Cea de-a doua generatie a SUV-ului Dacia Duster a fost dezvaluita in primele fotografii oficiale, premiera in fata publicului larg urmand sa aiba loc la Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie), iar lansarea pe piata undeva la inceput de 2018. Dacia a vandut peste un milion de Duster din prima generatie, in cei sapte ani de cariera comerciala, acest model fiind cel mai bine vandut autoturism Dacia din toate timpurile.
Culoarea oficiala de prezentare este noua si se numeste Orange Atacama. Fotografii cu interiorul nu au fost inca date publicitatii, insa pana la premiera fizica de la Frankfurt, in septembrie, nu mai este mult.
Tot atunci vor fi comunicate si mai multe informatii despre masina: motorizari, transmisii, poate si preturi orientative.
Pe versiunile de top rotile vor fi de 17 inch (fata de 16 inch la modelul actual). Parbrizul a fost mutat mai in fata cu 100 mm si este mai inclinat decat in trecut pentru a accentua senzatia de spatiu din habitaclu.
Din modificarile vizibile se remarca farurile reproiectate, incluzand si lumini de zi cu trei segmente LED, capota reliefata si bara fata cu scut integrat, finisat in crom satinat. Sunt vizibili si senzori de parcare fata finisati in negru (deci nu in culoarea caroseriei), semn ca unele versiuni de echipare vor putea fi dotate si cu asa ceva, Duster avand la prima generatie senzori de parcare doar pe spate.
In descrierea oficiala a modelului Dacia spune ca partea din spate se remarca prin bosajele generoase din partea superioara a aripilor spate, si prin blocurile optice amplasate la extremitatile caroseriei, incadrand un hayon marcat de linii orizontale. Semnatura luminoasa Dacia – cu patru carouri de culoare rosie – este adaptata la noul model.
Scutul de protectie spate, finisat in crom satinat, ca cel din fata, are dimensiuni mai mari fata de cel prezent pe actuala generatie Dacia Duster.
„Noul Duster ofera un confort sporit, beneficiind de un interior complet nou, cu materiale de calitate. La toate acestea se adauga o serie de echipamente noi, care vor putea fi descoperite in detaliu incepand din 12 septembrie”, noteaza Dacia.
41 comentarii
Ma asteptam si la ceva modificari mai consistente in linie cu ce se intampla pe piata. Era frumos sa anunte ba o rigidizare, ba o scadere in greutate sau un redesign de suspensii, ca la motorizari.. mai greu. Dar in rest e un facelift acceptabil.
Eu nu vad absolut nici o problema ca seamana cu vechiul model, pentru ca mi-a placut cum arata Dusterul incepand de la versiunea 1. Chiar ma bucur ca n-au venit cu idei „indraznete” gen ochi multipli, de paianjen, cum are Juke, de exemplu.
Ramane de vazut cum sta treaba cu preturile, pentru ca, daca le cresc, schimba insasi definitia Daciei. Daca ar fi un pic mai ieftin decat vechiul model, aia chiar ar fi o surpriza placuta.
Pe ZF sunt mai multe poze relevante 🙂
Si pe automarket .ro
Aceasi masina, da’ cu roti mai mari. Asta nu-i o noua versiune, e un facelift. Si nici ala foarte consistent.
Cand te gandesti ca VAG face acelasi lucru de multi ani si le merge…
Înainte de a mă critica vreau să spun că sunt încântat că Dacia vinde foarte bine și că ține steagul sus pentru industria auto românească.
Ce nu îmi place este că au venit pe piața cu versiunea noua a celui mai bine model vândut al lor, Duster, iar acesta arată că vechia versiune. Acesta pare doar un facelift.
Dezamagitor!!! Un mic facelift si gata a aparut Duster 2, aceasi chestie si la Logan, cred ca si peste 100 de ani vor folosi aceasi caroserie cu un mic facelift si i va zice Duster 100 :)))
si se mai mira de ce romanii aleg o masina SH si nu o Dacie noua!
Cam asta e reteta VAG de mult timp. Facelift-uri promovate ca modele noi. Ma refer strict la aspectul exterior. Daca lor le merge, de ce nu ar merge si in cazul Daciei?
Pentru ca Dacia are mult de recuperat. De aia.
