e atinsa abia la peste 6300 rpm(alte motoare turbo au puterea maxima la putin peste 5000) iar cuplul maxim abia la 4400… Ciudat de slab motorul desi este un turbo de 140 CP… Probabil s-au gandit ca 140 cp suna bine pentru o clientela necunoscatoare sau ceva de genul….De design nu mai vorbesc. Mi se pare foarte urat. Imi da puternica senzatia de strutzocamila. Nu il compar cu alti competitori dar modelul asta mi se pare ca are ceva in neregula, Probabil rotitzele alea micutze in comparatie cu inaltimea caroseriei… Citeste mai mult »

Florin C
Cititor
Florin C

Va fi un esec monumental. Asa cum B-Max-ul a venit pe piata 10 ani prea tarziu (dupa prima generatie Megane Scenic), cand piata se indrepta deja catre SUV-uri compacte, tot la fel a venit si acest Ecosport, 4 ani mai tarziu fata de Captur si Mokka (care e clar mult mai impunator). Chiar daca ofera 4×4 in plus fata de Captur, ajunge la un pret de peste 21000 EUR, pret la care ai alternative 4×4: Suzuki Vitara, Renault Kadjar, Skoda Octavia Scout. Iar in varianta de baza arata hidos cu rotile de 15″, zici ca e un cozonac. Captur-ul este… Citeste mai mult »

Andy
Cititor

Alternativele le ai, insa nu Kadjar sau Scout. Sunt doar pe hartie pentru ca in realitate comparam un model full cu unul entry sau mid. E exact ce Adrian zice de mult timp si tot repeta: cumpara un model de clasa B full mai bine decat un model de clasa C entry. Si asa mai departe. Vei avea mai multe dotari si masina nu va avea un aspect entry. Nici la interior si nici la exterior.

Titi
Cititor
Titi

Mai bine te-ai interesa ce ai pe Kadjar la 22 k euro inainte de ai vorbi. NU este deloc entry (pleaca de la 17k si ceva Kadjar entry iar la 22 si ceva ai ultimul nivel de echipare care are in standard mai multe dotari decat poate visa ciudatenia asta de masina, pe langa o caroserie evident mai mare si zic eu mai frumoasa) Intereseaza-te si apoi poti sa comentezi, de data asta in cunostinta de cauza. Dar nu vorbesc numai de Kadjar. Gasesti si Kia Sportage, de la Skoda ai Karoq etc etc. WTF… Ai o gramada de optini… Citeste mai mult »

Andy
Cititor

Am zis entry si mid. La 22 k Scout e entry. M-am referit la ambele modele.

TheOldOne
Cititor
TheOldOne

rationamentul asta pare valid pe hartie. Nin nefericire cumparatorul nu face comparatia asta.
Zi-mi daca gresesc: vreau sa cumpar masina X, care costa Y. Daca mai pun ceva dorari ajung la la pretul Z. Pai stai asa, ca la pretul Z pot cumpara deja masina M … faptul ca masinile nu sunt neaparat in aceeasi clasa are putina importanta.
„Clasele” dupa care se uita cumpratorii sunt: masini mici de oras (alea mici de tot), masini normale cu 5 locuri, masini de familie (5 mari, sau 7 locuri), SUV-uri. Hai sa fim seriosi.

Cib
Cititor
Cib

Ford sub Focus produce doar ascutitori. Fiesta era reusita pana la modelul actual. Ce a adus la Craiova sunt modele moarte. Cred ca vor sa tina fabrica ocupata sa n-o ia altcineva. Iar motoarele astea turbo de drujba nu creeaza nici o emotie, doar galagie. Cine le apreciaza nu a condus o aspirata de 2 l. Conduci calm, relaxat, in liniste. Si nici la consum nu e mare diferenta. Totul e sa stii cum se da talpa!

Laurentiu
Cititor
Laurentiu

NU cumparati Ford Ecosport fabricat in Romania la Craiova! In contract am o configuratie si in realitate mi-a fost livrata alta configuratie cu piese alta culoare si de proasta calitate sau unele dotari chiar lipseau. Dealerul spune ca asa a venit de la fabrica de la Craiova si trebuie sa o receptionez asa cum este! Poate Protectia Consumatorului sau in instanta voi reusi sa dovedesc ca Ford Romania isi inseala clientii. Atentie! La toate variantele de echipare Ecosport sunt diferente intre ceea ce scrie in oferta si in contract si ceea ce livreaza!

Cezar
Cititor
Cezar

Daca este asa, de ce nu comentezi cu nume, prenume si numele dealerului de unde ai comandat masina? atunci cand comanzi o masina, ti se inmaneaza o serie de sasiu, un contract cu specificatiile si o lista cu echipamente. cred ca piesele la care te referi nu erau vopsite, nu ca erau in alta culoare. adica bara spate, care in versiunea trend nu e vopsita integral. exista configurator, exista poze. daca tu nu stii ce-ti comanzi, atunci cine sa stie?! Cand faci astfel de comentarii e bine sa vii cu dovezi, altfel oricine poate comenta orice.

Andrei
Cititor
Andrei

Masina are un design reusit si agresim , iar motorizarea de 1.0 125/140 cp este unu reusit atat ca performanta cat si consum. Multi comenteaza aiurea,din auzite. , vai 1.0 motor de drujba ca este slab/mic ca unul de 2.0 este perfect , etc. ,motorul de 1.0 are performante de motor 1.6 in caz ca nu stiati , nu conteaza neaparat dimensiunea motorului daca acesta este dotat cu tehnologia necesara , are cuplu ok si bineinteles compenseaza si cu cp……de la titanium in sus deja vb de o masina premium pt segmentul ei ,confort/design/performanta. Daca vi se pare scumpa masina.… Citeste mai mult »