Aproape 1.000 de autovehicule 4×4 Mitsubishi Pajero sunt rechemate in service din cauza unor posibile probleme cu distributia, iar o campanie de rechemare distincta (de mai mica amploare) vizeaza reparatii la unitatea de control a motorului si la sistemul de colectare a particulelor poluante (DPF). Toate autovehiculele vizate de aceste doua campanii de recall sunt produse in Japonia.
„La un numar limitat de autovehicule Mitsubishi, model Pajero V88W si V98W echipate cu motor 4M41, este posibil ca, din cauza acumularii unei cantitati prea mari de carbon in uleiul de motor (cauzata de masurile de control al emisiilor poluante) suprafata de asezare a bilei de control din interiorul intinzatorului lantului distributie a fazelor sa se uzeze rapid. Din cauza acestui fapt, la un moment dat, bila de control poate ramane lipita de suprafata sa de asezare, ducand la functionarea necorespunzatoare a intinzatorului lantului de distributie a fazelor. In aceasta situatie, lantul de distributie nu mai este intins corespunzator, provocand zgomote anormale in functionarea motorului. In cel mai rau caz, lantul de distributie se poate rupe, provocand deteriorarea motorului si imposibilitatea repornirii lui”, a anuntat Mitsubishi.
Proprietarii vizati de aceasta rechemare in service au primit acasa scrisori prin care sunt invitati la service sa li se repare gratuit masina. De asemenea, proprietarii de Mitsubishi Pajero pot intreba la dealerii marcii daca autovehiculul pe care il au este vizat de aceasta campanie.
In total sunt vizate 981 modele Pajero. Durata reparatiei poate dura intre 30 de minute si aproape 15 ore, in functie de motor si de problemele depistate.
De asemenea, 75 Pajero (probabil si unele dintre cele 981 de mai sus – n.r.) sunt rechemate in service pentru alt motiv, dupa cum spune Mitsubishi: „(…) unitatea de comanda motor este programata sa invete variatiile si uzurile injectoarelor aparute in timp datorita functionarii normale si sa ajusteze in consecinta cantitatea de combustibil injectata. (…) Din cauza unui soft impropriu al unitatii de comanda motor, unitatea de comanda poate sa NU invete corespunzator aceste valori, si, ca urmare, motorul sa emita o cantitate prea mare de cenusa catre sistemul DPF. Ca urmare a acestui fapt, pot aparea urmatoarele doua situatii: a) Unitatea de comanda motor intra in avarie si lampa de avertizare sistem DPF se aprinde. Dupa 60 de secunde motorul se opreste si nu mai poate fi repornit; b) Din cauza acumularii excesive de particule in DPF, puterea motorului poate fi redusa. Daca se continua utilizarea in acest mod, motorul se poate opri si nu mai poate fi repornit. Martorul de avertizare sistem DPF nu se aprinde”.
In functie de caz, unitatea de comanda motor va fi resoftata si verificat (si inlocuit, daca e cazul – n.r.) sistemul DPF. Acest DPF este un filtru de particule care retine funinginea generata de moatoarele diesel si o arde si elimina cand masina detecteaza un regim de rulare specific extraurban.
Printre marcile care au mai facut rechemari in service in acest an, in Romania, se numara Yamaha, Toyota, Lexus, Ford, Audi, Volkswagen, SEAT, Mercedes-Benz, Opel, Hyundai, Renault, Land Rover, Jaguar, Dacia, Hyundai, Honda si Nissan.