N-are de recuperat nimic. E singurul brand low-cost de pe piata europeana. Asta se traduce prin a avea monopol in categoria respectiva, neavand concurenti. Vrei mai mult, te uiti la Renault si Nissan. Asta e mentalitatea aliantei si e una buna – atat Dacia cat si alianta per total cresc de la an la an. La sfarsitul anului alianta are sanse mari sa termine pe primul loc ca productie, in conditiile in care in primele 6 luni a depasit VAG, Toyota si GM.
Singurul raspuns de bun simt.
Dacia ofera produse low cost. Grupul Renault nu e naiv sa faca o dacie care sa concureze cu gama Renault.
Vrei low-cost, vezi oferta Dacia. Vrei mai mult, vezi oferta Renault – Nissan.
Sunteti multi care visati la o masina deosebita la preturi mizere, doar pentru ca nu va puteti permite preturile normale (mari asa cum sunt).
Orice carcoteli o sa spuneti vanzarile Dacia vorbesc de la sine si contrazic toate rautatile si frustrarile copilaresti care le citesc aici.
Bine tintit, ai dreptate vezi golf V, VI, VII, samd…
din ce-mi aduc aminte au fost modificari consistente tehnologice intre Golf IV si V, si intre VI si VII si de aia VW is permite ba chiar promoveaza o evolutie minimala a designului exterior. Sa nu mai vb de evolutia calitativa la nivel de habitaclu. Pe cand Dacia schimba doar tabla…. asa ca pana sa copieze reteta VW mai are mult..
Nu este chiar asa. Golful 5 si 6 sunt aproape identice, la fel Passat B6 B7 si chiar B8. Chiar a ras presa de B6 si B7. Actualul Golf e o involutie in multe aspecte, incepand cu puntea spate neidependenta la anumite motorizari – adica au revenit la Golf 4 cu tractiune fata…
este o masina complet noua pentru cine nu stie.este numai o asemanare si e normal
Designul ca designul insa sunt cateva lucruri absolut necesare pe un SUV care se lanseaza in 2018 si pentru care m-as gandi sa schimb masina acuala care a cam imbatranit.
1. Airbag cortina
2. Climatizare automata
3. 5* la testele Euro NCAP
4. O consola centrala care sa se prelungeasca pana la spatarul scaunelor
5. Comenzi pe volan in adevaratul sens al cuvantului
Jantele alea de 17 sunt fix pix, am pe actualul SUV si le prefer pe cele de 16 de iarna, amortizeaza mult mai bine gropile si denivelarile mioritice.
Sper ca va fi pe platforma de Kadjar/Qashqai si nu pe cea de Logan cum a fost conceput primul model.
Din informatiile de pe net din ultimii ani se pare ca va folosi platforma vechiului Qashqai. Nu e cea de ultima generatie dar e oricum superioara celei de Logan de pe vechiul model.
Nu vom putea vedea o transmisie EDC pe versiunile 4×4 pentru că tehnologia utilizată pe transmisia EDC este incompatibilă cu sistemul de tracțiune integrală.
Ar fi fost preferabilă instalarea unui propulsor mai puternic
Sau dacă nu se doreste un motor mai mare, macar biturbo sau alt sistem care sa mărească puterea cel putin cu 50 Cp
Actualu motor nu permite o conducere decenta
Solutia găsită de niste prieteni care conduc zilnic duster este aceea de a baga intr-o treapta inferioară de viteza pt. o crestere de cuplu iar ulterior revinirea in treapta superioara – solutia duce la uzura prematură a motorului si cutiei de viteze
Dacia e low-cost si se vinde excelent (aproape 90% la export). Orice propulsor gen biturbo ar mari preturile considerabil. Renault nu vrea ca Duster sa se canibalizeze cu Captur, Kadjar sau Juke si Qashqai. Vrei mai multa putere, ai de unde alege din modelele aliantei. Simplu.
de fapt nu prea ai de unde alege. Ca motorizare pe un SUV sa ai max un 1.6 diesel.. e cam rusinos. Nu discutam de Juke Nismo ca e altceva..
nu e deloc rusinos. cuplu de 250 Nm sau mai mult este suficient sa tractezi 1.5 tone. Un SUV are nevoie de cuplu mare, cu de CP multi ca sa … faca liniute 🙂
Qashqai facelift are 1.6 163 cp benzina, iar noul Koleos vine cu un 2.0 175 cp diesel.
Faza ca ai doar un 1.6 130 cp diesel nu prea tine, Qashqai fiind cel mai vandut suv in Europa si grosul vanzarilor sunt facute de motorul respectiv si de cel mai mic 1.5 110 cp diesel, in conditiile in care VAG si altii au diesel-uri mai potente in clasa respectiva – vezi Tiguan, 3008, CX-5, CR-V si altele.
Valabil si cu Captur, care e cel mai vandut suv de clasa mica si cele mai potente motoare sunt 1.2 120 cp benzina si 1.5 110 cp diese.
Lumea nu fuge dupa motorizari mari nici afara unde exista autostrazi si ai unde sa mergi mai tare (vezi Germania).
tocmai, grosul vanzarilor la Qashqai sunt cu motorul de 1,6, pentru ca e cel mai mare disponibil, cu alte cuvinte e cel mai bun din oferta recte nu poti lua unul mai mare. Niciodata grosul vanzarilor nu e facut de motoarele high-end, ceea ce poate iti demonstreaza ca 1,6-le nu e considerat high, ci minim necesar. Cat despre comparatiile cu Tiguan, CX-5, CR-V.. vorbim de alte bugete.. All in all, Nissan si Renault fac un bussiness bun si dovada cea mai buna e data de vanzari, dar mi se pare trist ca acel 1,6 este top of the range.
Astea’s povesti la tembelizor low cost
Te uiti la nemti găsesti tot felul de promoții prin care pretu duster nou e mai ieftin ca la noi
E plin de anunturi numai sa vrei sa cauti
Apoi, un duster full este ca pret la nivelu quashqai de pornire sau mai mare si apropiat de pornire de la Rav 4
In conditiile in care dotările sunt diferite
Io totusi cred ca dusteru ar trebui sa aiba o versiune mai puternica, daca producatoru nu vrea sa puna un diesel mai puternic macar un benzinar
La prima vedere multi zic (chiar si aici) ca pare doar un facelift.
Dar la o analiza mai atenta se vede ca are totusi alte linii.
Suficient cat sa iasa in evidenta dar fara sa loveasca prea tare in vechiul model.
Iar cand o vom vedea in realitate va arata mai impresionant decat in aceste poze.
Alte linii pe aceasi caroserie/platforma se numeste facelift.
Nu e aceeasi platforma 🙂
Ba e aceiasi platforma 🙂
Pare mai moderna, chiar daca zic ei si noi ca e facelift.
Si subscriu ce spui @Andy, vrei vrooum, sau cum sunt unii numai cu viteza si figuri desi drumurile sunt distruse rau exista o lipsa grava a infrastructurii, du-te cumpara din ”barca” aliantei ( daca te tin si banii bineinteles) lux si motoare mari.
Dar nu, multi vor la aceeasi bani sa aiba de’toate, si cand mergi la nunta / nunti cu masina sa fie optional sa schimbi sigla in beee’meveu sau ste’luta…
Important de vazut cum va fi interiorul acolo la noile Logan’e sau Sander’e cam plastic rau..si un pic cu ergonomia postului de conducere si / sau a pasagerilor.
In rest sa aveti ”succesurile” si sa nu plecati din Romania , inca !
Ma indoiesc ca acel „buton” de pe bara fata este senzor de parcare. E prea in lateral si nu se mai vede nimic in zona frontala.
Posibil „Bird eye view”. Din alte discutii pe net ar avea in optiune si „Blind spot warning”, dar ala are senzorul pe aripa spate.
Astept Dacia sa ne surprinda. Iar legat de preturi, este obligatoriu ca pretul de pornire sa fie acelasi, nu poti vinde o masina ca de la facelift la facelift sa creasca pretul mereu cu 1-2000€ fiindca si-ar pirder avantajul care-l are acum si ar intra in alta clasa de preturi.
Vanzare buna !
Daca ii pui jante de 18-19 inci, vopsite ca sa-ti distraga atentia, nu inseamna o masina noua…
Bine mai specialistule auto!
Masina arata bine. Mai bine decat prima generatie, oricum. Chiar daca seamana in linii mari, la detalii se vede ca e alta masina. La prima vedere: senzori de parcare fata, spate si lateral chiar daca de culoare neagra; observ sub sigla Dacia din fata ceva ce seamana a camera (?!) – nu am mai vazut camera de luat vederi pe fata pana acum; se observa ca ar avea senzori de ploaie/lumina in zona oglinzii retrovizoare pe parbriz; ornamentele acelea din plastic rezistent de pe bara fata si bara spate au in mod cert si un rol functional nu numai in off-road ci si in cazul unor atingeri/tamponari usoare; jantele de 17 arata foarte bine; oglinzile laterale sunt cu totul altele si promit vizibilitate crescuta; spatele, chiar daca seamana cu Captur, Renegade, etc., chiar arata mult mai bine decat vechiul model. Ramane sa vedem interiorul, unde au aparut niste imagini spion interesante, si motorizarile, probabil aceleasi dar as spera si la 1.6 dci.
Ia uite bre cum nici nu l-au vazut si meleardu’ da experti mioritici in ale datului din covrig pe coclauri si nu numai au ingorpat deja modelul asta pe motiv de „ca nu e ca o masina da marca” sau ca e prea slaba la motor, sau ca n-are cutie automata si alte d’astea de „draivari” de cazane cu numar de Ruse.
Bre oameni buni, mai lasati-o moale cu criticile catre Duster. Lasand la o parte vanzarile care vorba aia „zice altceva”, de cand a aparut Dusteru’ se tot vinde si in Ro si in De si in Ru si pe alte meleaguri basca e si folosit pentru catzarat pe munti, dealuri, trecut sleauri, tras mastodnoti cu tzashpe mii de Nm, agregate cu katra-turobo-diesel-racheta infiptzi in sleauri facute de TAF-uri si alte feluri de tractoare pe unde Dusterica trece fluerand…ca deh, e usor nu se afunda si 1.6l e deajuns sa il impinga. Si nu zic asta din auzite ci din ce-am experimentat pe pielea mea. Are multe minusuri, daca vrei cu tot dinadinsul sa le gaseste, dar la cati bani dai pe el si cat poti sa il modifici alta masina care sa faca astea toate, plus un ibric de cafea nu prea este pe piata, in nici un caz la banii astia.
D’aia eu o sa il folosesc in continuare pe al meu benzinar pentru tot felu de munci agricole-montane in timp ce covrigarii cu cazane inmatriculate in Ruse, eventual cu volan pe dreapta sa fie pe bune, or sa se tot vaite ca n-are „clima bizonica”…
Sanatate si virtute…
Ok.Fără prostii!Stau,din păcate,de ceva vreme in Austria…Am colegi sau prieteni aici,austrieci,nemți,polonezi…samd…Nu știți câți au DACIA și mai ales câți au decis să meargă mai departe cu copilul industriei auto românești(<100%)…Am un Megane 2 și trbuie să decid curând dacă urmatoarea va fi Logan mcv sau un Sandero…Dusterul e preferatul meu dar…aici pragmatismul mă ține departe de dorințe.Nu mai criticați ce nu ați fi in stare să creați!Unde e mândria românului?Căutați in Auto Touring(revista a OAMTC…nu mai stiu când dar anul trecut cred…sorry)și,cu rabdare,veți găsi un articol mic cu o poză liliputană despre jenanta salvare a unui Porsche Kayene(sau cum se scrie că nu m-a interesat…)de către fratele lui mai mic,de 10 ori mai ieftin…Duster…cu motorizarea atât de des adusă in discuție…Acceptați calitatea la prețul pe care îl puteți plăti fără să mai fiți atât de…nejustificat.Aici e o reclamă la Dacia care,tradusă cu ingaduire sună cam așa:Atat de multă MAȘINĂ la atât de puțini bani!Respectele mele dragi participanți la trafic!
mi-ar fi plăcut lămpile să fie mai mari,in rest e ok!si la celălalt mode lămpile mi s-u părut subdimensionate in comparatie cu dimensiune masinii! pare sărăcăcioasă când o privești din spate! mai bine arata loganul!!!
SPLENDID,ALT CUVANT NU GASESC!
Super masina!!Abia astept sa o vad si in realitate!Oricun sau adus f multe imbunatatiri atit la interior cit si la exterior!Respect!!!Cu siguranta o sa optez la anul pt noul Duster este SUPER!!
Si scaunele ? Ca ma simt ca elena ceausescu la tribuna marii adunari nationale, sau in autobuz cand ma asez intr-o absolut inconfortabila Dacie ….Pe afara e vopsit gardul…..